Megvan mennyi ideig kell aludnod éjszaka, ha fogyni szeretnél!

Megvan mennyi ideig kell aludnod éjszaka, ha fogyni szeretnél!

Címlap / Életmód / Egészség / Megvan mennyi ideig kell aludnod éjszaka, ha fogyni szeretnél!

Az alvás regenerálja a testet

Az alvás olyan a testednek, mint a töltőkábel az okostelefonod számára: alvás közben ugyanis a sejtek, a szervek és az agy regenerálódik, éppen úgy, ahogyan az akkumulátor is feltöltődik. Ha ez adott, másnap reggel fittnek, kreatívnak és érzelmileg kiegyensúlyozottnak fogod magad érezni, emellett pedig a koncentrálás sem okozhat gondot. Fontos azonban az is, hogy az alvás a test zsírvesztésére és az éhségérzetre is hatással van. 

A túl kevés alvástól éhesebb leszel

Az alvás elsősorban a hormonális egyensúlyt befolyásolja. Egész pontosan a gherlin és a leptin hormonokra van hatással, amik az éhségérzetet és a jóllakottság érzését szabályozzák. Ha túl keveset alszol éjszaka, a gherlin szintje emelkedik, a leptin szintje pedig ezzel egy időben csökken a szervezetben.

Másnap ezért éhesebbnek fogod magad érezni, és automatikusan többet eszel majd, mint amennyire valóban szükséged van.

Astarot/istockphoto.com

Az alvás szerepe a zsírégetésben

Az, hogy mennyit alszol, a tested által elégetett zsír mennyiségében is tükröződik. Az elegendő alvás ugyanis elősegíti a zsírégetést és megakadályozza az izomvesztést. Ez annak a növekedési hormonnak köszönhető, amit a szervezet alvás közben termel.

A túl kevés alvás pedig pontosan az ellenkező hatást fejti ki: a szervezet zsírvesztése csökken, az izomvesztés viszont beindulhat.

Mindezt egy nemrég készült tanulmány is alátámasztja, amelyben olyan felnőtteket vizsgáltak, akik rendszeresen napi maximum öt órát alszanak, illetve olyanokat, akik legalább 7-8 órát szántak az alvásra. A kevesebbet alvó férfiak esetében az elhízás háromszor, míg a nők esetében kétszer gyakoribb volt.

Oldalak: 1 2

»

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást