Csak óvatosan, ezek a gyümölcsök tartalmazzák a legtöbb kalóriát

Csak óvatosan, ezek a gyümölcsök tartalmazzák a legtöbb kalóriát

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Csak óvatosan, ezek a gyümölcsök tartalmazzák a legtöbb kalóriát

Tény, hogy számos diéta és fogyókúra száműzi a fogyasztható ételek listájáról a gyümölcsöt, ezzel szemben meg ott van az almadiéta, aminek az a lényege, hogy a kerek gyümölcsön kívül semmi mást ne fogyasszon az ember és ettől majd jól lefogy. A dietetikusok is csak fogják a fejüket, de a gyümölcsfogyasztással kapcsolatos tévhitek és félreértések makacsul tartják magukat a köztudatban. 

Az igazság az, hogy a gyümölcsök valóban nagyon egészségesek, hiszen tele vannak vitaminokkal, antioxidánsokkal, de bőven tartalmaznak kalóriát és szénhidrátot is. Utóbbi azonban nem emeli meg nagyon a vércukorszintet, a gyümölcsben lévő rost serkenti az emésztést, és sokáig tartó teltségérzetet biztosít. 

Melyik gyümölcsben van a legtöbb kalória?

Az avokádó az egyik leginkább kalóriadús gyümölcs, közben tele van szívbarát, egyszeresen telítetlen zsírokkal. Rengeteg zsírral. A szakértők szerint elegendő egyszerre csak a felét megenni, már így is kiváló rostforráshoz jutunk, ami segíti az emésztést. A másik felét arcpakolásként is felhasználhatod, csodát tesz a bőröddel. Egy darab avokádóban 300-350 kcal van. 

A datolya az egyik legkedveltebb import gyümölcs. Legtöbbször szárítva és csomagolva találkozunk vele, de friss formában is elérhető, és nagyon egészséges, így érdemes belőle időről időre fogyasztani. Tartalmaz magnéziumot, A-, K- és B6-vitamint, rengeteg káliumot és kalciumot, melyek mind nagyon fontosak az egészséges csontozat és izomrendszer működéséhez. Ám itt is igaz, hogy a jóból is megárt a sok. Szukrózt, fruktózt és glükózt is tartalmaz, 4-5 szem közepes méretű datolyában körülbelül 270 kalória van.

Irina Petrova/istockphoto.com

Reggelire sokan fogyasztanak olyan müzlit, amely zabpehely és különböző aszalt gyümölcsök, szárított kókusz darabkák és különböző magvak keverékéből áll. Igen ízletes és akár délig tartó lendületet is biztosítanak az ilyen típusú ételek, de elképesztően sok kalóriát tartalmaznak. 

A boltokban kapható  aszalt gyümölcsös bio müzliben van sárgabarack, alma, szilva, eper, mazsola, füge, datolya, banán, hogy csak a legáltalánosabbakat emítsük. Egy nagy marék müzli a tejbe és máris 450-500 kcal-nál tart a bevitt kalóriamennyiség és még csak reggel nyolc óra van. Fogyókúra esetén nem éppen ideális, de ha nagyobb fizikai aktivitást, edzést tervezel, akár még le is dolgozhatod.

A banánnal is érdemes vigyázni, hiszen mostanában akár kétszeres méretű példányokat is lehet vásárolni, ami olyan, mintha egyszerre két banánt ennél meg. Természetesen egy nagyon egészséges déli gyümölcsről van szó, hiszen tele van káliummal és C-vitaminnal, de inkább a kisebb darabok közül válogass.

A gyümölcs nyersen a legjobb 

A gyümölcsöket számos módon feldolgozhatod, készíthetsz belőle befőttet, lekvárt, levest, süteményt, smoothie-t, gyümölcssalátát, szószt, turmixot. A legjobb, ha természetes formájában juttatod be a szervezetedbe, hőkezelés és édesítőszerek hozzáadása nélkül. 

Minden sikeres diéta és fogyókúra alapja, hogy tudd, mennyi energiát viszel be az étkezéssel és mennyit használsz fel egy átlagos nap során. Ha az első szám kisebb, mint a második, akkor jó úton haladsz. Ám ehhez tudnod kell, hogy amit a tányérodra pakolsz, az mennyi kalóriát tartalmaz, akkor is, ha történetesen gyümölcsről van szó.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást