8 táplálkozási tipp, hogy a gyermeked elkerülje a tavaszi náthát!

8 táplálkozási tipp, hogy a gyermeked elkerülje a tavaszi náthát!

Címlap / Életmód / Egészség / 8 táplálkozási tipp, hogy a gyermeked elkerülje a tavaszi náthát!

Szeretnéd, hogy csemetéd megússza a tavaszi fáradtságot és a náthát? A legkisebbek szervezete is erősíthető a megfelelő tápanyagok fogyasztásával. Most megtudhatod, mi az, amiből igazán érdemes bespájzolni!

Joghurt

Hasznos baktériumokat, úgynevezett probiotikumokat tartalmaz. Ezek segítenek a bélflóra egyensúlyának fenntartásában, illetve javítják az anyagcsere hatékonyságát.
Egy kutatás szerint a naponta joghurtot ivó gyerekek 19%-kal kisebb eséllyel fáztak meg vagy kaptak el bakteriális eredetű torokgyulladást. Mindenképpen élőflórásat keress a boltokban!

Kefir

Az aludttej-készítmény ugyancsak tele van probiotikumokkal. Íze elsőre nem mindig sláger a kicsiknél, ám könnyen rákapnak: az Amerikai Egyesült Államok iskoláiban például óriási divat lett mostanában.
Bár tudományos bizonyíték hosszú távú kutatás hiányában egyelőre nem áll rendelkezésre, a dietetikusok mindenképpen javasolják, hogy hetente többször csomagolj a tízórai mellé belőle.

Dió

Magas omega-3 zsírsav tartalma miatt több szempontból is előnyösen hat a szervezetre.
Serkenti az agyműködést, „megolajozza” az idegeket és az ereket, csökkenti a „rossz” koleszterin szintjét a vérben, ráadásul még a légúti fertőzések kockázatát is képes visszaszorítani. A reggeli müzlibe vagy gabonapehelybe a legkönnyebb becsempészni.

Zöldségek és gyümölcsök

A C-vitaminban bővelkedő citrusfélék, az eper, a paprika, a brokkoli és az édesburgonya az immunrendszer barátja.
A természetes forrásból bevitt vitamin jobb, mint a tabletta, mert a termésekben egymás felszívódását serkentő vegyületek is találhatóak, a rengeteg más antioxidánsról nem is beszélve.

Sovány hús

A fehérje kulcsfontosságú a fizikai erő megtartásához, a cink pedig serkenti az immunrendszer részeként működő fehérvérsejtek munkáját.
Tévhit, hogy csak a baromfihús vagy a hal lehet sovány, hiszen a sertésnek és a marhának is vannak kifejezetten zsírszegény részei. Érdemes minél többféle húst fogyasztani!

A több nem jobb!

Az ellenálló képesség erősítésekor is lényeges a mértékletesség: a túl sok étel bevitele – még ha egészséges fogásokról van is szó – megterheli a szervezetet, így a nem marad elegendő energia a kórokozók legyőzésére.
Ne akard tehát mindenáron belediktálni a csemetédbe az általad megfelelőnek ítélt adagot!

A gyümölcslé nem gyümölcs!

Lehet, hogy a C-vitaminnal dúsított 100%-os narancslé elvileg még a nyers gyümölcsnél is több tápanyagot tartalmaz, mégis utóbbi hasznosabb.
A dobozos italban ugyanis cukor és adalékanyagok vannak, ráadásul a benne lévő vitamin is többnyire mesterségesen előállított fajta. Egy-két darab friss narancs tehát többet ér az üdítőnél!

Törekedj az egyensúlyra!

A kiegyensúlyozott táplálkozás minél többféle alapanyagot foglal magában. Rossz döntés valamit kitiltanod a konyhából, csak azért, mert egy cikkben rosszat olvastál róla, de a szupergyümölcsök egyoldalú fogyasztása sem kifejezetten egészséges. A gyerekek táplálkozásának kulcsa a megfelelő mennyiségű és minőségű zöldségben, gyümölcsben, teljes gabonában és zsírszegény fehérjeforrásban rejlik. Ha úgy érzed, élelmiszerekből lehetetlenség fedezni a szükségletet, orvossal történő konzultáció után nyugodtan dönthetsz valamilyen multivitamin készítmény mellett.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást