Életmód / Receptek

5 isteni, házi pástétom és szendvicskrém – vegán és gluténmentes verzióban

Azonban nem nagyon vannak olyan pástétomok, amik az otthoni verziókkal versenyezhetnének. Főleg az alábbiakkal!

Hamis sült „húsos” pástétom

Ez a pástétom bizonyította számomra igazán, hogy a fűszerek milyen sokat számítanak, ha egy bizonyos ízvilágot próbálnánk leutánozni húsmentesen. Régen is sokkal jobban szerettem a sült hús után maradó mártogatóst, mint magát a főételt – előbbi szerencsére könnyedén kiváltható növényi verzióban.

  • Bő kókuszzsírban párolj meg egy apróra vágott vöröshagymát és néhány gerezd fokhagymát.
  • Vedd le a tűzről, és fűszerezd: dobj bele köménymagot, adj hozzá sót, borsot, pirospaprikát, majorannát ízlés szerint kurkumát és további zöldfűszereket.
  • Turmixold le az egészet, majd adj hozzá annyi sörélesztőpelyhet, hogy krémes, kenhető állagú masszát kapj. Hűtőben hetekig is eláll, de fogyasztás előtt tedd szobahőmérsékletre, mert csak így lehet könnyedén kenni.
Sarymsakov/depositphotos.com

Mediterrán humusz

A humusz alapvető finomság növényi étrenden, és önmagában is mennyei mártogatós, de időnként nem árt változatossá tenni. Sokan avokádókrémmel keverik a hummuszt, mások kurkumát, vagy éppen pirospaprikát adnak hozzá, de természetesen a mediterrán változat is kihagyhatatlan.

  • Ehhez szűrj le egy üveg csicseriborsót, adj hozzá egy kis citromlevet, sót, tahinit (vagy pirított, őrölt szezámmagot), és egy kis marék bazsalikomot.
  • Az egészet turmixold krémesre! Ha nem elég lágy, kevés vizet önthetsz hozzá, esetleg növényi joghurttal, vegán tejföllel is gazdagíthatod. 
Olvastad már?  Szabad-e viccelni a koronavírussal?
GreenArt_Photography/depositphotos.com

Köles körözött

Régen gyakorlatilag nem ettünk kölest, de már mindennapos vendég nálunk, ugyanis a túró helyettesítésére kiválóan alkalmas – különösen a fermentált változata! Azonban savanyítás nélkül is isteni feltét lehet belőle.

  • A kölest alapos mosás után főzd meg sós vízben, majd szűrd le.
  • Adj hozzá aprított vöröshagymát, sót, borsot, köménymagot és persze a kihagyhatatlan pirospaprikát.
  • Kevés citromlével tedd savanykásabbá, majd egy-két evőkanál növényi joghurtot, vagy vegán tejfölt is kanalazz mellé.
  • Az egészet kicsit turmixold át, nem kell, hogy teljesen pépes legyen! Hűtve tálald, és ízlés szerint fűszerezd tovább snidlinggel.
Igor_mobile/depositphotos.com

Gombakrém

Ezt a mennyei gombakrémet bármelyik gombából elkészítheted, de a legfinomabb talán őzlábgombából – ennek idén már el is kezdődött a szezonja, úgyhogy kezdődhet is a gyűjtés!

  • Apróra vágott vörös- és fokhagymát dinsztelj meg kevés olajban, majd add hozzá a kockára vágott őzlábgombát.
  • Párold puhára, szükség esetén nagyon kevés vizet adhatsz hozzá. Sózd és borsozd meg alaposan, végül friss petrezselyemmel és őrölt pirospaprikával fűszerezd.
  • Néhány evőkanálnyi növényi tejfölt keverj hozzá és turmixold össze alaposan. A legjobb, ha pirítósra teszed, vagy melegszendvics krémként próbálod ki – természetesen növényi sajttal.
Olvastad már?  Ezekben a diétás, nyári desszertekben alig van kalória
Nata_Vkusidey/depositphotos.com

Vegán kakaókrém

Cukor és kakaó nélkül is készíthetsz édes krémet növényi alapanyagokból: ehhez elég, ha egy jó minőségű robotgéppel krémesre turmixolod a sózatlan földimogyorót. Ha ezt a mennyei finomságot tovább fokoznád, akkor jöhet a csavar!

  • Gazdagítsd a földimogyorót néhány evőkanál kakaóval, vagy karobporral, illetve valamilyen édesítővel. Ez lehet agavé szirup, vagy akár nádcukor.
  • A száraz alapanyagok miatt érdemes egy kevés vizet is adnod a masszához, így a gép is könnyebben boldogul majd vele, illetve krémesebb lesz a végeredmény.
  • Célszerű, ha langyos vizet, vagy növényi tejet használsz, hiszen így könnyebben elegyednek majd az alapanyagok.
Shaiith79/depositphotos.com