A legjobb C-vitamin források, amiket másért is érdemes fogyasztani

A legjobb C-vitamin források, amiket másért is érdemes fogyasztani

Címlap / Életmód / Táplálkozás / A legjobb C-vitamin források, amiket másért is érdemes fogyasztani

A C-vitamin segíti a sebgyógyulást, csökkenti a rák kialakulásának esélyét, elengedhetetlen a természetes zsíranyagcseréhez és a szép bőr megőrzéséhez, ráadásul az immunrendszer alappillére, így az őszi időszakban különösen nagy szükséged lesz rá. Mivel ez az a vitamin, amiből legnagyobb mennyiségre van szüksége a szervezetednek, összegyűjtöttünk neked néhány remek forrást, amiből természetesen pótolhatod.

Paprika

Szentgyörgyi Albert is a paprikában mutatta ki először a C-vitamint, nem is csoda, 100 grammnyi zöldségben 184 milligramm C-vitamin van, ami elég szép mennyiség.
A Közép- és Dél-Amerikából származó élelmiszer, ami mára a magyar konyha egyik alappillére lett, emellett vízhajtó hatású is, segíti az emésztést és csökkenti a vérszegénység kialakulásának esélyét.

Licsi

A licsi Kínából származik, de mára itthon sem számít ismeretlennek. C-vitamin tartalma közel azonos a paprikáéval, de a keleti orvoslásban más okból is használják.
Immunerősítő hatása mellett ugyanis vágykeltőként is ismert, de úgy tartják, a licsi a kedélyállapotot is javítja. A C-vitamin mellett sok magnéziumot, foszfort, kalciumot, valamint B-vitamint is tartalmaz.

Grapefruit

A grapefruit fanyar íze elsőre sokaknak nem szimpatikus, de ha egyszer rákattansz, el sem tudod majd képzelni nélküle a reggeleidet. Ez pedig rendjén is van, hiszen a grapefruit 100 grammja 120 milligramm C-vitamint tartalmaz, emellett a gyümölcs rostjai finoman segítik az emésztést is.
Mivel a benne található élelmi rostok a gyomorban megduzzadnak, a grapefruit fogyókúrázóknak is kifejezetten ajánlott, hiszen hosszú időre jól lakat.

Őszibarack

Használd ki a rövid szezont, amíg őszibarackot találsz a boltok polcain, hiszen magas C-vitamin tartalma mellett kalciumban és magnéziumban is gazdag, így erősíti a csontjaidat.

Mivel sok benne a szelén és a cink is, így az őszibarack fogyasztása segít, hogy jobban kezeld a stresszhelyzeteket, megbirkózz a feszültséggel, így a szíved védelme érdekében is érdemes enned a szomjoltó gyümölcsből.

Kivi

A kivi 100 grammjában 93 milligramm C-vitamin van, ezzel megelőzi még a narancsot is. A vibráló zöld színű gyümölcs emellett segíti a vas felszívódását, így vérszegénység ellen is hatásos, de segíti az emésztést és a nehéz, zsíros ételek lebontását is.
Káliumban, béta-karotinban és E-vitaminban is gazdag, ami azt jelenti, hogy nem csak a bőröd szépségéért tehetsz vele, de a látásod épségének megóvását is segíti.

Sütőtök

A sütőtök a tél egyik kedvenc csemegéje, sokféleképpen elkészíthető, zamatosan édes és a C-vitamin mellett más kellemes meglepetéseket is tartogat a szervezetednek.
A benne lévő karotinoidok megkötik a káros szabadgyököket, így a sütőtök rákellenes élelmiszerként sem utolsó, a benne lévő kálium pedig vértisztító, méregtelenítő hatású, élelmi rostjai pedig megszabadítanak a lerakódott salakanyagoktól.

Feketeribizli

Egyes felmérések szerint a bodza után – amit viszont elég nehéz felhasználni – a feketeribizli a második legmagasabb C-vitamin tartalmú gyümölcs. Annyi bizonyos, hogy az immunerősítő vitaminból jókora adag megtalálható benne, emellett pedig nagyon erős méregtelenítő, antioxidáns hatása pedig tudományos körökben is elismert.
A meghűléses betegségek kezelésére szintén ajánlott, de újabban kutatások igazolták, hogy az időskori demencia megelőzésének is jót tesz a feketeribizli fogyasztása.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást