Életmód / Receptek

5 isteni, házi pástétom és szendvicskrém – vegán és gluténmentes verzió

5 isteni, házi pástétom és szendvicskrém – vegán és gluténmentes verzió

Azonban nem nagyon vannak olyan pástétomok, amik az otthoni verziókkal versenyezhetnének. Főleg az alábbiakkal!

Hamis sült „húsos” pástétom

Ez a pástétom bizonyította számomra igazán, hogy a fűszerek milyen sokat számítanak, ha egy bizonyos ízvilágot próbálnánk leutánozni húsmentesen. Régen is sokkal jobban szerettem a sült hús után maradó mártogatóst, mint magát a főételt – előbbi szerencsére könnyedén kiváltható növényi verzióban.

  • Bő kókuszzsírban párolj meg egy apróra vágott vöröshagymát és néhány gerezd fokhagymát.
  • Vedd le a tűzről, és fűszerezd: dobj bele köménymagot, adj hozzá sót, borsot, pirospaprikát, majorannát ízlés szerint kurkumát és további zöldfűszereket.
  • Turmixold le az egészet, majd adj hozzá annyi sörélesztőpelyhet, hogy krémes, kenhető állagú masszát kapj. Hűtőben hetekig is eláll, de fogyasztás előtt tedd szobahőmérsékletre, mert csak így lehet könnyedén kenni.
Sarymsakov/depositphotos.com

Mediterrán humusz

A humusz alapvető finomság növényi étrenden, és önmagában is mennyei mártogatós, de időnként nem árt változatossá tenni. Sokan avokádókrémmel keverik a hummuszt, mások kurkumát, vagy éppen pirospaprikát adnak hozzá, de természetesen a mediterrán változat is kihagyhatatlan.

  • Ehhez szűrj le egy üveg csicseriborsót, adj hozzá egy kis citromlevet, sót, tahinit (vagy pirított, őrölt szezámmagot), és egy kis marék bazsalikomot.
  • Az egészet turmixold krémesre! Ha nem elég lágy, kevés vizet önthetsz hozzá, esetleg növényi joghurttal, vegán tejföllel is gazdagíthatod. 
GreenArt_Photography/depositphotos.com

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást