Életmód / Receptek / Táplálkozás

5 rohanós és egészséges reggeli, amit örökre meg fogsz szeretni

Előre megcsinált, saját készítésű müzli

Nincs is egyszerűbb annál, mintha reggel felkelsz, összeöntöd a tejet a müzlivel, esetleg adsz hozzá egy kis gyümölcsöt, aztán már eheted is a reggelit. Csakhogy a boltban kapható müzlik jó része (még azok is, amiket egészségesnek reklámoznak) tele van cukorral, felesleges tartósítószerekkel, édesítőszerekkel, és mindennel, ami nem természetes és tápláló. Ilyeneket enni sem ördögtől való, de ha egészségeset szeretnél, magadnak kell csinálnod. Használj natúr zabot vagy kukoricapelyhet alapnak, mehet bele puffasztott rizs, fekete kakaó, magvak, egy kis méz és egy kis kókuszolaj. Gyúrd össze, ha ropogósat szeretnél, húsz percre alacsony hőfokon dobd be a sütőbe, és voilá – kész is a tápláló, finom reggeli.

 

Chia puding előző estéről

Reggel kétségkívül azok az ételek a leggyorsabbak, amit már este megcsinálunk. Ilyen a chia puding is, aminek állnia kell legalább egy-két órát, hogy a magok rendesen megszívják magukat. Ahogy a müzlinél, itt is határtalan a lehetőségek tárháza: csinálhatod sima tejjel, növényi tejjel, rakhatsz bele kakaót, kókuszt, akár magvakat és gyümölcsöket is, hogy a mogyoróvajról ne is beszéljünk. Kísérletezd ki a kedvenc kombódat, tedd be este a hűtőbe, és reggel már fogyaszthatod is. Nagyjából kétszer, két és félszer annyi folyadékot tegyél hozzá, mert nagyon megszívja magát!

 

Banánpalacsinta

A palacsintasütés hosszadalmas folyamat, főleg, ha az ember több főre csinálja – a banánpalacsintát azonban nagyon hamar össze lehet dobni, főleg, ha már előző este kikevered a tésztáját. Nem lesz másra szükséged, csak mennyiségtől függően banánra, tojásra, egy kis zablisztre, valamint egy késhegynyi sütőporra. Alacsony hőfokon, tapadásmentes serpenyőben érdemes őket kisütni, nagyon laktató és finom reggeli lesz belőlük.

 

Előre bekészített smoothie

Ez a tápláló reggeli kis előre készülést igényel, de cserében tényleg pár perces finomság születik belőle. Vásárolj be zöldségekből és gyümölcsökből, majd vágd fel őket, rakd külön zacskóba kombinálva, és fagyaszd le! Reggel csak be kell dobnod a turmixba, adni hozzá valami egészséges zsírt (magvakat, mogyoróvajat, kakaót), valamint egy kis összetett szénhidrátot (zabot például), és már mehet is a menet. Fontos, hogy ne csak a zöldséget és a gyümölcsöt turmixold, mert magukban nem fognak eltelíteni, feldobják a vércukorszinted, és hamar éhes leszel utánuk. Így viszont teljes értékű reggelit ehetsz. Ha nem vagy reggelente kifejezetten éhes, akkor ez lesz a tuti rohanós egészséges reggelid.

Olvastad már?  Ezért kellene minden egyes nap étcsokit enned

 

Tojásmuffin

Ha felébredsz, keverj fel néhány tojást, vágj össze egy kis sajtot és sovány sonkát, majd ezek keverékét rakd bele muffinformákba! Mehet bele a sütőbe 10 percig, amíg megmosakodsz és fogat mosol, majd veheted is ki a magától megsült tojásmuffinjaidat a sütőből. Egyszerű, nagyon ízletes, és gyakorlatilag bármivel ízesítheted, amivel akarod. Nem kell a sajtnál és a sonkánál leragadni: mehet bele például bármilyen zöldség is. Arra azért figyelj, hogy a muffinforma tapadásmentes legyen, különben nehéz lesz kikapargatni a maradékokat a széléről.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást