Életmód / Táplálkozás

Ezért rágj el minél több cső kukoricát! 8 vitathatatlan egészségügyi előny

Ezért rágj el minél több cső kukoricát! 8 vitathatatlan egészségügyi előny

Vitaminok

A kukoricában számtalan vitamin található, ezek közül a legjelentősebb mennyiséget az A-, B1-, B2-, és B3-vitamin (bár ez utóbbiról érdemes tudni, hogy a kukoricában megtalálható formájában feldolgozhatatlan az emberi szervezet számára), a B6- és a C-vitamin teszi ki.

Ezeknél kicsit kisebb arányban tartalmaz E-vitamint is, amely szintén elengedhetetlen a szervezet megfelelő működéséhez.

B1-, vagy boldogságvitamin

A kukoricának a fogyasztását különösen a B1-vitamintartalma miatt szokták ajánlani, amit más néven boldogságvitaminként is emlegetnek.

Rendszeres fogyasztásával ugyanis javul a kedélyállapot, tartós hiányában pedig lényegesen nagyobb a depresszió kialakulásának az esélye. Feszültség és rosszkedv esetén egyaránt ajánlott!

Ásványi anyagok

A vitaminok mellett a kukorica ásványi anyag tartalmát is érdemes megemlíteni: nagy mennyiségben tartalmaz foszfort, káliumot, kalciumot, ként, magnéziumot és folsavat is.

Ez utóbbit legtöbbször a terhesség elején szokás ajánlani a kismamáknak, mivel fogyasztásával néhány fejlődési rendellenesség kialakulásának esélye minimalizálható.

Kukoricahaj

A kukorica hajából készült italok, teák kifejezetten hatásos vizelethajtónak számítanak.

Alkalmazható húgyúti fertőzésekre, és nagyon hatékony eszköz a nehéz vizeletürítés tünetével szemben is.

Ez utóbbi miatt férfiaknak különösen ajánlott a fogyasztása, mivel több prosztatagondot is orvosolhatunk vele természetes módon.

A cikk még nem ért véget! Lapozz egyet ide kattintva >>

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást