Életmód / Táplálkozás

5 ital lefekvés előtt, amik elősegítik a fogyást miközben alszol

Alvás közben fogyni? Ez túl jól hangzik ahhoz, hogy igaz legyen, pedig könnyen megteheted. Egészségünk egyik legfőbb alappillére a pihentető alvás. Egy álmatlan éjszaka után másnap mindig ingerültnek, gyengének és fáradtnak érezzük magunkat, de ez közel sem az egyetlen negatív hatása, ugyanis a rossz alvás szoros kapcsolatban áll a hízással is.

Ennek oka az, hogy mikor a test kimerült, az anyagcsere lelassul, hogy a szervezet kevesebb energiát használjon. Az alváshiány a vércukorszintre is hatással van és inzulin emelkedést okoz – ami miatt éhesnek érezzük magunkat – de ha eszünk, a már említett lelassult metabolizmus miatt lényegesen lassabban emésztjük meg az ételt, mint kellene.

Ha tehát fogyni szeretnél, még inkább fontos a kiadós alvás, de a jó hírünk az, hogy alvás közben is égetheted a kalóriákat, méghozzá a lefekvés előtt elfogyasztott megfelelő itallal Azt tudjuk, hogy a koffein pörgeti az anyagcserét, de ébren is tart, ezért a kávé és a legtöbb tea sajnos kiesik, de az alábbi öt ital hatékonyan elősegíti a fogyást, miközben alszol.

Tej

Alszik, mint a tej, tartja a mondás, de vajon mi is jobban alszunk tőle? Bizony, és nemcsak a kisbabák, a felnőttek is.

Egy pohár langyos tej azért segíti az álmod, mert tele van kalciummal és triptofánnal A kalciumról mindenki tudja, milyen fontos a szervezetnek, de nemcsak a csontjainkat és a fogakat erősíti.

Ebben az esetben ugyanis a triptofán nevű aminosavat segít felhasználni az agynak, így az melatonint termel ami pedig nem más, mint az alvást szabályozó hormon.

Ha vegán vagy, igyál nyugodtan szójatejet, de erről majd később.

 

Kamillatea

Nem mindegyik tea esik ki a koffein miatt, a kamilla például nem tartalmazza, tehát nyugodtan fogyaszthatjuk lefekvés előtt is.

Egy bögre kamillatea nyugtató hatással bír, ugyanis megemeli a tested glicin szintjét, ami egy olyan neurotranszmitter, ami enyhe altatóként hat ránk.

A glükóz-szintünket is kiegyenlíti a kamilla, ami segíti a fogyást. Felejtsd el a kétes hírű és eredetű detox teákat és maradj a jól bevált kamillánál.

 

Szőlőlé

Egy kis pohár 100 százalékos szőlőlé segít zsírt égetned, amíg alszol.

Kutatások szerint az egyszerű szénhidrátok – mértékkel való – fogyasztása fokozza az éjszakai inzulin kiválasztást, ami hatékonyan szabályozza a cirkadián ritmusunkat, ami szintén a jó alvás kulcsa.

Ezen kívül a szőlő tele van antioxidánsokkal, amik a kalóriákat tároló fehér zsírt átváltoztatja kalória-égető barna zsírrá.

 

Szójás fehérjeturmix

Sokan azt hiszik, hogy a protein shake-ek csak az edzőteremben izzadó, súlyokat emelgető sportolóknak való, pedig a szója tele van a már említett triptofánnal.

Akár szójatejet fogyasztunk, akár szójás fehérjeport, tele lesz ezzel a hasznos aminosavval, ami a kortizol szintünket is lejjebb viszi, ami segíti a zsírégetést.

Igaz, hogy az anyagcserénk jelentőlen lelassul alvás közben, de attól még egy szójaitalt gond nélkül fel tud dolgozni egy éjszaka alatt.

 

Kefir

A kefir egy probiotikumokban gazdag ital ami aludttejből készül, ami remek hatással van a bélrendszerünkre.

Növeli a belekben a hasznos baktériumok számát, amik egyrészt segíti az ásványi anyagok és vitaminok felszívódását, másrészt elősegíti az emésztést.

A kefir ráadásul nemcsak az alvásban segít, hanem a sportteljesítményedre is jó hatással van.

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást