Életmód / Táplálkozás

Ezeket főztem a nyaralás alatt: villámgyors vegán kaják, amik alig néhány alapanyagból elkészülnek

Sosem voltam az a típus, aki a nyaralás alatt, vagy az ünnepek során pluszt szedne magára, de a súlyomat minden korábbinál könnyebben tudom tartani növényi étrend mellett. Ugyanakkor a pihenés alatt én is lazítani szoktam a szabályokon, persze csak a kereteken belül. Továbbra sem fogyasztok tojást, tejterméket és húst sem, de nem görcsölök azon, ha több készkaját eszem. Nem csak azért, mert tudom, hogy ez nem mozdítja el a mérleg nyelvét, hanem mert megnyugtat a tudat, hogy nem a főzéssel kell bajlódnom akkor, amikor egyébként a strandon süttethetném magamat.

Friss gyümölcs minden mennyiségben

A napjaim jelentős részét a friss gyümölcsök teszik ki, és ez különösen igaz a nyár legjavára. Ilyenkor annyi mennyei finomság közül választhatok, hogy mindig ki is használom a kínálkozó alkalmakat. Ez sokszorosan jó a szervezetemnek: a gyümölcsök segítségével feldolgozatlan, a testem számára ismerős alapanyagokat fogyasztok. A gyümölcsökben köztudottan rengeteg a rost, a vitamin, a nyomelem és az ásványi anyag, nem is beszélve a vízről.

Az csak hab a tortán, hogy a gyümölcsfogyasztás gyakorlatilag hulladékmentes és még csak főzni sem kell ahhoz, hogy jól lakjak velük. A nyaralás alatt a reggelijeimen nem igazán változtattam, ugyanezt ettem, mint itthon is szoktam. Vittem magammal zabot a kásához, illetve egy kész alapot, ami hajdinára épít, és elég hozzá csak gyümölcslevet, vagy növényi tejet önteni, már lehet is enni.

Reggeli után általában csináltam egy turmixot: ehhez friss gyümölcsöket, citromot, vizet és egy pici barna rizscsíra fehérjeport adtam. Úgy vettem észre, hogy tovább jól lakom a turmixszal, ha teszek bele egy kis fehérjét. Emellett figyelni akartam arra, hogy a megszerzett izmaim akkor se „szívódjanak fel”, ha a hőség miatt nem igazán van étvágyam. A turmixokat egyébként is imádom és kényelmesen magammal tudtam őket vinni kirándulásra éppúgy, mint a strandra. Ráadásul sokkal könnyebb őket fogyasztani shakerből, mint mondjuk frissen eleszegetni egy barackot. A gyümölcsök délután is előkerültek, az ebédet követően belőlük nasiztunk egészen a vacsoráig. Frissen szedett füge, sárga- és görögdinnye, barack és a jól bevált banán, datolya is rendszeresen került a rögtönzött asztalunkra. 

Brooke Lark/unsplash.com

Meleg vacsorák

A vegán fogások egyébként is híresek arról, hogy villámgyorsan elkészülnek, de nem szerettem sosem túlbonyolítani a főzést. Ebédre rendszerint szendvicset pakoltam magunknak, és csak vacsorára ettünk meleg fogást. Friss pékárut külföldön sem nehéz vásárolni vegán változatban (ott a vizes zsemle és a kovászos kenyér), de a biztonság kedvéért vittem magammal pászkát, abonettet. Ugyan ezekből szendvicset nem tudtam csinálni, zöldségeket és krémeket (vegán májkrémet, hummuszt, avokádókrémet) viszont tudtam hozzájuk pakolni és tűzoltásnak tökéletesek voltak, mikor megéheztem.

Ami a meleg vacsorákat illette, itt is igyekeztem a természetességre és a gyorsaságra törekedni. Emiatt egyik nap teljesen hétköznapi, főtt kukorica volt vacsorára, egy másik napon pedig helyi zöldségeket sütöttem frissen szedett rozmaring társaságában. Tudtam, hogy grillezni is fogunk, ezért erre az alkalomra külön készültem: előre csomagolt és pácolt szejtánt, valamint ugyancsak búzahús alapú „hamburgerhúst” vittem magammal. Előbbiből még maradt is, így egyik este fűszerekkel összepirítottam a szejtánt és rizst főztem hozzá, villámgyors lecsót készítettem mellé. Így már meg is volt az isteni lecsós szelet.

bhofack/depositphotos.com

A hüvelyesek közül vöröslencsét vittem magammal, ez a héj nélküli finomság ugyanis áztatás nélkül is gyorsan megfő. Az egyik feléből frissen csináltam egy kurkumás vöröslencse krémlevest, amit ropogós pirítóssal ettünk, a másik felét pedig egy hagymás, bazsalikomos, paradicsomos szósszal tálaltam. Tésztát főztem hozzá, összeforgattam vele, majd kicsi sörélesztőpehellyel megszórva már kész is volt a vegán spagettink.

Kétszer étteremben is vacsoráztunk, és bár nem volt kifejezetten vegán alternatíva, még így is találtam opciót az étlapon. Egyik este falafelt ettem salátával és sült krumplival, a másik este pedig egy klasszikus margaritha pizzát. A pizzára nem kértem sajtot, így az már meg is felelt a növényi étrend alapjainak (ráadásul jóval kalóriaszegényebb is lett). 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW