Család / Életmód

Jógagyakorlatok a második trimeszterben

Jógagyakorlatok a második trimeszterben

A második trimeszterrel elkezdődik egy fizikailag is nehezebb időszak. Elkezdődik a súlygyarapodás, amely bizony hát- és derékfájással, illetve lábdagadással is járhat. Érdemes felkészítenünk a változásra testünket, és néhány jógagyakorlattal elejét venni ezeknek a nehézségeknek.

Macskapóz

Térdeljünk le a földre, kezünk és combunk legyen függőleges, lábunk kis terpeszben. Belégzésre emeljük felfelé a fejünket, és homorítsuk a hátat.
Képzeljük el, hogy a fejtetőnkkel próbálunk elérni valamit, így könnyebben nyújtjuk a gerincet és a nyakat. Kilégzésre vigyük le a fejünket és domborítsuk a hátat.

A macskapóz hatásai

Segít megelőzni a későbbi hátfájás kialakulását, kiválóan edzi és nyújtja a nyakat, a vállakat, a gerincet és a derekat is. Segít megőrizni gerincünk rugalmasságát, így az stabilabb támasza lesz egész testünknek.
Fontos, hogy ennek a gyakorlatnak a végzése 6 hónapos terhességi kor után semmiképpen sem ajánlott.

Lebegő hal póz

Ez a testhelyzet leginkább a lábizmok ellazítására koncentrál, ezért pihenésként is megéri alkalmazni.
Feküdjünk félig hason a földre, egyik térdet húzzuk fel a bordákhoz. Kezeinket kulcsoljuk össze a fejünk alatt, majd a felhúzott láb felőli könyököt érintsük hozzá a térdhez. Maradjunk így, amíg kényelmes.

Lebegő hal póz hatásai

Ez a póz nem csak a lábizmokat lazítja el, de a terhesség előrehaladtával egy kényelmes alvási pozíció is lehet.
Az ellazítás mellett segíti a megfelelő anyagcserét is, emésztésünk kiegyensúlyozottabb lesz. A lehető legkényelmesebb testhelyzet érdekében térdünk, hasunk és fejünk alá használhatunk párnákat is.

Villám póz

Térdeljünk le a földre. Engedjük a fenekünket lassan a lábunkra, és üljünk rá úgy, hogy a sarkak a farcsont mellett kívülről legyenek.
A kezeket tegyük a térdünkre, tenyérrel lefelé. Üljünk egyenesen, törekedjünk az egyenes fej-, nyak- és háttartásra, de ne erőltessük túlságosan.

Villám póz hatásai

A villám pózba helyezkedve akár néhány másodpercen belül (de néhány percen belül feltétlenül) érezhetjük, ahogy beleink intenzívebb mozgásba kezdenek.
A póz élénkíti az emésztést, megnyugtatja a gyomrot, valamint jótékony hatással van a medence vérkeringésére és izomzatára egyaránt.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást