Életmód / Táplálkozás

10 immunerősítő étel

10 immunerősítő étel

Tudtad, hogy néhány fogás rendszeres fogyasztásával ellenállóbbá varázsolhatod a szervezeted a nyavalyákkal szemben? Most kiderül, mit kell enned, hogy megelőzhesd a betegségeket!

Bodza

A népi gyógyászatban nagyra tartott bogyós gyümölcs klinikai kísérletek során is bizonyította, hogy képes blokkolni a megfázást előidéző kórokozókat, köztük például az influenzavírust.
Magas antioxidáns-tartalma pedig segít a gyulladáscsökkentésben.

Gomba

Tele van szelénnel, B2- és B3-vitaminnal, így vírusok, baktériumok, illetve tumorképződés elleni hatást tulajdonítanak neki.
Finom és egészséges csemege, csak a megfelelő tárolásra kell ügyelned: semmiképpen se tedd el több napig a belőle készült ételeket!

Acai bogyó

A hazai élelmiszerpalettán még újdonságnak számító gyümölcs sötétlila színe elképesztően magas antioxidáns-tartalomról árulkodik, így fölveszi a harcot a betegségek és az öregedés ellen. Frissen, szárítva, italként vagy joghurtban is fogyasztható.

Osztriga

Nehéz eldönteni, hogy afrodiziákumként vagy pedig immunerősítőként hatékonyabb, de tény, hogy cinket tartalmaz.
A szexualitáshoz köthető hiedelem onnan ered, hogy az impotenciát sokszor alacsony cinkszint váltja ki. Ez az elem egyébként a sebgyógyulásban és a hámképződésben is segít.

Görögdinnye

Hidratál, frissít és isteni finom. A benne lévő gulathion nevű antioxidáns ráadásul segít a szervezetednek, hogy legyőzze a fertőzéseket.
A dinnyében sok a C-vitamin, amely szintén antioxidáns, erősíti az immunrendszert, javítja a hangulatot, valamint fokozza a koncentráló képességet. 

Káposzta

Valamennyi fajtája gazdag glutaminban. Bár esetleges puffasztó hatása miatt gyakran tiltólistára kerül a diétákban, valójában nélkülözhetetlen immunerősítő anyagot tartalmaz.
Mindenképpen érdemes beépítened az étrendedbe, csak arra figyelj, hogy inkább ebédre fogyaszd, mint vacsorára! Így nem marad olyan sokáig a gyomrodban, s kisebb az esély a kellemetlenségekre.

Mandula

Negyedcsészényi mennyiség fedezi a napi ajánlott E-vitamin beviteled felét. Igaz, hogy a csonthéjasok kalóriatartalma első ránézésre riasztó lehet, ám néhány szem elfogyasztásával jót teszel a testeddel. A mandula B2- és B3-vitamin tartalma bizonyítottan segít leküzdeni a stresszt.

Grapefruit

Rengeteg C-vitamin van benne. Kutatók bebizonyították, hogy pusztán megfelelő étrenddel is biztosíthatjuk szervezetünk számára a szükséges mennyiséget ebből az anyagból, így nem kell feltétlenül étrend-kiegészítőkhöz nyúlni.
A régiesen „citrancsnak” hívott gyümölcs flavonoidokban ugyancsak gazdag, de ha nem szereted az ízét, a naranccsal vagy a mandarinnal is jól jársz.

Zsírszegény joghurt

Napi egy pohár fogyasztásával hozzájárulhatsz egészséged megőrzéséhez. A benne lévő élő flóra serkenti az immunrendszert, illetve D-vitaminhoz juttatja a testet. Friss gyümölcs hozzáadásával fokozhatod a hatást és az élvezetet!

Fokhagyma

Bár az aromája miatt nem mindenki kedveli, de éppen a rossz leheletért is felelős Helicobacter priori nevű baktérium egyik legnagyobb ellensége. Ez a kórokozó túlszaporodása esetén gyomorbántalmakért, s akár rákos emésztőrendszeri elváltozásokért is felelőssé tehető.
Ha a fokhagymát hámozás és aprítás után negyedórán át állni hagyod, mielőtt megsütnéd, több immunerősítő enzim aktiválódik benne.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást