Életmód / Egészség

5 tipp, hogy lelkesebben menjen az edzés

Van, hogy az embernek semmi kedve munka után elmenni edzeni, pedig a sport lényege, hogy ne szükséges rossz legyen, hanem olyan tevékenység, amit valóban élvezel. Az alábbi tippek segítenek, hogy kihozd a maximumot az edzésedből.

1. Ne hagyd, hogy elterelődjön a figyelmed

Az edzőterembe mindenki három dolgot visz magával az öltözőből: egy üveg vizet, egy törölközőt és a telefonját. Hányszor fordul elő, hogy egy kör után csak úgy megszokásból felveszed a telefonod? Ilyenkor szinte biztos van egy értesítés, amit meg kell nézned, vagy egy üzenet, amit meg kell válaszolnod.

Ugyan pihenésre szükség van a menetek között, de a telefon babrálásával ez észrevétlenül is sokkal hosszabbra nyúlik, mint szükséges. Ezáltal nemcsak az edzésed tart tovább, hanem a figyelmed is megoszlik és biztos, hogy nem adsz bele mindent a gyakorlatokba.

A legjobb megoldás, ha a telefont az öltözőben hagyod, hiszen egy órát minden várhat.

2. Állíts össze egy ütős edzés-playlist-et

Ha csendben edzel, hamar unalmassá válhat, de ha mindezt zenére csinálod, nemcsak a kedved lesz jobb, hanem a motivációd is elképesztően megdobja. Állíts össze a kedvenc számaidból egy jó kis playlist-et, amivel könnyebben megy majd az edzés. Természetesen ne balladákat tegyél rá – hacsak nem jógázol – hanem pörgős, tempós dalokat, amik mozgásra késztetnek, ami ebben az esetben nem tánc, hanem edzés lesz. A zene abban is segít, hogy kizárja edzőtársaid fecsegését, vagy idegesítő nyögéseit.

3. Iktass be aktív pihenőket

Ha igazán maximalizálni szeretnéd az edzőteremben töltött időt, akkor a sorozatok közötti pihenőt is tölts aktívan. Ne ülj le kifújni magad, hanem például plankolj. Így a pulzusod is magasabb számon tartod, több kalóriát égetsz el, így az egész edzés tartalmasabb, fárasztóbb – és ezáltal –  eredményesebb lesz.

Azért a sorozatok között ne felejtsd el mélyeket lélegezni és inni, és ha úgy érzed, le kell ülnöd, akkor se érezd magad rosszul, hanem pihenj. Csak arra figyelj, hogy ne ragadj le, mint az iszap és – mint említettük – ne vedd kezedbe a telefont.

4. Használj plusz súlyokat

Ha úgy érzed, már egészen könnyen végig tudsz csinálni egy step aerobik, zsírégető vagy alakformáló edzést, de nem szeretnél plusz időt a teremben tölteni, használj extra súlyokat.

A kéz- és lábsúlyok 0,5 és 2 kg közötti súlyban kaphatóak és a csuklódra, vagy a bokádra – vagy egyszerre mindkettőre – erősítheted őket.

Remek kiegészítők, mert kis helyen elférnek, használatukkal mégis meglepően nehezebb lesz az edzés. Ha extrém nehezítésre vágysz, akkor akár tíz- vagy húsz kilós súlymellényt is használhatsz!

5. Eddz egy baráttal

Valaki mást bevonni a sportba nemcsak azért jó, mert tudtok egymásnak segíteni, például a fekvenyomásban, vagy az időmérésben, hanem azért is, mert egy barát remek „motivációs környezet”.

Ha például olyan napod van, hogy semmi kedved lemenni a terembe, akkor jól jön valaki, aki nógat, vagy arra kényszerít, hogy lemenj, hogy ő ne legyen egyedül.

Ez természetesen fordítva is működik, tehát ha éppen ő szeretne kihagyni egy alkalmat, te is motiválhatod őt. Ha mindketten kitűztök egy célt, például hogy mennyit szeretnétek fogyni, vagy milyen teljesítményt elérni, együtt könnyebb lesz azt megvalósítani, illetve egy esetleges kis egészséges versengés is hasznodra lehet.

Képek forrása: IgorVetushko/Depositphotos.comboggy22/Depositphotos.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást