Életmód / Egészség / Lélek

Szomorú vagy? Rajzolj szivárványt. Aggódsz? Hajtogass papírhajót. 10 remek művészeti terápiás módszer minden rossz hangulatra

A traumák feldolgozásának vagy a mentális betegségek kezelésének számtalan módja van, de talán a legkreatívabb a művészet terápia. Sok zenész állítja, hogy a zene segítségével kezeli a gondjait, az énekesen kiéneklik magukból a szomorúságot, az írok pedig kiírják magukból azt, ami bántja őket. Annak pedig, aki nehezen nyílik meg és elképzelhetetlen számára, hogy megossza legmélyebb gondolatait és érzéseit egy pszichológussal, ideális terápia lehet az, ha lerajzolja érzéseit ahelyett, hogy feszengve beszélne róluk.

Először is fontos leszögezni, hogy ehhez nincs szükség semmiféle előképzettségre, nem kell valódi festőművésznek lenni. Itt ugyanis nem szép csendéleteket kell alkotni, tehát az is tökéletes alany, aki eddig csak pálcikaembereket rajzolt. A rajzterápia igazoltan pozitívan hat olyan problémákra, mint például az összpontosítási zavar, gyász feldolgozása, düh kezelése vagy szorongás oldása. 

golubovy/depositphotos.com

Ez a biztonságos, kreatív terápiás módszer segít kifejezni gondolatokat, érzéseket, feldolgozni rossz emlékeket és negatív élményeket, mindezt művészeti formába öntve. A legelterjedtebb formája a rajz- vagy festészeti terápia, de a szobrászat vagy a kollázskészítés is ugyanilyen hatékony lehet. Mindenki azt a módszert választhatja, amivel a legkönnyebben és legátütőbben tudja kifejezni magát.

Ha nem konkrét problémát szeretnénk megoldani, akkor is jót tesz az „art-therapy”, mivel segít kapcsolatba kerülni valós énünkkel, jobban megérteni önmagunkat és belső harmóniát kialakítani. Minden korosztálynak ugyanolyan hatásos, gyerekektől egészen idős emberekig mindenkinek ajánlott. 

Az alábbi művészeti terápiás módszerek minden rossz hangulaton segítenek. 

1. Ha szomorú vagy

Aki maga alatt van és borúsan látja a dolgokat, annak a legjobb az, ha fest egy színes, vidám szivárványt. 

2. Ha aggódsz

Ha valaki vagy valami miatt aggódsz és ez felemészt, hajtogass! Akár egy hajót, akár papírcsákót, ez feloldja majd a szorongást. 

3. Ha elhatalmasodott rajtad a közöny

Aki kedvetlen és minden iránt közömbös, annak azt ajánlja a rajzterápia, hogy alkosson tájképeket, melyen távlatokat nyitnak. 

Copper and Wild/unsplash.com

4. Ha frusztrált vagy

Ha tehetetlenséget érzel és meg szeretnél nyugodni, rajzolj vonalakat. Egyenes, célratörő, határozott vonalakat, melyek oldják a feszültséget. 

5. Ha összpontosítani szeretnél, de nem megy

A fókuszálást akkor tudjuk a legjobban megjeleníteni vizuálisan, ha rajzolunk egy négyzetrácsot, majd a közepébe egy célkeresztet. 

6. Ha döntésképtelen vagy

Ha képtelen vagy meghozni egy fontos döntést, rajzold vagy fess hullámokat és köröket. Utóbbiaknak nem kell szabályosnak lenniük, sőt: minél inkább hasonlítanak egy amőbára, annál jobb!

7. Ha unatkozol

Eluntad magad és nem hoz lázba semmi? Próbálj meg alkotni valamit, többféle színből. Akár a kezeddel is dolgozhatsz, még ecset vagy ceruza sem kell, a színek változatossága izgalomba hoz majd. 

VadimVasenin/depositphotos.com

8. Ha mérges vagy

Amennyiben pusztító dühöt érzel, vezesd le úgy, hogy fogsz egy – vagy több – darab papírlapot és széttéped őket. Akár lassan, akár gyorsan, ahogy neked jólesik. 

9. Ha kétségbe vagy esve

Ha úgy érzed, összecsaptak a fejed fölött a hullámok és nincs kiút, rajzolj utakat. Egyenes, kanyargó, rövid vagy hosszú, teljesen mindegy, segíteni fognak, hogy megleld a kiutat. 

10. Ha úgy érzed, egyhelyben toporogsz

Beleragadtál egy élethelyzetbe és nem tudsz mozdulni? Rajzolj spirálokat. Kezdd kicsiben, majd terjeszd ki minél nagyobb átmérőjű körökké. Ez azt szimbolizálja, hogy kinyitod magad körül a teret.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást