Finom ételek és italok tavaszi fáradtság ellen

Finom ételek és italok tavaszi fáradtság ellen

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Finom ételek és italok tavaszi fáradtság ellen

Biztosan hallottad, hogy „naponta egy alma az orvost távol tartja!” De a kínzó tavaszi fáradtságot vajon milyen konyhai trükkökkel lehet távol tartani? A kulcs a megfelelő táplálékok fogyasztásában rejlik, amelyek jótékonyan hatnak az anyagcserédre és az idegrendszeredre is.

Teljes kiőrlésű pékáru

Ha teljes gabonából készült kenyérre vagy péksüteményre cseréled a jó öreg fehér veknit, kiflit és zsömlét, lényegesen több rosttal és tápanyaggal látod el a szervezeted.
A lassabban felszívódó szénhidrátok segítségével elkerülhető a szélsőséges vércukorszint-ingadozás, így elbúcsúzhatsz a farkaséhségtől, a falásrohamoktól és a depresszív hangulattól.

Magvak

A földimogyoró, a kesudió és a mandula rendkívül gazdag magnéziumban. Ez az ásványi anyag kulcsszerepet játszik a cukrok energiává alakításában, éppen ezért hiányakor fáradtságot, ingerlékenységet tapasztalhatsz.
A magvakon kívül a teljes gabona és több halfajta is nagy mennyiségű magnéziumot tartalmaz.

Brazil dió

Külön ki kell emelnünk a magvak közül, mert rengeteg szelént rejt, ami természetes hangulatjavító.
Kutatások bizonyítják, hogy a szelénszegény étrendet folytató emberek körében gyakoribb a depresszív hangulat és a rossz közérzet. Kisebb mennyiségben megtalálható a húsokban, a hüvelyesekben és a tenger gyümölcseiben is.

Sovány hús

Nemcsak a csirke- vagy pulykamell számít egészségesnek, hanem a sertés és a marha soványabb részei is. Az állati eredetű fehérjék egyik aminosava, a tirozin képes két hormon, a dopamin és a norepinefrin termelésének serkentésére.
Ezáltal jobb koncentrációs képességre tehetsz szert. A húsok B12-vitamint is tartalmaznak, ami legyőzi az álmatlanságot és a depressziót.

Lazac

Az omega-3 zsírsavakban gazdag halfajta nemcsak a szívet és az érrendszert „olajozza” meg, de valamennyi sejtednek jót tesz: a bőrödnek, a hajadnak, s bizony az idegeidnek is.
Az ideális hatáshoz hetente legalább kétszer érdemes halat enned. Egyébként a magvak és a leveles zöldségek is hordozzák ezt a létfontosságú tápanyagot.

Leveles zöldségek

A kismamák táplálkozásában gyakran hangsúlyozott folsav nemcsak a magzat idegrendszerének egészségéhez járul hozzá, de a felnőtt szervezettel is csodákat művel.
A különböző salátafajták mellett a hüvelyesek, a magvak és a citrusfélék is gazdagok folsavban. Ha vacsorára választod a felsoroltakat, az alakod miatt sem kell aggódnod!

Hüvelyesek

Rosttartalmuknál fogva hosszan tartó teltségérzetet, hatékonyabb anyagcserét, és optimálisabb energiafelhasználást garantálnak, ráadásul rendkívül gazdagok vitaminokban, ásványi anyagokban.
A vegetáriánusok számára számottevő fehérjepótlást is jelentenek. Legalább hetente kétszer kerüljön a tányérodra bab, borsó vagy lencse!

Nyers nasi

Ahelyett, hogy csokoládét vagy burgonyaszirmot majszolnál, ropogtass inkább friss zöldséget vagy gyümölcsöt!
Itt újra eszedbe juttatjuk az almaevésre buzdító mondást, hiszen pont ez a termés vízben oldódó és emészthetetlen rostokat egyaránt tartalmaz, biztosítva ezzel a bélrendszer egészségét. A zeller, a sárgarépa és a karalábé zsírszegény joghurtba mártogatva mennyei csemege!

Víz

A megfelelő folyadékbevitel biztosítja, hogy a felsorolt „jó” zsírokat és szénhidrátokat hasznosítani tudja a szervezeted. A kiszáradás sajnos lassú anyagcseréhez, illetve energiahiányhoz vezet – mindegy, mit eszel. Naponta két liter szénsavmentes ásványvíz vagy csapvíz elkortyolása szükséges az egészségedhez.
A fenti tippek megfogadásával már néhány nap után érezheted, hogy nem is olyan nehéz legyőzni a menetrendszerűen jelentkező tavaszi fáradtságot. Ha figyelsz a tested igényeire, az energiaszinted évszaktól függetlenül szárnyalni kezd!

VIDEO Ezek a szerencsehónapjaid 2024-ben

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!