Egészség / Életmód

Ezek lehetnek az okai, ha reggel kimerülten ébredsz – hiába aludtál eleget

Ezek lehetnek az okai, ha reggel kimerülten ébredsz – hiába aludtál eleget

Túl kevés vagy túl sok

Térjünk rá a leginkább magától értetődő okra, az alvás hosszára. A legtöbb felnőttnek átlagosan 7 óra alvásra van szüksége ahhoz, hogy kipihenten ébredjen, de tény, hogy egyénfüggő, ez pontosan mennyit jelent. Van, akinek a 6 és fél óra ideálisabb, míg másnak kell a 8 óra, így ezt csak azután tudod megállapítani magadról, hogy kitapasztaltad.

Viszont azt is tudnod kell, hogy a túl sok alvás is fáradttá tehet. Hiába mondod, hogy aludtál 9 órát, ez már átlép egy határon, ami miatt épp visszájára sül el. Ez utóbbi lesz igaz rád, ha ébredés után egész nap fáradt vagy, és az esti órákban válsz ismét energikussá.

Az alvásod minőségével van a baj

Mindig 8 órát alszol, de ennek ellenére is rosszul ébredsz? Valójában az alvásnak több fázisa van, és az, hogy mennyire sikerül eljutnod a mélyebb fokozatokra, befolyásolják az egésznapos energia-szintedet is. Vannak, akik éberen alszanak, többször is felébrednek, emiatt viszont nehezen tudnak felfrissülni egy éjszakai alvás után.

Ahhoz, hogy te is mélyebben aludj végre, figyelj a szoba hőmérsékletére (meleg szobában nem lehet jót aludni), próbálj meg több magnéziumot szedni, és ha minden kötél szakad, próbáld ki a fehér zajt vagy egyéb altató hangokat. 

Lefekvés előtt iszol

Vacsorához megittál egy pohár bort, vagy egyéb alkoholt fogyasztottál? Szakértők szerint ez tönkreteszi a legfontosabb alvási szakaszokat, így sajnos hiába alszol eleget, fáradtan fogsz felkelni. Még akkor is, ha az alkohol hatását egyáltalán nem érezted meg.

Egyébként vigyázni kell a teával, vízzel, egyéb folyadékokkal is, mert ha lefekvéshez közel iszol egy nagy pohárral, tuti, hogy felébredsz majd az éjszaka közepén arra, hogy mosdóba kell menned.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást