Ételek a ragyogóan egészséges hajért

Ételek a ragyogóan egészséges hajért

Címlap / Stílus / Haj / Ételek a ragyogóan egészséges hajért

Mindenféle kencével próbálod helyreállítani a hajad egészségét, mert fakó és töredezett tincsek lógnak a fejed tetején? Az ápolást belül kell kezdeni – bizonyos ételek fogyasztásával sokat tehetsz a fürtjeid szépségéért!

Tejtermékek

A zsírszegény változatok pluszkilók kockázata nélkül járulnak hozzá a hajkoronád tündökléséhez.
A túró és a sajt között átmenetet képező cottage, illetve a joghurt kitűnő alternatívák a fehérjepótlásra. A kazeinek és a savóprotein beépülnek a fürtök szerkezetébe, így belülről teszik strapabíróvá a szálakat.

Hal

A lazac, a makréla és a szardínia nagy mennyiségben tartalmaz omega-3 zsírsavat, ami képes lassítani a stresszel vagy a korral járó hajvesztést.
A bennük található vas és B12-vitamin a bőrre és a hajra is jó hatással van, mivel előbbi ásványi anyag kulcsszerepet játszik a hajhagymák egészségének helyreállításában, a vitamin pedig újjáépíti a sejteket.

Gabona

A teljes kiőrlésű gabonában lévő cink, vas és a B-vitaminok a gyönyörű haj biztosítékai. A cink képes szabályozni azokat a hormonokat, amelyek a hajszálak vastagságáért és növekedési sebességéért felelnek.
Aki tehát elegendő cinket fogyaszt, a legolcsóbb sampon használata mellett is szép fürtöknek örülhet.

Magvak

A kesudió, a pekándió és a hagyományos dió ugyancsak szuper cinkforrás, így a hajhullás és –ritkulás ellenszere. A magvak szelént is rejtenek, ami a fejbőr egészségéhez elengedhetetlen, s csökkenti a korpásodás veszélyét.
Naponta 25 gramm körüli mennyiség elfogyasztása nem veszélyezteti az alakod, ráadásul a szív- és érrendszerednek is jót tesz.

Hüvelyesek

Nemcsak vasat és cinket tartalmaznak nagy mennyiségben, hanem fehérjét is, ami a hajszálak elsődleges alkotóeleme.
A bennük lévő biotin, más néven B7- vagy H-vitamin képes visszaszorítani a haj töredezettségét, így ha éppen növesztési fázisban vagy, jó hasznát fogod venni. Babból, lencséből és a különböző borsófajtákból mennyei fogásokat varázsolhatsz az asztalra!

Sárgarépa

A köztudatban látásjavítóként és fütyörészés-elősegítőként szerepel ez a finom zöldség, de a hajadat sem hagyja jutalom nélkül.
Az A-vitamin ugyanis hozzájárul a tincsek nedvességtartalmának megőrzéséhez, illetve egyidejűleg a fejbőr hámrétegét is védi a káros környezeti hatásokkal szemben.

Tojás

Már említettük, hogy a fehérje a haj leglényegesebb alkotóeleme, s a tojás ebből rengeteget rejt. Biotint és B-12 vitamint is nagy mennyiségben tartalmaz.
Elkészítheted keményen, lágyan, buggyantva vagy rántva, egy a lényeg: napi 1-2 darab semmiképpen sem veszélyezteti a koleszterinszinted. Akár pakolást is készíthetsz belőle!

Zöld zöldségek

A zöld árnyalatú zöldségek, úgymint a spenót vagy a brokkoli, bővelkednek vasban és kalciumban, amelyek fontosak a hajad egészségéhez.
Ezen kívül segítenek a fejbőr olajtermelésének egészséges szinten tartásában – a túl száraz vagy túl zsíros haj ugyebár sérülékenyebb a normál típusnál. A bennük lévő A- és C-vitamin ugyancsak hasznos.

Baromfihús

Mondtuk már, hogy az alacsony fehérjebevitel rossz minőségű hajszálakhoz, vagy akár korai őszüléshez is vezethet. Tollas kis barátaink, a csirke és a pulyka viszont segítenek a lehető legegészségesebb proteinpótlásban – válaszd őket bátran alapanyagul a konyhában!
Ha a hajproblémáid a megfelelő táplálkozás, naponta legalább két liter folyadék fogyasztása, illetve védő hatású kozmetikumok ellenére is fennállnak, fordulj a háziorvosodhoz, mert szükséged van egy alapos kivizsgálásra!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást