28 napos kihívás a mentális egészségért: a második hét feladatai

28 napos kihívás a mentális egészségért: a második hét feladatai

Címlap / Életmód / Egészség / 28 napos kihívás a mentális egészségért: a második hét feladatai

Minden embernek szüksége van arra, hogy egy kicsit lelassítson, befelé forduljon és meghallja a belső hangját. Sokunknak kifejezett késztetése is van rá, de nem igazán tudjuk, hogyan is fogjunk bele. Nos, íme egy kis segítség ahhoz, hogy egy hónap alatt megtaláld az egyensúlyt! A kihívás 2. hetének feladatai következnek.

A második hét fókuszpontja

Ez a hét az emberi kapcsolatokra fókuszál. Sajnos túlságosan elhanyagoljuk azokat az embereket, akikkel a mindennapjainkat töltjük. Az a helyzet, hogy nem elég, ha beveted a „small talk”-ot, ennél többre van szükség ahhoz, hogy te is teljes értékű életet élhess azok között, akikre talán annyira nem is figyelsz oda. Azonban egy kis törődés csodákra képes és szuper hatással lesz a mentális állapotodra is.

Első nap

Kezdj el beszélgetni valakivel a munkahelyedről, akit szinte nem is ismersz. Érdekes, hogy nap mint nap találkozunk megannyi emberrel, kollégák vagyunk, de még egymás nevét sem tudjuk. Viszont egy ilyen beszélgetés kifejezetten jó hatással lehet mindkettőtökre, hiszen megismerni embereket mindig jó élmény és könnyen lehet belőle egy jó kollegiális viszony, de akár egy új barátság is.

Második nap

Időnként jó, ha az ember kilép a komfortzónájából, még akkor is, ha ettől a mostanság divatos kifejezéstől sokan már a fejüket fogják. A második napon vegyél egy kávét annak is, aki a sorban mögötted áll, pusztán kedvességből. Természetesen ha nem kávézol, ezt bármivel behelyettesítheted, legyen az üdítő, egy plusz desszert a menzán, vagy egy csoki az esti bevásárlásnál. Biztosan nem ez lesz életed legtermészetesebb szituációja, azonban ki nem tapasztalta meg még azt a csodás érzést, amikor csak úgy kedveskedett valakinek? Ez jót fog tenni neked is és annak is, akit majd meglepsz. Lehet, hogy nem tud majd mit kezdeni a helyzettel, de biztos lehetsz benne, hogy megszépíted a napját.

A pozitív érzések pozitív gondolatokat teremtenek, ezt érdemes fejben tartanod.

Harmadik nap

Itt egy újabb alkalom, hogy egy másik kollégádat is jobban megismerhesd. Ezen a napon vagy tarts vele te az ebédszünetben, vagy kérj meg egy számodra szimpatikus, ám kevésbé ismert kollégád, hogy kísérjen el ebédelni. Minél nyitottabb vagy az emberekre, annál nyitottabbá válik a világ rád is, ezt hidd el. Ráadásul teljesen mást fognak rólad gondolni a munkatársaid is, ami könnyen teremthet egy sokkal közvetlenebb környezetet is.

Negyedik nap

Küldj egy olyan üzenetet a párodnak, vagy valamelyik barátodnak, ami nem szokványos, viszont a lényege az, hogy törődsz velük. Például a szokásos „mizu” helyett írd meg a szerelmednek, hogy eszedbe jutott egy közös emlék és ez csak arra ébresztett rá, hogy még jobban szereted – természetesen a saját szavaiddal megfogalmazva. Ez pedig ugyanúgy vonatkozhat a legjobb barátodra is.

Kifejezetten fontos, hogy a hétköznapi taposómalomban időnként még jobban emlékeztessük arra a szeretteinket, hogy valójában milyen fontosak is nekünk, hiszen erről általában elfeledkezünk és magától értetődőnek tituláljuk a szeretetet, pedig dolgozni is kell érte.

Ötödik nap

Egyszerű dolog, mégis a legtöbb ember számára hatalmas kihívást jelenthet. Ezen a napon menj el ebédelni vagy vacsorázni valakivel, aki közel áll hozzád, viszont egy szabályt be kell tartanod (és jó lenne, ha partnered is megpróbálná): némítsátok le a telefont és tegyétek el a vacsora teljes idejére! Semmi Insta Story, vagy „csak ezt gyorsan még megírom”-SMS. Kötelező, hogy egymásra figyeljetek végig. Érdekes kísérlet, hajrá!

Hatodik nap

Szánj 15 percet a napodból arra, hogy megfogalmazz egy levelet valaki olyannak, aki közel áll hozzád és sokat gondoskodik rólad (ez lehet lelki, fizikai, vagy bármilyen odafigyelés a részéről), viszont soha nem köszönted még meg neki. Írd meg, hogy mennyire hálás vagy azért, hogy ő az életed része.

A levél tartalma rád van bízva, csupán olyan személynek kell szólnia, aki sokat segít neked, mégis valamiért magától értetődőnek veszed a dolgot – ilyen például egy anya-lánya kapcsolat is.

Fontos, hogy ne keverd össze a negyedik nap feladatával, mert itt nem egy párszavas SMS-ről van szó, hanem egy összeszedett gondolatmenetről.

Hetedik nap

Ha van rá módod, juttasd el az előbb említett levelet személyesen annak, akinek írtad és olvasd fel neki. Ha a távolság, vagy más tényezők miatt nem tudod ezt megtenni, akkor hívd fel és olvasd fel azt, amit írtál. Hidd el, hogy felemelő érzés lesz, még akkor is, ha kicsit kínosnak érzed, hiszen manapság nem igazán szeretünk az érzelmeinkről beszélni.

Hadd meséljek el egy példát: amikor nagyon rossz passzban voltam – de tényleg nagyon rosszban –, a legjobb barátnőm átjött hozzám és hozott magával egy papírt, amire 16 pontban felírta, hogy miért vagyok szerethető, ráadásul magától jött neki az ötlet. Végigolvasva teljesen meghatódtam, néha jókat kacagtam. Egy pillanat alatt összekapart a padlóról. Egyszóval csodákat tud tenni néhány kedves mondat, egy kis törődés. Erre mindenkinek szüksége van. Azzal pedig, hogy ha több energiát fektetsz az emberi kapcsolataidba, sokkal kiegyensúlyozottabb leszel te is és azok is, akik körülvesznek.

Képek forrása: unsplash.com

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást