Életmód / Táplálkozás

Salaktalanító, méregtelenítő szilvadiéta: könnyű fogyás

A szilva az ősz egyik legkapósabb gyümölcse, sokan hungarikumként tartják számon, sokoldalú és sokféleképpen felhasználható gyümölcs. A jó hír, hogy nem csak nagyon finom, de egészséges is, ráadásul az egyik legjobb zsírégető étel, így a fogyókúrádat is bátran elősegítheted vele.

Ezért fogyaszt a szilva

A szilva kiváló tápanyagforrás, de nem terheli meg az emésztést és az anyagcserét, sőt kifejezetten kedvező hatással van rájuk.

Mivel különösen gazdag rostokban – friss és aszalt formában egyaránt – ezért elősegíti a salakanyagok kipucolását, megkönnyíti az emésztést.

A szilva remek káliumforrás, így vízhajtóként is funkcionál, ez pedig a fogyókúrád szempontjából nem csak azért jó, mert a méregtelenítést is segíti, hanem, mert a sejtek között megrekedt fölösleges víz kimosásával a súlyodból is veszítesz, és a narancsbőrtől is könnyebben szabadulsz meg.

Ezért fogyaszt a szilva 2

A szilva segít a sav-bázis egyensúly helyreállításában is, ami számos kedvező élettani hatása mellett a súlyodra is pozitívan hat.

A szilva nem csak az emésztést segíti elő, tisztítja a vért, a májat és a vesét, ezzel megkönnyíti a kiválasztó szervek munkáját, ha pedig könnyebben szabadulsz meg a mérgektől, a fölösleges zsírt is könnyebben lebontod majd.

Olvastad már?  10 tipp, amivel egészségesebben ehetsz - olcsóbban

Erre figyelj a szilva diéta alatt!

Szélsőséges monodiéta helyett inkább építsd be a szilvát néhány napra a kiegyensúlyozott és változatos étrendedbe.

Már ezzel is elősegítheted a méregtelenítés és a salaktalanítást, és beindíthatod a fogyást. Mint minden méregtelenítő diéta esetében, itt is nagy hangsúlyt kell fektetni a folyadékpótlásra.

Az aszalt szilva ugyanolyan kedvező tulajdonságokkal bír,mint a friss szilva, sőt az antioxidánsok és rostok koncentráltabban is vannak jelen, de ugyanez igaz a gyümölcscukorra is, így a diéta alatt ezt mértékkel fogyaszd, és inkább a friss gyümölcsöt helyezd előtérbe az alacsonyabb kalóriaérték miatt.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, vékonyan megvajazva, szilva, tetszőleges mennyiségben, egy bögre zöld tea.
Tízórai: két szelet korpás keksz.
Ebéd: 15 dkg sovány, sült sertéshús, köretnek fűszeres párolt szilva.
Uzsonna: egy marék dió.

Vacsora: szilvaleves.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, szilva, egy csipet fahéj, egy teáskanál méz, egy kis poharas kefir, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy marék mandula.

Olvastad már?  4 könnyű étel, melyekkel kompenzálhatsz az ünnepek után

Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell, saláta szilvából, cukkiniből, póréhagymából és petrezselyemből, egy lime levével meglocsolva.
Uzsonna: egy kis poharas joghurt.
Vacsora: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér szilvalekvárral.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: rántotta három tojásból, egy paprika, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre zöld tea.
Tízórai: szilva, tetszőleges mennyiségben.
Ebéd: spenótfőzelék tofu fasírttal.
Uzsonna: szilva, tetszőleges mennyiségben.
Vacsora: egy adag zsírszegény tejből, édesítővel készült tejberizs, szilvával.