7 szakítás utáni szokás, ami többet árt, mint használ

7 szakítás utáni szokás, ami többet árt, mint használ

Címlap / Szerelem / Párkapcsolat / 7 szakítás utáni szokás, ami többet árt, mint használ

Szóval nem működött a dolog. Szakítottatok, és most fetrengsz a fájdalomtól. Méghozzá nagyon. De sokkal rosszabb is lehetne, tudod? Ne vágd rá, hogy nem – hiszen éppen te magad vagy az, aki el tudja intézni, hogy a szenvedés még inkább fokozódjon. Ha tényleg ki akarsz mászni a gödörből, most zárd be szépen az exed Facebook-profilját, és olvass tovább!

Nagykanállal falni a pasikat

Egy új fazon az ágyadban tuti, hogy felébreszti az alvó érzékeidet, ráadásul még az önbecsülésedet is helyretaszigálja! Vagy mégsem? Nos, ha szeretnél másnap elképesztő lelkiismeret-furdalással ébredni, s azzal a gondolattal, hogy bárcsak kitörölhetnéd az emlékezetedből az előző éjjelt, akkor hajrá, a legszexibb ruhácskádban indulj el!

Párkapcsolatok esetében nem működik a kutyaharapást szőrével elv: egy kicsit egyedül kell lenned ahhoz, hogy a dolgok a helyükre kerüljenek benned. Húzd be a féket!

Kémkedni a közösségi médiában

A Facebook, az Instagram, a Twitter és társaik lehetővé teszik, hogy akár vadidegenek életébe is bepillantást nyerj. Hát még azéba, aki kifejezetten érdekel… Valójában az egyik legszörnyűbb dolog, amit magaddal megtehetsz, hogy rendszeresen – esetleg szüntelenül – csekkolod, mit csinál az exed.
Ne várj magadtól érzelemmentes reakciót, és ne akard hétköznapi kíváncsiságnak betudni a megszállottságod! Az új képek és kiírások csak tőrt döfnek majd a lelkedbe, mert szembesülsz vele: nélküled, utánad is van élet. Inkább foglalkozz a sajátoddal, ha lehet!

Meglátogatni a közös helyeket

Nem muszáj ugyan megváltoztatnod a munkába vagy a szupermarketbe vezető utat annak érdekében, hogy tiszta lappal indulhass. Sőt, ez kifejezetten nevetséges volna. De egy kávét tényleg bárhol ihatsz, és a pizza is lehet finom egy másik pizzázóban – ne keresd föl azokat a helyeket, ahol a legszebb közös emlékeitek születtek!
Egyszer majd lehet, hogy édes nosztalgiát ébresztenek benned. De az az idő még nem jött el, nagyon nem. Fedezz fel egy új világot magadnak, ami legalább annyira teljes!

Bezárkózni

Lelkiismeret-furdalást akarsz kelteni az exedben azzal, hogy elzárkózol mindenféle emberi kommunikációtól? Legszívesebben megnéznéd az arcát, amikor egy közös ismerősötök arról számol be neki, hogy nélküle nem vagy a régi? Esetleg jólesik, hogy mások megsajnálnak, és spontán leülnek veled beszélgetni?
Lehet, hogy rövid távon ez jó stratégiának tűnik, de próbáld magad egy pillanatra a többiek helyébe képzelni! Te is leülnél egy elkámpicsorodott emberrel csevegni, de puszta kötelességből, a saját lelki üdvödért… Ilyen kontaktusra ugyan ki tart igényt?

Folyton az exről beszélni

A szakítás után közvetlenül jön egy fázis, amikor egyszerűen nincs más témád: mindenről ő jut eszedbe, így muszáj róla dumálni. Ha viszont napok, hetek, esetleg hónapok múlva is ott tartasz, hogy bármilyen irreleváns sztoriról az ugrik be, ő mit mondott vagy tett egy bizonyos helyzetben, akkor valami nagyon nem stimmel!
A barátaid egy ideig türelmesek lesznek, de hidd el: ők is unják, hogy nem egy teljes értékű emberrel beszélgetnek, és hiába osztják meg veled a tapasztalataikat, megéléseiket, nem kapnak érdemleges reakciót semmire.

Megijedni a következő párkapcsolati lehetőségtől

Vége. Ami azt jelenti, hogy mások is jöhetnek az életedbe – és az exedébe is. Semmi szükség rá, hogy ettől megijedj, vagy elkezdj rajta fölöslegesen agyalni. Tipikus női gondolkodásmód, hogy a kapcsolat lezárása után egy ideig még megcsalásnak érződik mással randizni, az ex pedig „szemét állat”, amiért nemsokára becsajozik.
Próbáld meg a helyükön kezelni a dolgokat, így a nálad próbálkozó férfiakat is! Nem kell rögtön nyitnod feléjük, csak szólunk, hogy nem egészséges rögtön az asztal alá bújni.

Nem bömbölni

A szakítás után bátran és őszintén éld meg a gyászt, a szomorúságot! Ha ez a szakasz kimarad, s elfojtod az érzelmeidet – esetleg még saját magad előtt is letagadva őket – annak később úgyis kénytelen leszel megfizetni az árát, akár különböző pszichés problémák formájában. Természetes lelki folyamatról van szó, melynek utat kell engedned.
Sírj, ordíts, dühöngj, ahogy a csövön kifér! Jöhet bármi, amitől jobban érzed magad: akár egy sorozat-maraton vagy doboz fagyi. Ha már több hét, vagy annál is hosszabb idő telt el a szakítás óta, de még mindig mélyponton vagy, érdeme felkeresni egy pszichológust, aki segít neked kimászni a bajból. Ne kockáztasd a depressziót!

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást