A pollenallergiák és a bélflóra közti kapcsolat: kutatások alátámasztják az összefüggést

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A pollenallergiák és a bélflóra közti...

A pollenallergiák és a bélflóra közti kapcsolat: kutatások alátámasztják az összefüggést

🎥 3 csillagjegy, akit próbára tesz a sors

Hogyan befolyásolja a táplálkozás a bélflórát

A mindennapi étrend jelentősége abban rejlik, hogy közvetlen hatással van a bélflóra összetételére és sokszínűségére. Az egészséges, rostban gazdag étrend segíti elő a jótékony baktériumok elszaporodását, míg a magas cukor- és zsírtartalmú ételek kedvezhetnek a káros mikroorganizmusoknak. Ezáltal az étrendi változtatások lehetőséget adhatnak arra, hogy támogassák a szervezet allergia elleni védekezőképességét.

Egy 2019-ben megjelent cikk az Advances in Nutrition szakfolyóiratban hangsúlyozta, hogy a probiotikumok és prebiotikumok fogyasztása pozitív hatással lehet a bélflóra diverzitására, ezáltal csökkentve az allergiás tünetek előfordulását (Forrás). Ily módon a táplálkozás tudatos megtervezése nemcsak az általános egészség megőrzésében, hanem a specifikus allergiás reakciók mérséklésében is szerepet játszhat.

Oldalak: 1 2 3

A cikk folytatódik, lapozz!

🍽️KisokosMit főzzek ma?receptötlet egy kattintásra
Iratkozz fel a Bien.hu hírlevelére!

A legjobb cikkek, horoszkópok és tesztek – egyenesen a postaládádba, ingyen.

🎥 10 laktató diétás vacsora, ami után nem leszel éhes
Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!
Iratkozz fel a Bien.hu hírlevelére!

A legjobb cikkek, horoszkópok és tesztek – egyenesen a postaládádba, ingyen.

Kérd emailben minden reggel a napi horoszkópod! ✨

Válaszd ki a csillagjegyed, és hajnalban a postaládádban az aznapi előrejelzésed – plusz hetente a legjobb cikkeink.