3 könnyen elkészíthető főzelék lisztes habarás nélkül

Írta: ,

A téli hónapokban még jobban kívánjuk a leveseket és főzelékeket, amik átmelegítenek – és nem mellesleg könnyen elkészíthetőek. Sőt, mi lenne, ha a kalóriát inkább hasznos tápanyagra cserélnénk? Íme néhány szuper recept, amihez nincs szükség lisztes habarásra, sem rántásra, de a végeredmény mégis mennyei!

Lilakáposzta főzelék parmezánnal

1/3 Lilakáposzta főzelék parmezánnal

A lilakáposzta késő őszi, téli zöldség. Ízében hasonló a zöldkáposztához, de antioxidánsokban jóval gazdagabb. Rengeteg C- és A-vitamint tartalmaz, ezért bátran fogyaszthatod akár diétázó időszakodban is.

Hozzávalók 2-3 adaghoz: 1 ek olívaolaj, 50g ricotta, só, bors ízlés szerint, ½ l víz, ½ kg lilakáposzta, ½ db édeskömény, 1 db vöröshagyma, 1 db leveskocka, 20 g parmezán.

Darabold apróra a hagymát és a káposztát, majd pirítsd meg egy picit. Add hozzá az édesköményt, öntsd fel annyi vízzel, hogy elfedje és dobj bele egy húsleveskockát. Ízesítsd ízlés szerint még sóval és borssal. Amikor puhára főtt, vedd le a tűzről és turmixold össze az egészet. Add hozzá a ricottát, és azzal is turmixold össze. Tedd még vissza pár percre főni, és kész is van! A tálaláshoz használj reszelt parmezánt, hintsd meg vele a tetejét, és mennyei ízvilágot fogsz kapni.

Cukkinifőzelék görög joghurttal

2/3 Cukkinifőzelék görög joghurttal

A cukkini egy könnyen emészthető zöldség, ezért vacsorára is fogyasztható. Ha laktózérzékeny vagy, akkor a hozzávaló tejtermékeket nyugodtan cseréld le a bevált termékeidre.

Hozzávalók 2 adaghoz: 1 fej vöröshagyma, 1 gerezd fokhagyma, 1 ek vaj, 1 dl tej, 1 dl görög joghurt, 1 db leveskocka, 1 cukkini, só, bors ízlés szerint, ½ teáskanál cukor, 1 ek fehérborecet.

A vajon pirítsd meg a vöröshagymát, majd a cukkinit, és öntsd fel éppen annyi vízzel, hogy elfedje (de az sem baj, ha picit kevesebb, mert a cukkini is enged vizet). Dobd bele a leveskockát és add hozzá a sót és a borsot, majd az összepréselt fokhagymát. Hagyd főni 20-25 percig, majd vedd le a tűzről, add hozzá a tejet és a görög joghurtot, és turmixold össze. Alacsony lángon helyezd vissza a tűzre, add hozzá a cukrot és a fehérborecetet. Fontos, hogy ne forrald, csak melegítsd, így lassan sűrítsd még 20-30 percig.

Kelkáposzta főzelék

3/3 Kelkáposzta főzelék

Káposztából sosem elég, de nem csak azért, mert tele van vitaminnal, hanem mert egy tányér is hihetetlenül tápláló, és valamilyen feltéttel, kenyér nélkül is laktató egytálétel.

Hozzávalók 4 adaghoz: 1 db kelkáposzta, 3 db közepes burgonya (lehet édesburgonya is), 1 gerezd fokhagyma, 1 ek olívaolaj, só, őrölt kömény, majoranna, ételízesítő ízlés szerint.

Kezdd a burgonyával, mert annak egy picit több idő kell. Hámozd meg, vágd fel apró kockákra és egy fazékba tedd fel főni a fokhagymával együtt. Amíg a burgonya megpuhul, addig előkészítheted a kelkáposztát: a külső leveleit vágd le, távolítsd el a vastag ereket, és szedd szét leveleire. A felhasználható részeket mosd meg és csíkozd fel. Ha a burgonya megpuhult, akkor turmixold össze, majd add hozzá a káposztát. Ne főzd teljesen pépesre, mert állás közben még tovább puhul és sűrűsödik. Fűszerezd ízlés szerint, és adj hozzá egy kis olívaolajat, hogy még selymesebb legyen.