Edzés tippek az újévre, amivel biztos sikereket érhetsz el

Edzés tippek az újévre, amivel biztos sikereket érhetsz el

Címlap / Életmód / Egészség / Edzés tippek az újévre, amivel biztos sikereket érhetsz el

Az újév, új fogadalmakkal indul. Akik az évet új edzés és táplálkozási szokásokkal szeretnék indítani, azok hasznos tippeket találhatnak a cikkünkben.

Konkrét dolgokat tűzz ki

Általános hiba, ha konkrét célkitűzés nélküli fogadalmat teszel.

Az a cél, hogy fogyni szeretnél, önmagában kevés.

A túl nagy célkitűzések veszélyesek, mert hamar sikerhez vezetnek, de a nagy lemondás ára nem mindenkinek éri meg a hosszútávú befektetést.

Ha úgy fogalmazod meg, hogy havonta szeretnél 1-2 kilótól megszabadulni, majd a májusban elért súlyodat szeretnéd megtartani, akkor az már konkrét, mérhető és tartható sikert eredményezhet.

Határozz meg részcélokat

Ha megvan, hogy mit szeretnél elérni, akkor határozd meg a részcélokat egészen konkrétan.

Az, hogy többet szeretnél mozogni az nem elegendő, számszerűsítsd, hogy pontosan hányszor és melyik napokon fogsz eljárni az edzőterembe. Itt is fontos, hogy ne fogadj meg olyat, amit nem bírsz betartani, inkább közben emeld az óraszámokat.

Heti 3 edzés kezdetben elegendő, főleg ha eddig egyáltalán nem mozogtál. A gyakorlatokat is fokozatosan építsd fel.

Írd fel, hogy mennyit tudtál teljesíteni januárban, majd emeld meg a gyakorlatok számát és nehézségét a következő hónapban, így lehet a leghatékonyabban tartós eredményeket elérni.

Változatosság

Ha eddig egyáltalán nem mozogtál, akkor kóstolj bele minél több edzésfajtába.

Nem biztos, hogy neked az edzőtermi mozgás fog passzolni, ezért a kezdetekben úgy rakd össze a heti edzésterved, hogy legyen benne csoportos, egyéni, kültéri-beltéri mozgás is.

Fontos, hogy megtaláld a mozgás örömét, ezért bátorkodj kipróbálni bármilyen edzésformát.

Ha megtaláltad a kedvedre való sportot, akkor pedig kezdődhet a mérés és a tervezés.

Tudatosság

A mozgás önmagában kevés a fogyáshoz.

Ha nem figyelsz mellette oda a táplálkozásra, akkor sokkal hosszabb idő lesz elérni a céljaidat, nem beszélve az egészségről és a jó közérzetről.

Ugyanúgy, ahogy a sportnál, itt sem a drasztikus diétán van a hangsúly, sokkal inkább egy folyamatos életmódváltásról lépésről-lépésre.

A napi édesség bevitelt helyettesítsd fehérje szeletekkel, amit edzés után is elfogyaszthatsz.

B terv

Előfordulhat, hogy a tervezés ellenére mégis úgy alakul a napod, hogy nem fér bele az esti edzés.

Ilyenkor mindig legyen B terved.

Ha előző nap már látod, hogy nem fog összejönni az edzés, akkor kelj fel korábban, és csináld meg reggel a gyakorlataidat.

Állíts össze egy intenzív fél órás gyakorlatsort, amit még a korai órákban is meg tudsz csinálni. Az eredmény pedig garantált!

Meglátod, mennyivel jobban fogod magad érezni a nap folyamán, hogy már megvolt a napindító mozgás.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást