Egészség / Életmód

Botra fel, avagy miért jó a Nordic Walking?!

Botra fel, avagy miért jó a Nordic Walking?!

Nyugat-Európában mostanra alig lehet olyan kirándulóhelyet találni, ahol na akadnánk össze Nordic Walking csoporttal. Nem véletlen, hogy egyre népszerűbb lesz nálunk is, ugyanis tényleg rengeteg előnye van:

A Nordic Walking egy olyan új mozgástípus, ami annak idején a sífutásból fejlődött tovább. 10 éves történelme alatt azóta sokat fejlődött: a sífutás elemein kívül magába foglal még ugró- és futóelemeket, valamint a fitneszben bevett mozdulatokat is. 

Izomzat

A Nordic Walking nagyon jó hatással van az izomzatra. Finoman edzi és hatékonyan erősíti a hát, a derék és a láb izmait, valamint folyamatosan dolgoztatja a karizmokat is. Kiváló mozgásforma, ha állóképességünket szeretnénk javítani, vagy nyak-, hát- vagy derékfájásunkat kívánjuk enyhíteni. A Nordic Walking testünk minden izomcsoportját megmozgatja, de nem erőlteti meg azokat. Segítségével biztosan edzettebbek, fittebbek leszünk,testtartásunk pedig izmainknak köszönhetően egyenesebbé válik.

Ízületek

Nagyon fontos előnye a Nordic Walkingnak, hogy bár folyamatosan dolgoztatja az izmokat és az ízületeket, de mégsem terheli meg azokat túlságosan. Sőt kifejezetten ajánlják ezt a sportolási formát azoknak, akik szeretnének mozogni, de enyhébb ízületi problémákkal, fájdalommal küzdenek, és emiatt kénytelenek voltak felhagyni a korábban űzött sportokkal. A Nordic Walking bot használata csökkenti a térd- és a csípőizületre nehezedő súlyt, így azok nem terhelődnek annyira, mint például futás vagy hagyományos gyaloglás alkalmával.

Oxigénellátottság

Ha Nordic Walkingozunk, akkor szervezetünknek minden egyes alkalommal növeljük oxigénellátottságát. A folyamatos izommozgás hatására a szervezetben megnő az oxigén iránti igény, aminek következtében testünk több oxigént vesz fel. Ráadásul a Nordic Walking szabadban végzett sport, így mindig friss és tiszta levegő kerül tüdőnkbe, aminek köszönhetően biztosan felfrissülünk minden egyes edzés alkalmával testben és lélekben egyaránt.

Vérkeringés

A Nordic Walking kiváló hatással van vérkeringésünkre is. A folyamatos, minden izmunkra kiterjedő mozgás eleve élénkíti a vérkeringést, ráadásul ehhez társul az is, hogy a bottal való gyaloglás közben a kezünk egyfajta pumpáló mozdulatot végez, ahogy folyamatosan nyitjuk és zárjuk a tenyerünket. Ez a mozdulat még élénkebbé teszi keringésünket, rugalmasan és egészségesen tartja a vérereket. Ezek miatt a Nordic Walking nagy segítség lehet például a magas vérnyomással élőknek is.

Hormonháztartás

A Nordic Walking segíti szervezetünk hormonháztartásának javítását is. Ez a fajta sport ugyanis szabályozza néhány olyan hormon termelődését, amelyek kihathatnak egészségünkre vagy akár kedélyállapotunkra, ez által pedig stressztűrő képességünkre is. A Nordic Walkingnak köszönhetően szervezetünkben ideális mennyiségben termelődik például a zsírégetéshez szükséges hormon, a Somatotropin, vagy az oxigénfelvételt segítő pajzsmirigyhormon is.

Fogyás

Egyértelműen nagy segítségünk lesz a Nordic Walking akkor, ha fogyni szeretnénk, hiszen minden mozgás segít a felesleges kilóktól való megszabadulásban. Ez a sport ráadásul úgy fogyaszt, hogy közben nem terheli meg a testünket, mint néhány más sportág. Emellett nagyon előnyös tulajdonsága, hogy minden izmunkat megmozgatja, így alkalmazásakor nem kell figyelni arra, hogy mindegyik izomcsoportra külön gyakorlatot találjunk. A csapattagok és a közösség húzó ereje pedig biztosítja a más fogyókúráknál hamar elfogyó motivációnkat is.

Öregedésgátlás

A Nordic Walking ideális sport lehet akkor is, ha a célunk a fiatalság megőrzése. Segít a testnek fiatalnak, fittnek maradnia, ráadásul ez a sport közben végzett mozgás az egyensúlyérzékünk tréningelésében is hasznos eszközünk lehet, így kisebb eséllyel alakulhat ki nálunk mozgáskoordinációs vagy egyensúlyprobléma. A friss levegőn való mozgás emellett nagyon jó hatással van a bőrünkre, az agyunk oxigénellátottságára, és nem utolsó sorban a társaságban töltött idő, a közös program okozta öröm is hozzájárul ahhoz, hogy tovább minél fiatalok vagy fiatalosak maradjunk.

Csapatösszetartás

A Nordic Walking szinte kizárólag csapatsport. Olyan, mint egy túrázócsoport, akik minden egyes alkalom után már a következő terveket szövik. Mivel a csapattagok nagyrészt állandóak, ezért kifejezetten jó csapatépítő is lehet egy ilyen sport űzése. A természetben sétálva beszélgethetünk egymással, így alaposan megismerhetjük egymást, és végre bőven van idő arra is, hogy meghallgassuk egymást. Gyakori, hogy a család sportja lesz, így sokszor épp egy ilyen program teremt jó alkalmat egy kiadós beszélgetésre a családtagok között is.

Egyszerű, olcsó

Sok sportággal kapcsolatban az a visszatartó erő, hogy sokba kerül, hiszen gyakran kell ruhát vagy sporteszközt beszerezni, bérletet vagy esetleg edzőt fizetni. A Nordic Walking esetében egyedül a botra kell költeni, de ez az egyetlen eszköz, ami kell a sporthoz, ráadásul akár évtizedekig is használhatjuk, így megéri jót választani. Minden más Nordic Walking elem, mint a friss levegő, a séta, a természet és a jó társaság szerencsére teljesen ingyen van.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást