Egészség / Életmód / Lélek

Reggeli ébresztő praktikák

Reggeli ébresztő praktikák

A reggeli ébredés sokak számára kész küzdelem. Ahhoz, hogy a csatában ne bukjunk el, olyan trükköket kell bevetnünk, amiknek segítségével sorban legyőzzük az akadályokat: felkelünk, felébredünk, időben elindulunk.

Nyújtózás

Bizony, vegyünk példát a macskákról, minden szundi után egy kiadós nyújtózás következik, hogy magukhoz térjenek. Ennek az oka az, hogy ilyenkor a vérkeringésünk és az izmaink felfrissülnek, hiszen az egész estés alvástól eléggé el tudnak gémberedni.
Egy kellemes nyújtózás hatására több oxigén és tápanyag kerül a tagjainkba, ezzel frissebbnek és könnyebbnek érezhetjük magunkat.

Éjjeli bagoly

Azok, akiknek reggel fel kell kelniük, hogy munkába mehessenek nem szerencsés, ha esténkét sokáig fent vannak. Nem véletlenül mondogatták nagyszüleink, hogy feküdjünk le időben, mert akkor tudunk felkelni.
Ha nem alusszuk ki magunkat, annak néhány napon belül következményei lesznek, vagyis nem csak egyszer fogunk szundit nyomni a telefonon, hanem feladjuk a küzdelmet, elalszunk és elkésünk a munkából.

Függöny

Sokan ott rontják el a könnyebb ébredés lehetőségét, hogy este behúzzák a függönyöket, vagy leeresztik a redőnyt. A szervezetünk „emlékszik” arra, hogy ha világos van, akkor ébren kell lenni.
Ezért, ha be van sötétítve, amikor csörög a vekker, és a nap első sugarai nem jutnak be a szobába, sokkal nehezebb lesz rávenni magunkat, hogy kikászálódjunk az ágyból.

Vekker

Ahhoz, hogy anyagilag se járjunk rosszul, illetve az ébredés is garantált legyen, tegyük távolabb magunktól az ébresztőt, így amikor megszólal, nem vágjuk falhoz, és nem csapjuk le egy laza mozdulattal.
Ha egy távolabbi felületen keresünk helyet a vekkernek, akkor kénytelenek leszünk felkelni, és elcammogni az óráig, hogy megszabaduljunk az idegesítő hangtól. Ezután már csak azt kell megállni, hogy ne feküdjünk vissza.

Zene

Sokat segíthet az ébredésben, és javítja a reggeli hangulatodat is, ha valami számodra kedves, pörgős, vagy vidám zenével kezded a napot. Ha jól választasz, akkor nem fogod tudni megállni, hogy ne kezdj egy kicsit mozogni a ritmusra, ettől pedig mosoly kerekedik az arcodon.
Ha pedig ez is megvan, akkor végre indulhat úgy a reggeled, ahogyan a hollywoodi filmekben olyan sokszor láthatjuk.

Zuhany

Hiába sikerül kikecmeregni az ágyból, ha a tényleges ébredés nem következik be, és csak ücsörgünk az asztalnál üveges tekintettel meredve magunk elé. Ha az alap fegyverarzenált- úgy, mint a kávé, tea, reggeli- már kimerítettük, akkor próbálkozzunk a vízzel.
Az is segít, ha megiszunk egy nagy pohárral, de biztosabb, ha lefürdünk. A reggeli gyors zuhany felüdít, és jobb kedvre is derít. A leghatásosabb, ha nem csak a kellemes, langyos víz alatt álldogálunk, hanem váltófürdőt veszünk, vagyis „hidegzuhannyal” segítünk be az ébredésünknek.

Kütyük

Ma már a vekker nem igazán képezi részét a reggeli ébredés eszköztárának. A telefonon beállított különböző hanghatások megteszik a magukét a legtöbb ember esetében, de mi van akkor, ha egyeseknél ez kevésnek bizonyul?
A távolabb helyezett ébresztő szerkezet kinyomását követően még mindig visszarogyhatunk az ágyba, így ez sem jó megoldás a megrögzött álomszuszékoknak. Számukra is van óra, mely garantáltan felébreszti őket.
Kicsit nézzünk körül a neten, és találhatunk olyat, mely elgurul a szobában, amikor megszólal, így kénytelenek vagyunk hajtóvadászatot indítani a renitens vekker ellen, de van olyan is, melynek kikapcsolásához matematikai feladványt kell megoldani.
Az alkotókban azért volt annyi emberség, hogy csak egyszerű feladatokat építettek bele a reggelek legutálatosabb szerkezeteibe.Kép forrása: Fotó: tech4globe.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást