Légy okosabb és karcsúbb 7 nap alatt!

Légy okosabb és karcsúbb 7 nap alatt!

Címlap / Életmód / Egészség / Légy okosabb és karcsúbb 7 nap alatt!

Semmi sem lehet jobb és kiadósabb, mint egy kis napi testmozgás a fáradt izmok megmozgatására.

A hideg napokon, különösen hajlamosak vagyunk arra, hogy begubózzunk és minimálisra csökkentsük a mozgásigényünket.

Ha szeretnéd, hogy agyad is rendszeresen karban legyen tartva, akkor kezdj el valamilyen sportot, vagy legalább végezz minden nap egy kis mozgást. Ez ugyanis serkenti a keringést és jelentős mértékben felfrissíti az agy oxigén ellátását, ami nélkülözhetetlen ahhoz, hogy kiválóan működhessen a memóriád és megfelelően tudj koncentrálni minden helyzetben. A testi tevékenység továbbra javítja a figyelem és problémamegoldó készséget is. Csináld meg a most következő 7 napos mozgástervünket, ami nem csak felfrissíti az elméd, de mellette kitűnően karcsúsít és formál.

1. nap

Irány a természet!

Íme, a legbiztosabb agyerősítő tréning! A Michigani Egyetem kutatói ugyanis nemrég bizonyították, hogy a memórián és a koncentráló képességen, több mint 20%-kal javít, ha egy parkban vagy a természetben sétálunk. Nem csak megnyugtat és feltölt, de a fák közelsége révén rengeteg pozitív energiával is gazdagít minket. Irány ki a szabadba és sétálj egy pár kilométert!

2. nap

Próbáld ki a tai chit!

Különböző tanulmányok, már régóta nyilvánosságra hozták azt az elméletet, mely alátámasztja, hogy a tai chi, nem csak kiváló agyserkentő, javítja a memóriát, de rendszeres alkalmazása, megvédi az agynak azon részét, ami általában 40 éves kor feletti, hirtelen öregedésért felelős. Egy legutóbbi Harvard kutatás pedig kimutatta, hogy azok az emberek, akik 50-60 éves korukban is gyakorolták a tai chi művészetét, sokkal kifinomultabb érzékekkel kezdtek rendelkezni, ráadásul a fizikai vizsgálatok bebizonyították, hogy biológiailag szinte a fele életkoruknak felelt meg az egészségi állapotuk.

3. nap

Figyelj a sebességre!

Egy 2007-es felfedezés szerint, azok, akik gyakorta futnak sprintet, vagy olyan edzőgépeken dolgoznak, amik lehetővé teszik a hirtelen, gyorsabb mozgást, 20%-kal megnövelhetik agyi memóriájukat. A cardio edzések ugyanis, jelentősen növelik az agy vérellátását, főleg a hippocampus területén, ami a memóriaközpont és a verbális tevékenységek működését látja el.

4. nap

Mérlegelj!

Azok, akik a rendszeres mozgásuk alkalmával, beiktatnak egy-két mérlegállást is, főleg nehezített változatban, például súlyzók segítségével, alig 6 hónap alatt, közel 13%-kal tudták javítani a döntéshozatal készségüket. Ez a kondicionáló kihívást, akkor tudod a legjobban kivitelezni, ha mindig az ellentétes végtagjaidat váltogatod egyszerre. Tehát, amikor a jobb karodat emeled, akkor figyelj arra, hogy deréktól lefele, a bal lábad legyen az, amit használsz! Ez az összetett mozgásforma ugyanis arra kényszeríti az elmét, hogy még erősebb kapacitásban dolgozzon.

5. nap

Vigyél magaddal labdát!

Német kutatók tettek szert arra a felfedezésre, hogy a labdázás is kiválóan javítja a koncentrációt. Azok, akik séta közben, vagy csak egy helyben, 10 percen keresztül, váltott kézzel pattogtatják a labdát, nagymértékben növelték agyi kapacitásuknak a figyelmi és összpontosító munkáját.

6. nap

Ismételd meg a 3. napot egy baráttal!

Egyre több klinikai kísérlet bizonyítja, hogy azok az emberek, akik kölcsönösen sportolnak, együtt, és közben ösztönzik egymást, szintén befolyásolja az agyi tevékenységet, méghozzá igen pozitív irányban. Különösen a nőknél, valószínűleg a lelki beállítottság miatt, közel 26%-kal növekedett az agyi tevékenység, az együtt töltött mozgás ideje alatt. Pszichológusok azt is bebizonyították, hogy azok a sporttársak, akik folyamatosan biztatják egymást, szintén jelentősebb eredményeket érhetnek el, nem csak fizikai teljesítményben, hanem szellemileg is!

7. nap

Negyedik nap ismétlése, csukott szemekkel!

Amikor vizualizálsz, sokban megkönnyíted agyad munkáját. Ha lecsukod a szemed, azzal alkalmazkodásra kényszeríted az agyadat. Ez javítja az elméd képességét, és finomítja az érzékszervi képességeidet. Természetesen, meg is nehezíti a fizikai mozgást, mivel erős koncentrációt igényel, és jól kell bánnod az egyensúlyoddal, viszont egy kis gyakorlással könnyedén elsajátíthatod ezt a mozgásformát, és rövid időn belül nagyon hatásos eredményekre tehetsz szert.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást