Győzd le a stresszt régi, jól bevált módszerekkel!

Győzd le a stresszt régi, jól bevált módszerekkel!

Címlap / Életmód / Egészség / Győzd le a stresszt régi, jól bevált módszerekkel!

A stressz számlájára világszerte több százmillió problémát és betegséget írnak. Az állandó feszültség testi és tudati gondokat okozhat – a depresszió és a magas vérnyomás a leggyakoribb panasz –, de ne feledd: az irányítás tulajdonképpen a te kezedben van!

Tehetsz valamit?

Mielőtt felidegesítenéd magad valamin, gyorsan próbáld végiggondolni: tehetsz ellene valamit?
Jogos, ha például egy fontos állásinterjú vagy prezentáció előtt idegeskedsz, ám a párod munkahelyi dolgain vagy a gyermeked iskolai teljesítményén teljesen fölösleges stresszelned.

Inkább magadnak és nekik is nyújts biztos, nyugodt hátteret!

MOST mi van?

Előfordulhat, hogy a stressz kiváltója a múltban vagy a jövőben játszódik le – akkor pedig aztán tényleg semmi értelme!

Csak akkor hagyd, hogy a feszültség lefoglalja a gondolataidat, ha itt és most lehetőséged van a megoldás kiötlésére.

Minden más már mindegy, vagy pedig még várhat. A „mi lett volna, ha…” kezdetű szólamokat azonnal felejtsd el!

Lazíts!

Ez parancsszóra nem sok embernek sikerül, de elérheted, hogy neked is menjen. A meditáció és a jóga kitűnő eszköz a test és a tudat ellazítására.

Segítségükkel csökken a stresszhormonok szintje a szervezetben, így az egész idegrendszered nyugodtabb állapotba kerül.

Ha szorongó, aggodalmas típusú személyiségnek tartod magad, minden lefekvés előtt és ébredés után relaxálj egy picit!

Csináld, amit szeretsz!

Legyen szó bélyeggyűjtésről vagy hegyvidéki túráról, fontos, hogy rendszeresen szakíts időt a kedvenc hobbidra.

Ez ugyanis boldogsághormonokat szabadít fel a szervezetedben, amelyek természetes úton oldják a feszültséget.

Ha ügyes vagy, még az is előfordulhat, hogy egy ellazult pillanatban eszedbe jut, miként tehetsz szert anyagi haszonra a kedvenc hobbidból.

Tervezd meg a napod!

Szó sincs róla, hogy napokra előre percre pontosan be kell osztanod az idődet.

Csupán arra szeretnénk figyelmeztetni, hogy ha túl sok feladatot vállalsz, egyenes út vezet a krónikus stresszhez.

Egy papír alapú, internetes vagy okostelefonos teendőlista segítségével gondoskodhatsz róla, hogy egyetlen határidő se menjen ki a fejedből. Ha tehát leülsz pihenni, tutira nem kell azon rágódnod, vajon mi maradt ki.

Tanulj meg nemet mondani!

A hárombetűs szócska csodákra képes. Megőrizheted vele az alakod, ha folyton nasival kínálgatnak, mint ahogy a testi-lelki egyensúlyod is megvédi, ha jókor alkalmazod.

Ne vállalj magadra mindenféle plusz feladatot csupán lelkiismereti okokból – vagyis a gyengeségből adódóan, hogy nem tudsz nemet mondani!

Néha persze érdemes jó fejnek lenni ilyen szempontból, de ne te legyél az, akire bárki bármit rásózhat!

Hallgass relaxációs zenét!

Ha észrevetted, hogy az utóbbi időben gondjaid vannak az elalvással, ne nyúlj rögtön az altató után! Valószínűleg csupán az állandó stressznek tudható be az állapot, amelyet relaxációs vagy meditatív zenével és természetes hangeffektusokkal könnyedén legyőzhetsz!

A boltok polcain rengeteg ilyen CD-t találsz, az interneten pedig ingyenesen letölthető MP3-fájlok várják, hogy a telefonodra tedd őket.

Lényeges, hogy a stressz okozta problémát ne „gombnyomásra”, azaz egyetlen cselekvés – például gyógyszerszedés – útján akard kiiktatni az életedből, hiszen több dimenziós gondról van szó!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást