7 új ötlet a palacsintád ízesítésére

7 új ötlet a palacsintád ízesítésére

Címlap / Életmód / Receptek / 7 új ötlet a palacsintád ízesítésére

A palacsinta reggelire, uzsonnára és desszertnek is tökéletes. Megunhatatlan csemege ugyan, de érthető, ha a tölteléket illetően ki szeretnél lépni a lekvár, a kakaó, a túró és a mogyorókrém bűvköréből. Vigyázat, ötleteink függőséget okozhatnak!

Rumos mazsola

Az előre bepácolt hús mélyebb ízélménnyel szolgál – hasonlóan működik a dolog a mazsolánál. Egy csészényi mazsolát áztass 1/4 csésze rumba, s hagyd állni egy éjszakán vagy néhány órán át.
Lecsöpögtetés után add a tésztához, majd a kész palacsintákat föltekerés előtt szórd meg fahéjjal. A tetejére egy kis tejszín és mazsola is jöhet.

Mascarpone és áfonya

A fekete áfonya markáns aromája önmagában is kitűnő feltétté teszi a gyümölcsöt, de a mascarpone selymessége egyenesen ízorgiává varázsolja a palacsintát.
Az áfonyát nyersen, vagy főzés után keményítővel elkeverve is fölhasználhatod, míg a krémsajtba kerülhet egy kevés vaníliás cukor.

Fahéj, barna cukor és alma

A következő adag palacsintát ízesítsd fahéjjal és almával! A gyümölcsöt egy kevés barnacukros vajon süsd meg, de mielőtt a krémes-darabos masszát rákennéd az alap desszertre, szórd meg fahéjjal.
Ugye, milyen egyszerű egy kis emésztést elősegítő rostot csempészni az étrendedbe? 

Pekándió és vaj

Bármilyen fogást még jobbá tehetsz, ha segítségül hívod a magvakat. Pekán- vagy sima dióval is nagyszerű lesz a palacsintád, amennyiben a tésztába és töltelék gyanánt is felhasználod a kedvenc csonthéjasod.
A krémesebb töltelékhez egy kevés vajban sütheted ki a darabokat.

Csoda csokoládé

Oszd ketté a palacsintatészta masszáját, és az egyik felébe keverj annyi kakaóport, hogy halványbarna árnyalatot kapjon!
Sütéskor mindkét edényből csorgass a serpenyőbe, és egy fogpiszkáló használatával mosd össze a színeket! Megfordítás előtt néhány csokidarab is jöhet bele. A kész finomságot csokoládészósszal tetézheted. Ha kedved tartja, az egész tésztát is készítheted kakaósra!

Eper és tejszín

Az eperszeleteket egy kevés cukorral vagy édesítővel és vaníliakivonattal keverd össze, majd hagyd állni 15-20 percig. Aztán készíts öntetet tejszínből, cukorból és vaníliakivonatból!
A palacsintáid vékonyabbak lesznek, ha növeled a tésztában a tej arányát. A kisütött palacsintákat hajtsd negyedrét, tegyél rájuk az epres masszából, majd öntsd rájuk a tejszínt!

Banán és karamell

Olvassz meg egy kevés vajat a serpenyőben, majd adj hozzá barna cukrot a karamell elkészítéséhez. Dobj bele banánszeleteket, vedd le a tűzről, s tartsd melegen! Ugyanebben az edényben nyugodtan kisütheted a palacsintákat, mert a tészta így átveszi a fenséges ízt. A kész palacsintákat öntsd nyakon vagy töltsd meg a karamellás-banános krémmel. Diódarabokkal még fenségesebb! A palacsinta sajnos nem éppen fogyókúrabarát finomság, de egy-két darab reggelire biztosan nem árt. Ha szeretnél lefaragni a kalóriatartalomból, nyers gyümölcsök és zsírszegény tejtermékek használatával teheted meg.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást