Interjú a divat és utazás hazai vezéregyéniségével, Tóth Enikővel

Interjú a divat és utazás hazai vezéregyéniségével, Tóth Enikővel

Címlap / Stílus / Divat / Interjú a divat és utazás hazai vezéregyéniségével, Tóth Enikővel

Ahogyan a fotóit nézegeted, egy álomélet tárul eléd. Olyan helyeken és olyan tapasztalatokon van túl, amiről egy hazai divatblogger csak álmodni mer. Mára egymillióan követik, nemzetközi luxusmárkákat képvisel, mottója az egyediség. Vajon, hogyan érte el sikereit, mi a titka és mik a tervei? Tóth Enikő divatbloggerrel beszélgettünk.

Hogyan vált a divat ekkora szenvedélyeddé? Mióta tudod, hogy ez a te utad?

2011-ben indítottam a blogomat. Akkoriban csak egy-két hazai divatblog létezett. Az egyiket olvasva eszembe jutott, hogy ezt akár én is tudnám csinálni. Történelem-német szakos tanárnak tanultam, mindig is jó érzékem volt a humán tárgyakhoz, így tudtam, hogyan kell választékosan írni és beszélni, ezért jó ötletnek tartottam belevágni. Azért azt hozzá kell tennem, hogy rögös volt az út, míg idáig eljutottam.

Az alapképzés elvégzése után, továbbfejlesztettem a német nyelvtudásomat. Magyarország egyik legjobb nyelviskolájában tanultam, aminek segítségével megszereztem a német felsőfokú C1-es nyelvvizsgám. Aztán felvételiztem az ELTE-re, amit azóta már be is fejeztem, így történelem-német-andragógia szakos középiskolai tanár vagyok. Az egyetemi évek elég megterhelők voltak számomra. Nagyon energikus és pörgős vagyok, emellett elég ritkán iszom alkoholt, nem cigizek és még sosem próbáltam ki egyetlen drogot sem, illetve egészségesen étkezem és rendszeresen mozgok, de még így is sokszor holtfáradtnak éreztem magam.

Emlékszem, hogy volt olyan félévem, amikor heti 21 tárgyam volt, a történelem, a német nyelv, irodalom és nyelvtan, illetve az andragógia, azaz a felnőttképzés területén, továbbá ehhez hozzá jöttek a pedagógiával és pszichológiával kapcsolatos előadások és szemináriumok.

Akkoriban már ismert volt a blogom, több tízezren követték a Facebook oldalamat és milliós elérésem volt havonta. A siker ellenére ezt a két teljesen eltérő oldalt mégis nehéz volt összeegyeztetnem. Néhány közeli barátom tudja, hogy milyen komoly problémákkal kellett akkor szembenéznem, amiről eddig még sosem beszéltem nyíltan. Egyrészt van egy magyar divatblogger, aki valamiért mindenféle aljas módszerekhez folyamodva évek óta a mai napig tönkre akarja tenni a karrieremet, nem riadva vissza a rágalmazástól és a hitelrontástól sem. 

Másrészt két gimnáziumban, ahol a gyakorlataimat töltöttem és naivan bevallottam hogy blogolok, egy-két vezetőtanár nem nézte jó szemmel, hogy van egy másik életem is, ami a tanári szakmától ugyan merőben eltérő, de számomra az is éppolyan fontos, mint a tanítás és a nevelés. 

Hogyan jellemeznéd az öltözködési stílusodat? Mitől annyira egyedi és Tóth Enikős minden, amit közvetítesz? 

A huszas éveimben hevesebb volt az öltözködési stílusom: olyan ruhadarabokat is megvásároltam például, ami habár akkor divatos volt, ma már csak egy kiállításon tudnék elképzelni. Alapvetően a színes ruhákat részesítem előnyben, ugyanis ezek nagyon jó energiákkal töltenek fel. Mindig az aktuális helyszínhez, eseményhez és a hangulatomhoz megfelelő darabokat választok, attól függően, hogy éppen mit szeretnék kommunikálni az emberek felé, illetve célom, hogy önazonos és hiteles maradjak.

Nálam nagyon ritka, hogy a fast fashion kínálatát mutatom be, ugyanis nagyon sokszor tapasztalom, hogy sajnos a mennyiség a minőség rovására megy. Előfordul, hogy kapok néhány felsőt és nadrágot együttműködés keretében, amit fel is veszek, de mindig dizájnerdarabokkal kombinálom. A neves tervezői és minőségi darabok mellett a divatipar szinte ontja magából az ócska, műszálas és káros vegyszerekkel átitatott ruhákat is, ezért a vásárlások során tudatosan és körültekintően kell választanunk. Nem is beszélve arról, ami napjainkban egyre inkább égető probléma, ez pedig a környezetszennyezés.

Sajnos a divatipar termeli a világ összes hulladékának a nagy részét, ez a jelenség leginkább a különböző káros vegyszerekkel átitatott ruhák miatt van, amiket a fast fashion üzletek zúdítanak az emberekre.

A ruhatáram olyan minőségi és sokszor egyedi designer darabokból áll, amelyeket nem csak egyszer-kétszer lehet és érdemes felvenni, mert nem hullanak szét pár mosás után, nem fakulnak ki és nem bolyhosodnak.

Kialakult egy érzékem arra, hogy kiválasszam azokat a holmikat, amelyek a legkülönlegesebbnek számítanak egy adott kollekcióban – mert olyan például a szabásuk, színük és varrásuk, amivel valami pluszt adnak a viselőjüknek, amire felfigyelnek az emberek.

Számos nemzetközi tervezőtől kapok ajándékba ruhákat és kiegészítőket. Minden tervezőnek más a stílusa, így lehetőségem van első kézből tájékozódni az aktuális trendekről. A divat körforgásának köszönhetően egy adott trendnek megfelelő ruhát nem csak egyszer lehet viselni, hanem időről-időre visszatérően újra fel lehet venni azt, ami 5-10-20 éve volt népszerű. 

1 millióan követnek a két legnagyobb közösségi média platformon. Mennyi idő alatt és milyen stratégiát követve érted el ezt a hihetetlen népszerűséget? 

Nyolc évnyi kitartó munka alatt sikerült elérnem azt, amim ma van. Rengeteg időt fektettem a blogomba, hogy nevet szerezzek a szakmában nem csak Magyarországon, hanem külföldön is. Nem kis összeget áldoztam a Facebook és az Instagram hirdetésekbe, rengeteg nyereményjátékot is indítottam, amivel aktiváltam a rajongóimat. Nem próbáltam soha bejutni a tévébe, a rádióba vagy a különböző magazinokba, hogy beszéljenek vagy írjanak rólam, mégis ismert lettem – hála a követői bázisomnak.

Mindig megválogatom a megjelenéseimet, mert nem célom mindenhol ott lenni. Én blogger vagyok, egy relatív szűk körnek szólnak a posztjaim és nincs szükségem arra, hogy mindenki rólam beszéljem. A posztjaimat minden esetben többször is átgondolom, mielőtt publikálom, nem táplálom a negatív és kellemetlen dolgokat. 

A platformok közül a legtöbbet az Instagram adott számomra. Olyan emberek értek el és léptek kapcsolatba velem, akiket az applikáció nélkül sosem ismertem volna meg. Az Instagram eltörölte a határokat és ennek számtalan pozitív hozadéka van az életemben és a munkában egyaránt, ezáltal tudtam a fizetett és barter alapú együttműködéseimet gyarapítani, végeredményben pedig fejlődni is. Az Instagramnak köszönhetően már számos angol, amerikai és más nemzetközi PR céggel, tervezővel és márkával dolgoztam együtt az évek során. Míg minden itthon működő divatblogger a magyar kapcsolatain keresztül próbál vagy tudott eljutni kisebb-nagyobb cégekhez, addig nekem az esetek nagytöbbségében a külföldi piac nyújtott segítő jobbot.

Nem volt szükségem a hazai divat és szállodaipar szakembereinek protezsálására, én mindig magamnak kapartam ki a gesztenyét. Ennek azért is örülök, mert egyáltalán nem szorulok más segítségére, illetve ha később esetleg úgy alakul, nincs is mit a szememre vetni.

Önállóan, sokszor a saját káromon tanultam meg, hogy is kell egy jó üzleti levelet megírni angolul vagy hogyan lehet kulturáltan érvényre juttatni az akaratomat.

Ehhez természetesen jól kell tudni angolul, mert nyelvtudás nélkül külföldön lehetetlen érvényesülni. Ahhoz, hogy egy magyar divatblogger kitűnjön a többi közül a nemzetközi piacon, legalább angolul megfelelően kell mind írásban, mind pedig szóban kommunikálnia. Hiába hívnak meg valakit nagy nemzetközi divat és beauty márkák, ha az illető blogger azon a szinten van nyelvileg, hogy: „Thank you for the invitation.” vagy amikor megkérdezik, hogy mi a véleménye az adott kollekcióról, akkor csak azt válaszolja, hogy: „It is beautiful.” aztán meghúzza magát továbbra is a sarokban két fotó és instasztori között, ahol nyilván nem kell senkivel szóba elegyedni, ezáltal így ki sem derül, hogy a választott magyar blogger alkalmatlan és képtelen megállni a helyét a nemzetközi divatszcénában.

A nyelvtudás mellett fontos, hogyha valaki luxusbloggernek tartja magát, azaz megpróbálja a luxust közvetíteni az olvasói felé, akkor a ruhatárának a 80%-a ne a tömegtermelést célzó márkák termékeiből, illetve a fotózásokra kölcsönzött ruhából álljon, hanem a valódi luxushoz mérten építse a gardróbját.

Nagy örömmel és büszkeséggel tölt el, hogy máig én vagyok az egyetlen magyar divatblogger, aki szerepelt a luxus divatmagazinok királynőjének, az olasz Vogue-nak a weboldalán úgy, hogy ráadásul ez a karrierem legelején történt a londoni divathéten.

Sosem rohangáltam fel-alá a fotósok előtt és nem csapódtam már ismert külföldi bloggerekhez, remélvén hátha velük együtt majd lefotóznak a divathéten. Emellett számos street style fotóm jelent meg többek között az arab ELLE magazin honlapján, a Getty images-en, a Fashionista.com-on, a new york-i NYLON magazin honlapján, illetve a The New York Times neves fotósa, Bill Cunningham is készített rólam képet a new york-i divathéten. Egyszer még a FashionTV-ben is szerepeltem egy korábbi párizsi haute couture divathetes megjelenésem kapcsán. Rendszeres meghívott vendége vagyok az összes nagy nemzetközi divathétnek New Yorkban, Londonban, Milánóban és Párizsban is, ami egyet jelent a prémium divatcikkekkel és a luxus életérzéssel. A négy nagy divathéten kívül már többször is részt vettem a berlini és idén most először az isztambuli divathéten is. 

Tavaly Anglia legnagyobb influencer party-ján voltam a neves Home House-ban, ahol Cindy Crawford topmodell lánya, Kaia Gerber is a meghívott vendégek között szerepelt.

Nemrég pedig egyetlen magyar bloggerként neveztek egy olyan, nemzetközi bloggereknek szóló versenyre, az Influencer Awards Monaco-ra, amelyre eddig még sosem volt példa.

Ez a 8 éves online jelenlétem hatalmas elismerése volt. Olyan sztárbloggerek, celebek és influencerek között indultam, mint például Negin Mirsalehi, Bagsnob, Valentina Marzullo, Victoria Bonya vagy Toni Mahfud. Divat kategóriában a legjobb 20-ba be is kerültem. 

Melyek a legnagyobb megkereséseid hazai és világmárkák tekintetében? 

Számos hazai branddel és világmárkával volt már szerencsém az évek során együttműködni, de amelyekre a leginkább büszke vagyok, azok a következőek: Chanel, Luisa Via Roma, italist, Olympus, Johny Dar, Sony, LG, Philips, Porsche Hungária, Mastercard, Honor, Budapest Central European Fashion Week, Schwarzkopf, MOL, Sziget és Starbucks, illetve az ötcsillagos luxushotelek: Mandarin Oriental Marrakech, Ciragan Palace Kempinski Istanbul, The Ritz-Carlton Istanbul, Four Seasons Casablanca, Four Seasons Hotel New York Downtown, Four Seasons Amman, Fairmont Amman, Fairmont Istanbul, The Ritz-Carlton Berlin, Hotel Adlon Kempinski Berlin, Palais Hansen Kempinski Vienna, The Ritz-Carlton Budapest, Cavo Tagoo Mykonos, Intercontinental Bucharest, Hilton Bucharest, PortoBay Cliff Bay, illetve a The Peninsula Hotel Paris.

Továbbá még alakulóban van néhány nagy volumenű kollaborációm is mindenki által ismert nemzetközi márkákkal, akik a hazai piacon is jelen vannak, de ezek egyelőre még titkosak.  

Hogyan készül egy Instagram vagy Facebook poszt nálad? Mekkora rákészülést igényel?

Attól függ, hogy milyen jellegű bejegyzést készítek, ám a közös jellemző mindegyikben a minőség. Nem posztolok minden egyes nap, mert nálam a minőség és nem a mennyiség élvez prioritást. Ha egy fotó valamiért nem tetszik és nem látom értelmét, hogy photoshoppal javítsak rajta, vagy újrafotózzam, akkor nem teszem ki csak azért, hogy legyen egy újabb posztom. Habár ismerek pár szerkesztő applikációt, mégsem használom ezeket. Nálam nincs egységes színű filter az összes fotón, hiszen mindegyik máshol, más ruhában és más évszakban készült, ezáltal mind más hangulatot sugall és stílust tükröz. Sosem vékonyítom sem az arcom, sem a testem, mert elfogadtam és elégedett vagyok a külsőmmel.

Nincsenek agyonretusált/filterezett képeim, hiszen minőségi ruhákat viselek, izgalmas és különleges háttereket választok az egyes fotóimhoz, így mi értelme lenne túlszerkeszteni a képeket? 

Professzionális fényképezőgépekkel, azaz Canon 6D-vel és mindig az éppen aktuális Olympus PEN-nel fotózunk, illetve ezekhez a gépekhez mérten, a fotózás tárgyának, illetve helyszínének megfelelően választjuk meg az objektíveket. Ha pedig madártávlatból szeretnénk felvételeket készíteni, akkor egy csúcstechnológiás drónt használunk. 

Mi a legemlékezetesebb helyszín, ahonnan publikáltál magadról? 

Idén egy marokkói körutat szerveztem magamnak a születésnapomra. A marrákesi Mandarin Oriental Hotelben kezdtem, majd 750 km-t utaztam Merzougaba, közel az algériai határhoz, csak azért, hogy egy a Szahara közepén lévő luxustáborban folytassam az ünneplést.

Valami elképesztő érzés és élmény volt a sivatagban születésnapozni, esténként pedig a végtelen csendben elmerülni a lobogó tűz mellett.

A kisebb-nagyobb homokdűnék között aztán persze rájön az ember, hogy micsoda hatalmas ereje van a természetnek, amihez mi emberek elég kicsik vagyunk. Homokfutóval kocsikáztunk és nagyokat ugrattunk, tevegeltünk, autentikus afrikai élőzenét hallgattunk, miközben élveztük a helyi berber specialitásokat, melyek közül nekem a tagine ízlett a leginkább. Továbbá megismerkedtünk a földtörténeti korokkal, illetve természetesen a helybéli marokkóiaktól vásároltunk különböző kőzetekből készült ajándéktárgyakat, hűtőmágneseket és argánolajat.

Visszatérve egy kicsit a szaharai szállásunkra, ez nem egy átlagos kis tábornak számít: volt meleg víz, angol wc, zuhanyzó és klíma, ami estére csak úgy ontotta a meleget, ugyanis elég hideg volt az idő. Ásványvíz és friss gyümölcsökkel teli kosár is a rendelkezésünkre állt a hatalmas szobában. Olyan hírességek szálltak már meg ott, mint például Shakira, Daddy Yankee vagy amikor például mi is ott voltunk, az egyik volt francia államfő. A tulajdonos azóta már épített egy ennél még korszerűbb tábort közel Marrakech-hez, ahol a legutóbbi Dior cruise show után például Karlie Kloss topmodellt látta vendégül.

A sivatagnak búcsút intve az utolsó állomás Casablanca volt, ahol a Four Seasons hotelben láttak vendégül néhány napra. Mióta többször is jártam Isztambulban, megszoktam, hogy mindig betérek valamelyik mecsetbe, ezért ott sem hagyhattam ki, hogy megnézzem a szent helyet. Amikor muszlim országba megyek, mindig magammal viszem a csipkés szélű fekete kendőm, amit még az első isztambuli utam során vettem egy helyi bazárban. Minden esetben keresek egy helyi muszlim nőt az utcán, aki szépen megköti a kendőt a fejemen. A casablancai mecset különlegessége egyébként, hogy a második legnagyobb a világon, csak a mekkai előzi meg, ahová egyébként nem muszlim hívő nem léphet be, illetve itt a világ legnagyobb minaretje, ahonnan a müezzin imára hívja az embereket. 

VIDEO A 3 legszebb party smink 2024-re

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!