10+1 kínos szituáció a fitnesz teremben

10+1 kínos szituáció a fitnesz teremben

Címlap / Életmód / Egészség / 10+1 kínos szituáció a fitnesz teremben

Az edzőteremben is érhetnek meglepően kínos pillanatok. Lássuk melyek ezek, és hogyan kerülheted el ezeket:

Kontrolálhatatlan szellentés

Képzeld el, amint csendes gyakorlatokat végeztek, és a hírtelen pozíció váltástól elég hangos szél távozik belőled. Ez az egyik legcikibb dolog, ami történhet. Ha a hangot el is nyomta a zene, a szagok még mindig ott vannak… 
Hogyan védd ki: Torna előtti órában nem ajánlott enni, ugyanis a felkavart belek váratlan és megállíthatatlan gázkibocsátást eredményezhetnek. Ha mégis megtörtént, viselkedj úgy, mintha semmi sem történt volna, így szerencsés esetben nem tudják biztosan, hogy jól hallották amit hallottak, vagy, hogy biztosan tőled származik.

Leesni a futópadról

Számos elterelő tényező létezik, amely egy ilyen mozgó felületről való leesést eredményezhet. Könnyen megtörténik, amikor a vizespalackért, vagy törölközőért nyúlsz, esetleg valami megzavarja figyelmedet.
Hogyan védd ki: Bármilyen mellék-tevékenységen töröd is a fejed, kapcsold ki a futópadot, és ha vége, indítsd el újra. Ha mégis megtörtént, nevess egy jót magadon, így hamar elfelejtik.

Otthon hagytad a bérletedet

Nincs is cikibb, mint amikor a bejáratnál áll a sor, mert Te a bérleted után kutatsz a feneketlen táskádban, és a végén kiderül, hogy nincs. 
Hogyan védd ki: Ne aggódj, minden fitneszteremnek van nyilvántartása azokról, akiknek aktív előfizetésük van, így biztosan edzhetsz bérlet nélkül is. Ne kezdj kapkodni, sopánkodni, pánikolni, mert akkor tényleg cikivé teszed saját helyzeted. Inkább közöld nyugodtan, hogy nincs nálad és ellenőrizze a neved alapján.

Szédülés, hányinger

Gyakran előfordul fokozott mozgás közben, hogy rosszul leszünk. Lehet az oka a túlzott meleg, a vércukorszint csökkenése, vagy a megerőltetés. 
Hogyan védheted ki: Ha úgy érzed nem bírod a mozgást, szédülést vagy egyéb rosszullétet tapasztalsz, azonnal hagyd abba a tevékenységet, feküdj le egy padra, és húzd fel a lábad. Majd igyál egy kis cukros italt és fejezd be aznapra a tornát, hiszen úgy látszik szervezeted ellenkezik, ne erőltesd!

Nem tudod használni a berendezést

A fitneszterem tele van technikával és elektronikával. Még a legtehetségesebbek sem mindig jönnek rá egyből mi hogyan működik. Sokszor előfordul az a helyzet, hogy percekig nyomkodunk, állítgatunk, keresgélünk és nem jövünk rá a gép működésére. Ez bizony ciki, főleg ha várnak rád, vagy kárörvendően mosolyognak rajtad.
Hogyan védd ki: Kérd meg a felügyelőt, hogy mutassa meg, hogyan működik a gép. Ő azért van ott, hogy segítsen és tanácsokat adjon. Nem velünk született a tudás, minden meg kell tanulnunk életünk egy adott pontján.

Egyél előtte valamit

Baj, ha közvetlen előtte bekajálunk, de az is ha korgó gyomorral vágunk neki a tornának.
Ha nincs szinten a vércukrod, akkor könnyen szédülésbe csaphat át az edzés. Továbbá a hangos korgó has is elég ciki tud lenni, főként egy meditáló jóga-óra alatt.
Hogyan védheted ki: 1-2 órával az edzés előtt egyél egy könnyű ételt, vagy ha erre nincs lehetőséged fogyassz el egy banánt vagy egy almát, ezek a gyümölcsök épp elegendő energiát adnak egy 1 órás tornához.

A túl sokat megmutató sportruházat

A mozgással és izzadással járó tevékenységek könnyen teremthetnek ciki szituációkat. Gyakran megesik, hogy a rövidmajó felcsúszik, a póló átlátszóvá válik, vagy a cipzár lecsúszik.
Hogyan védheted ki: Ellenőrizd magad mielőtt kimész az edzőterembe. Győződj meg róla, hogy a ruhadarabok jól fednek. Frissítsd gardróbodat és szerezz be olyan sport felsőket, amelyek jól tartják a melleket és nem válnak izzadás hatására átlátszóvá.

Túl sokat próbálsz emelni

Képzeld el a szituációt, amint túl nagy súlyt nyomtál ki és fogalmad sincs, hogyan engedd le, hisz képtelen vagy tovább kitartani. Ha így jársz, könnyen röhögések kereszttüzében érezheted magad, te pedig testi épségedet kockáztatod.
Hogyan védheted ki: Ne emelj csak akkora súlyokat, amelyeket biztosan elbírsz, és csak fokozatosan nehezíts a súlyokon. Ha mégis megtörténik, kérj segítséged egy melletted levőtől. Koncentrálj a minőségi edzésre, ne próbálj másokat lenyűgözni.

Kínos izzadás

Az izzadás a szervezet hűtőfolyamata, senki sem várja el tőled, hogy virágillatod legyen és száraz bőrrel végezd el a gyakorlatokat. Azonban a láb közti, fenéktáji és orról csepegő izzadás már enyhén szólva kellemetlen.
Hogyan védheted ki: Az arcodat és egyéb szabad bőrfelületet töröld gyakran törölközővel. Ha kényes helyeken lett izzadt a ruha, takard feltűnés mentesen törölközővel, és az öltözőben szabadulj meg a csúnyán átázott ruháktól. Másik megoldás, hogy vásárolj olyan speciális edző cuccokat, amelyek nem engedik láttatni az izzadságot.

Egy tiszteletben álló ismerőst pucéran látsz

Az edzőteremi öltöző pucér, alulöltözött, izzadt emberek sokasága. Könnyen előfordulhat, hogy főnöködet, vagy régi tanárodat látod ott viszont. Kínos őt bugyiban vagy akár anélkül látni, ráadásul neked és neki is traumát okoz a helyzet.
Hogyan védheted ki: Tégy úgy, mintha semmi sem történt volna, légy természetes, mondj pár illedelmes mondatot és aztán köszönj el. Ha ő még nem látott, akkor egyszerűen surranj ki egy másik terembe, ahol átöltözhetsz.

Nem tudod tartani a lépést a csoporttal

Ha aerobikra, pilatesre, táncra és egyéb csoportos mozgásformára jársz, akkor biztosan tudod, hogy a terem tükrökkel van körbe véve, hangos a zene és mindenki egyszerre mozog.
Bizony ciki, ha nem tudod a lépéseket követni, folyton lemaradsz és úgy érzed két bal lábad van. Még cikibb, ha a tanár csak miattad lassubbra veszi a tempót, még egyszer elmagyarázza és Te mégsem tudod leutánozni mozdulatait.
Hogyan védheted ki: Ha lehetőséged van, csatlakozz kezdő csoporthoz, vagy vidd magaddal szintén kezdő barátnődet, legalább így már ketten vagytok. Egyébként pedig nem kell aggódnod, az ilyensmit mindig csak az érzi cikinek, akivel a gond van, mások általában saját magukat bámulják a tükörben.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást