Így maradhatsz gyönyörű sport közben is: szépségtippek, ha edzel

Így maradhatsz gyönyörű sport közben is: szépségtippek, ha edzel

Címlap / Stílus / Test / Így maradhatsz gyönyörű sport közben is: szépségtippek, ha edzel

A rendszeres mozgás szépségünk megőrzésének egyik alapvető kulcsa, ám egyben bizonyos kérdéseket is felvet a megszokott tisztálkodás, felfrissülés és szépségápolás során. Mire kell odafigyelnie egy sportolónak a napi rutin során?

Edzés és illatok

Az izzadás nagyon egészséges része a sportolásnak, ugyanis amellett, hogy hűti a szervezetet, méregtelenít is egyben, ezért sem kell szégyenlősködni, ha az edzés során patakokban folyik rólad a víz. Ráadásul az izzadság a bőrre kerülve nem büdös, az idő elteltével válik azzá, amikor már a baktériumok is megjelennek.
Természetesen a jó minőségű, illatmentes dezodort nyugodtan bevetheted annak érdekében, hogy jól érezd magadat a bőrödben, de a parfümöt mindenképpen érdemes mellőznöd az edzés során. Az illatfelhő sokkal intenzívebbé válhat a testhőmérsékleted emelkedése során, ami téged is zavarhat, hát még a környezetedben sportolókat.

Semmi smink

Akárcsak a parfümöt, úgy a sminket is érdemes mellőznöd az sportolás során. Nem azért mész az edzőterembe, vagy éppen aerobikra, hogy megmutasd, milyen csinos vagy, hanem hogy testileg és lelkileg is felfrissülj.
A legjobb, ha semmi smink nincs rajtad, de ha valamit mindenképpen szeretnél használni, akkor az legfeljebb egy kis szempillaspirál legyen. Az alapozót és a szemhéjfestéket érdemes otthon felejtened, ezek ugyanis az izzadás hatására garantáltan szétfolynak, ráadásul nem hagyják kellőképpen szellőzni a bőrödet, tehát jóval több kárt okoznak, mint hasznot.

Hajmosás minden edzés után?

Az edzés intenzitásától és a hajad minőségétől függ, hogy érdemes-e hajat mosnod minden edzés után. Akiknek gyorsan zsírosodik a hajuk, azok esztétikailag jobban járnak a gyakori hajmosással, de a probléma az, hogy ez csak tüneti kezelés, a panasz okát, ami a zsíros frizurát okozza, még nem küszöböli ki.
Ha hetente két-három alkalommal edzel, akkor nyugodtan időzítheted úgy a hajmosást, hogy az éppen a sportolás utánra essen, hiszen ily módon sokkal jobban felfrissülünk, mintha csak letusolnánk. Ha ennél többször sportolsz, akkor érdemes meggondolnod, szükséges-e minden alkalom után hajat mosnod.
Amennyiben így teszel, akkor feltétlenül kímélő sampont válassz, illetve mindenképpen használj heti rendszerességgel pakolásokat, balzsamokat is.

Víz minden mennyiségben

Főleg azok, akik délelőttre időzítik a sportot, naponta legalább kétszer zuhanyoznak. Ez nyilvánvalóan elengedhetetlen a megerőltető sport és az izzadás után, de az is tény, hogy a túl sok víz a bőrnek sem tesz jót.
Ha egy nap akár kétszer-háromszor is zuhanyozol, érdemes langyos vízben tusolnod a forró helyett, ugyanis ez rettentő könnyen kiszáríthatja a bőrödet. 
Fontos továbbá a (lehetőleg vegyszermentes) hidratáló testápoló használata is, legalább két-háromnaponta, ez ugyanis segít megőrizni bőröd nedvességtartalmát és feszességét.

Mi a helyzet a ruhákkal?

Sportolásnál mindenképpen érdemes a pamut mellett letenni a voksodat, ugyanis ez az anyag magába szívja a nedvességet, mégis hagyja, hogy szellőzzön a bőröd. Fontos azonban megjegyezni, hogy legfeljebb csak egyórás edzésre javasolt a pamutruha viselése, s akkor is zárt, meleg teremben, ugyanis a nedvszívóképesség a visszájára is fordulhat, és könnyen megfázás lehet a mozgás vége.
A legjobb öltözködés az edzést illetően a balesetveszély kikerülése alkalmas feszes ruha, illetve a réteges öltözködés. Tökéletes társad lehet a pulcsi, amit a bemelegítésénél felkaphatsz, illetve az edzés végén ugyancsak magadra teríthetsz, hogy ne fázz meg.

Egészségmegőrzés a szépségápolással párhuzamosan

Ha az edzés helyszínén tusolsz, nagyon fontos, hogy sose mászkálj mezítláb, mindig viselj műanyag- vagy gumipapucsot, amiben a zuhanyzó alá is beállhatsz, így ugyanis jóval agyobb eséllyel elkerülheted a gombás fertőzéseket.
Ha rendszeresen látogatod az uszodát, akkor érdemes otthon, gombásodásra kifejlesztett krémet tartanod, hogy ha esetleg mégis megtörtént a baj, idejében el tudd kezdeni kezelni a problémát.
Továbbá lényeges azt is megemlíteni, hogy ha hosszú a hajad, akkor célszerűbb otthon megmosnod, főleg ősszel és télen, ugyanis az alapos hajszárítás ellenére is könnyen megfázhat a fejbőröd, ami többek között nehezen kezelhető problémák kialakulásához is vezethet a súlyos megfázás mellett.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást