Egészség / Életmód / Fókuszban / Futásra fel!

Ahogyan érdemes elkezdened a futóedzést

Ahogyan érdemes elkezdened a futóedzést

Az alapok: a megfelelő cipő és futóruházat

A futáshoz a legeslegfontosabb eszköz egyértelműen a futócipő, ami nemcsak a lábad, de az egész tested egészségét biztosítja a mozgás közben. Ha nem megfelelő cipőben futsz, azt a bokád, a térded, a gerinced, a csípőd is megszenvedheti.

Érdemes kiválasztani azt, hogy hol fogsz futni (betonon, pályán, terepen), milyen távra tervezel (néhány kilométerre, középtávra, esetleg a cél a maraton), és arra sem árt figyelni, hogy milyen a lábfejed formája és hova helyezed mozgás közben a testsúlyodat. Ebben egy sportboltban dolgozó eladó is tud neked hasznos tanácsokat adni. A futócipőn kívül a megfelelő ruházat kiválasztása nagyban segítheti az edzések sikerességét: nem mindegy a ruha anyaga, a szabása (senki nem szereti, ha felcsúsznak-lecsúsznak dolgok), valamint nőknél a melltartó tartása sem.

Bien tipp: 

Az INTERSPORT szakértői egy igényfelmérés során segítenek megtalálni a hozzád illő ideális futócipőt.

Elvégzik a lábanalízist (futócipő vásárlása esetén díjtalan) és kikérdeznek a futási szokásaidról, és ez alapján válogatják le, hogy mely futócipők jöhetnek szóba a te esetedben, a kínálatból pedig aztán már az elképzeléseidnek és pénztárcádnak megfelelően te választhatod ki azt a cipőt, amelyik hű társad lesz a futás során. 

shadskaanna99/depositphotos.com

A cél kitűzése

Nagyon menőnek tűnik például maratont futni, de érdemes tudni, hogy senki nem fogja hosszú távval kezdeni a futókarrierjét.

Ha most kezded a futást, először határozd meg, hogy mi felé szeretnél elindulni, és hogy ehhez mik a megfelelő első lépések.

Nem mindegy, hogy rövidebb távon akarsz jó lenni, remek idővel, vagy az a cél, hogy minél hosszabban fuss, és az idő nem számít. Ahhoz, hogy egy megfelelő edzőtervet összerakhass, és elkezdhess a céljaid felé dolgozni, először is kell, hogy megfogalmazd ezeket a célokat.

mihtiander/depositphotos.com

Az edzésterv összeállítása

A sérülésmentes edzéshez és a céljaid minél hatékonyabb eléréséhez szükséged lesz egy profi edzéstervre, amihez tartanod is kell magadat. Ha megvan az előző pontban megnevezett cél, akkor már fel is tudod építeni a megfelelő tervet az ideális fejlődéshez. A neten rengeteg jó tervet találsz, de az alapnak nagyjából így kell kinéznie:

fuss heti háromszor, néha hosszabban, néha rövidebben, de gyorsabban, pihenj, vagy végezz más mozgást a pihenőnapjaidon, és figyelj arra, hogy legalább annyira fontos legyen a mozgás, mint maga a pihenés.

A legtöbb futó először az 5 kilométeres távot szeretné elérni, ez egészséges cél akkor, ha a nulláról akarod felépíteni a futótudásodat.

Beszélgess gyakorlott futókkal!

Ha nincs pénzed rá, vagy egyszerűen nem akarsz futóedzőt fogadni, akkor érdemes lehet minél többet beszélgetni olyanokkal, akik már régóta futnak, és el is érték a sportban a céljaikat.

Olyan tippeket és trükköket tanulhatsz meg tőlük, amiket a neten és sportújságokban nem feltétlenül olvashatsz, és még az is lehet, hogy segítenek elindulni a céljaid felé.

Rengeteg futóklub van egész Magyarországon, ahová csatlakozhatsz, és profikkal, félprofikkal sportolhatsz, de az is elég, ha egy régóta futó ismerősöddel álltok össze. A lényeg, hogy hallgass a tapasztaltabbakra, és fogadd meg a tanácsaikat!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást