Életmód / Táplálkozás

5 egészséges étel, amit naponta kell fogyasztani

Hogyan őrizd meg testsúlyod? A válasz egyszerű – egyél többet, de egészségesebbet!

Egészséges és finom ételek mindenkinek

Spenót

A spenót olcsó, ráadásul csökkenti a csontritkulás veszélyének kialakulását, leviszi a koleszterinszintet és jó az agynak is. Ezen kívül nagyszerű csontépítő, hiszen tele van K-vitaminnal, kalciummal és magnéziummal. A benne található flavonoidok száma is magas, amelyek megelőzik a mell-, gyomor-, bőr- és petefészekrákot.
Tudományos tanulmányok bebizonyították, hogy azok az állatok és emberek, akik naponta kis adag spenótot fogyasztanak, tanulási képességeikben javulást mutattak. Recept ötlet:
Olíva olajban futtass meg spenótot, fenyőmagot és mazsolát. Az olíva olaj segít, hogy az összetevők könnyebben felszívódjanak.

Tojás

A kilencvenes években a dietetikusok rettegtek a tojástól magas zsír és koleszterin tartalma miatt, így csak az ízetlen tojásfehérjéből készült rántottát ajánlották. Azonban a kutatók szerint nincs kapcsolat az étrendben és a vérben található koleszterin között, a tojást pedig elismerték, mint rendkívüli ételt, mely tápanyagok sorát tartalmazza.
Ezekre a tápanyagokra egész életünkben szükségünk van, így nagyszerű reggeli készíthető belőle a nap indításához. A tojás fehérjében gazdag, tartalmazza mind a 8 aminosavat. Minden egészséges diétázónak tudnia kell, hogy a fehérje elengedhetetlen a teltségérzethez és az energiához. Recept ötlet:
Ha nincs időd otthon reggelizni, tekerj pitába egy zöldséges omlettet. De akár a megszokott tojás salátát is feldobhatod tonhallal, fekete olajbogyóval és egy kevés olíva olajjal és ecettel.

Fekete áfonya

Egy 60 gyümölcsön végzett kísérlet szerint a fekete áfonya a legjobb antioxidáns forrás. Íme jótékony hatásai: megelőzheti a fekélyeket, a hályogokat és a glaukómát; csökkenti a szívbetegségek és számos rákos megbetegedés kialakulásának kockázatát.
Az agy öregedését is lassíthatja, élesen tartva a memóriát és csökkenti a demencia és az Alzheimer kór hatásait. Recept ötlet:
Dobj néhány fekete áfonyát a turmix gépbe mézzel, vagy szervírozd salátában spenóttal, mandula szeletekkel és balzsamecettel – egy könnyed és ínyenc fogást kóstolhatsz meg.

Alma

Az alma nem-oldódó és oldódó rostokat is tartalmaz, így jóllakottnak érezheted magad, miközben dolgozik a koleszterinszint csökkentésén. Az orvosok ajánlása szerint a zsíros ételek után egészséges egy pohár almalevet elfogyasztani, így csökkentve az étel negatív hatásait. Bizonyított tény, hogy az alma csökkenti a szívbetegség kialakulásának veszélyét, ráadásul serkenti a nyáltermelést, ledörzsöli fogaidról a foltokat és azonnal frissíti a leheletet. Recept ötlet:
Ha nassolnál, kenj mogyoróvajat az alma szeletekre. Ha pedig egy almás pite ízű reggelire vágysz, vágj almakockákat a reggeli zabpehely adagodba és szórd meg fahéjjal.

Olvastad már?  A RAIN meditáció megtanít az ön-elfogadásra és együttérzésre

Sütőtök

Egy pohárnyi sütőtök a napi A-vitamin szükséglet 170 százalékát fedezi. Ez a tápanyag szükséges, hogy a sötétben is lássunk és sajnos nagyon nehéz megtalálni más ételekben.
A sütőtök fényes narancssárga színét a benne lévő nagy adag karotenoidoknak köszönheti, melyek olyan antioxidánsok, melyek megelőzik az öregedéssel járó látásromlást és kiszűrik a rákkeltő sugarakat. További jótékony hatásokért, pergeld meg a sütőtök magjait, hiszen azok L-triptofánt tartalmaznak, mely segít a jókedv kialakulásában, megelőzve a depressziót. A tökmag magnéziumban is gazdag, mely szükséges a szívbetegség, a hasi elhízás és a diabétesz kockázatának csökkentéséhez. Recept ötlet:
Pépesített sütőtököt keverj össze fahéjjal és édesítővel, így jóval alacsonyabb kalóriájú finomsággal örvendezheted meg családod. Ha rágcsálni szeretnétek, a magokat forgasd meg fahéjban és cukorban vagy sóban, esetleg curryben és pergeld meg a sütőben.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást