Életmód / Egészség / Lélek

Egy boldogabb TE, három lépésben

A pszichológusokat régóta foglalkoztatja, hogyan állítsák fel egy emberben az önbecsülést, hiszen ez a kulcs a boldogsághoz és a sikerhez.

Napjainkban a szakértők megkérdőjelezik az önbecsülés fontosságát, megjegyezve, hogy ezt nehéz megszerezni, még nehezebb megtartani, valamint vezethet arroganciához és önimádathoz.
Hogy mi teremt egészséges önképet, az most kiderül. Amikor a dolgok rosszul alakulnak, rengeteget segít ha kedves vagy magaddal és szereted magadat, elkerülheted a depressziót, dühöt, ráadásul segít abban, hogy minden visszaálljon a normális kerékvágásba.
Íme, hogyan építheted fel a saját magaddal szembeni együttérzést:

1. lépés: Ismerd fel, hogy te is csak egy ember vagy
A kudarc, veszteség, megaláztatás része az emberi létnek, ha nem fogadod el magad akkor csak növeled magadban a fájdalmat. Nem egyedülálló ami veled történik, nem kell szégyelned a hibákat, mert nem vagy egyedül.
Hogy ügyelni tudj a kedélyállapotodra, mondj ú.n. mantrákat magadnak, mint például “Ez mással is előfordult már” vagy “Mégiscsak ember vagyok én is”. Tudatosítanod kell ezeket a gondolatokat, így szembe tudsz nézni bármilyen kudarccal. Ne hibáztatsd magad, lépj túl a gondokon.
Talán elkezded szeretni magad a hibáiddal együtt, hiszen azok is hozzád tartoznak.

2. lépés: Érezd át a fájdalmat

Ha elnyomod magadban a rossz érzéseket és nem veszel róluk tudomást, attól még nem múlnak el, sőt ez nagyon egészségtelen. Ahogy el sikerült fogadnod a fájdalmat, át fogod érezni a valós érzéseket, ez pedig segít megbírkózni a fájdalommal és továbblépni.
Ha elvesződsz a saját magad vagy mások hibáztatásában, csak hosszabítod a fájdalmat. Ha pedig egyszerűen engeded, hogy átjárjanak az érzelmek, akkor gyorsabban túljutsz rajtuk.
Kezd azzal, hogy behunyod a szemed, mélyen belélegzel, és arra összpontosítasz, amit tiszta szívből át akarsz érezni. Úgy érzed majd, hogy összeszűkül a mellkhasad, elszorul a torkod, összeszorítod az állkapcsodat. Ez biztosan segíteni fog.
A végén óvatosan hagyd abba az összpontosítást, engedd el a tested, amíg az érzések elillannak. Az eredmény, hogy kevésbé leszel félénk, szorongó és depressziós. Megtanulsz önmagadra figyelni.

3. lépés: Légy kedves önmagaddal

Most, hogy átléptél a múltbeli fájdalmakon, nyugtatsd magad, tekintsd úgy, hogy a saját magad jó barátja vagy. Megnyugtató érzés, ha tudod, hogy magadban mindig megbízhatsz, mindig ott leszel, és bármire képes vagy. Elkezded megbocsájtással és törődéssel szemlélni önmagadat.
Úgy bánj magaddal is, ahogyan a szeretteiddel, úgy vígasztald magad, ahogyan egy jó baráttal tennéd. Az is segít, ha emblémát tartasz, egy kis követ, szerencsekabalát, medált, gyűrűt és így tovább.

Hamarosan megtalálod önmagadat, jobban együttérzel majd másokkal is, és rájöhetsz, hogy a világ egy kedves és boldog hely.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW