Életmód / Receptek / Táplálkozás

Akár naponta eheted! 5 chia magos desszert, amitől nem lesz bűntudatod

Sokan azért nem bírják sokáig a „diétát” (vagy inkább nevezzük egészséges életmódnak), mert úgy gondolják, hogy túl szigorú, nem tudnak édesség, édes íz nélkül megmaradni. Pedig ma már csak úgy hemzsegnek a neten a finomabbnál finomabb, ráadásul pofonegyszerű, diétabarát édességek receptjei, amelyeket nyugodtan bele lehet építeni akár minden nap az étrendbe, nem fogja hazavágni a bikiniprojektet. Ezek közül válogattunk most össze néhány olyat, aminek a főszereplője az igazi szuperkajának kikiáltott chia mag. A chia mag egy igazán ősi alapanyag, már az aztékok is fogyasztották, és bár Dél-Amerikában alapvetően nem ilyen aranyáron mérik, mint itthon, mégis gyakran fogyasztják. Európában jelenleg az egyik legnépszerűbb reformalapanyagnak számít, mert rengeteg ásványi anyagot, rostot, fehérjét és antioxidánst tartalmaz, ráadásul alakbarát is, mert a pici mag nagyobbra szívja meg magát, ha folyadékkal találkozik.

A hagyományos chia puding

A chia magból a legnépszerűbb édesség mindenképpen a chia puding, amit milliónyi ízesítéssel lehet fogyasztani, a savanyúbb bogyósgyümölcsöktől kezdve a tartalmasabb kakaós-mogyoróvajas változatig.

A pudingalap elkészítéséhez a következőkre lesz szükséged: 6 dl növényi tej, 2 evőkanál agavé szirup vagy méz, esetleg más édesítőszer, amit használni szoktál, 75 g chia mag, 2 evőkanál kókuszkrém vagy tejszín (akár növényi tejszín is)

Ez a recept még igencsak az alapja a pudingnak, ehhez rakhatsz hozzá fekete kakaót, gyümölcsöket, kókuszreszeléket, dióféléket, vagy bármit, amit megkívánsz, és amit egy hagyományos pudinggal együtt szívesen ennél. Néhány órára a hűtőben érdemes tárolni a pudingot magát, akár éjszakára is benn hagyhatod, ennyi idő alatt megszívja magát teljesen.

 

Chiamagos amerikai palacsinta

A chiát nemcsak pudingként, hanem más édességhez is felhasználhatjuk, nagyon jól illik például az amerikai palacsintához.

Hozzávalók: 100 g finomliszt / zabliszt, 1 teáskanál sütőpor, 1 csipet só, 1 evőkanál chia mag, 2 evőkanál méz, 2,5 dl kókusztej (vagy más növényi tej, lehetőleg zsírosabb), 1 evőkanál almaecet, 1 késhegynyi fahéj, 1 kávéskanál vanília kivonat

A száraz alapanyagokat keverd össze, majd lassan add hozzá a többit is. A chia mag miatt egy kicsit állni kell hagynod a masszát, nagyjából negyed óra, esetleg fél óra elég rá. Utána alacsonyabb lángon süsd ki a palacsintákat, és ízlés szerint tálald őket.

 

Chiamagos zabkása

A zabkása az egyik legegészségesebb reggeli, ha megfelelően készíted el. Ha egy kis chia magot is adsz hozzá, biztosan sokáig eltelít, mivel a hatására lassabban szívódik fel a zabban található szénhidrát is.

Hozzávalók: 60 g zabpehely, 1 dl tej vagy növényi tej, 5 kiskanál chia mag, 2,5 dl víz, 10 g nádcukor, eritrit, vagy bármilyen édesítő, amivel dolgozni szoktál

Ha a reggeleid sietősebbek, akkor a tejet, a vizet, a cukrot és a chiát keverd össze, és éjszakára hagyd a hűtőben, ha viszont ráérsz, akkor reggel hagyd fél órát állni, hogy a chia felszívhassa magát. Tedd fel alacsony hőfokon egy edényben a tűzre, majd ha forr, 1-2 perc után gyakori kevergetés mellett már le is veheted. Gyümölcsökkel, mogyoróvajjal tálalhatod.
 

 

Chiamagos zabkeksz

Ha nem bírsz lemondani a nasikról, a zabkeksz igazi megváltás lehet, főleg, ha olyan egészséges hozzávalókat is mellé dobsz, mint a chia mag. Így nemcsak finom, hanem teljesen alakbarát is lesz a kekszed.

Hozzávalók: 100 g zabpehelyliszt (őrölt zabpehely is jó), 100 g nagy szemű zabpehely, 1 evőkanál kakaó, 1 teáskanál sütőpor, 1 evőkanál ciha mag, 50 g aszalt gyümölcs (ízlés szerint, ha furcsa fajta vagy, és szereted, akkor mazsola is lehet), 1 db tojás, 2 evőkanál kókuszolaj, 2 dl tej, néhány kocka étcsoki

A száraz hozzávalókat keverd össze, majd add hozzá a chia magot és a gyümölcsöket. Ezután jöhet a többi hozzávaló, majd formázz a masszából gombócokat, lapítsd le őket egy kicsit, és az egész mehet a sütőbe 200 fokon. 15-20 percig maradhat benn, attól függően, mennyire szeretnéd ropogósra.
 

 

Chiás-mogyoróvajas energiaszelet

A boltban kapható energiaszeletek általában tele vannak cukorral, ezért biztosabb, ha saját magad készítesz, ha szereted őket.

Hozzávalók: 90 g zabpehely (aprószemű), 40 g kókuszzsír, 100 g méz, 2 evőkanál mogyoróvaj, 50 g mandula, 25 g szezámmag, 40 g kókuszreszelék, 25 g chia mag, 50 g aszalt gyümölcsök (lehetőleg cukormentes)

A mandulát és az aszalt gyümölcsöket vagdosd fel, a zabpelyhet, kókuszreszeléket, chia magot, szezámmagot keverd össze, majd add hozzá a felaprított hozzávalókat. Egy kis edényben kis lángon a kókuszzsírt (lehet vaj is), mézet, mogyoróvajat óvatosan olvaszd össze, majd lassan keverd össze a száraz hozzávalókkal. Egy kisebb tepsibe öntsd a masszát, és kézzel nyomkodd le. 180 fokos előmelegített sütőben 15-20 percig süsd, és a tepsiben hagyd kihűlni.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW