3 ok, amiért egyre több szakértő ajánlja a magasabb szénhidrátbevitelt

3 ok, amiért egyre több szakértő ajánlja a magasabb szénhidrátbevitelt

Címlap / Életmód / Táplálkozás / 3 ok, amiért egyre több szakértő ajánlja a magasabb szénhidrátbevitelt

Mert a szénhidrát jó!

A hús-, gyógyszer- és tejipar nagyon alapos marketinghadjárattal elültette a fejünkben, hogy a szénhidrát rossz, a zsír és a fehérje viszont éltető erő, és az állati eredetű alapanyagok nélkül erőtlenek, gyengék leszünk. Ezzel szembemegy az az állítás, hogy a divatdiéták szerint pontosan ezeknek a makróknak a pótlásával tudunk fogyni (tehát, ha túlnyomó részt fehérjét és zsírt eszünk, miközben gyakorlatilag teljesen kizárjuk a szénhidrátot).

Egy egyszerű matematikai bukkanó is kérdéses ebben az egész koncepcióban: a szénhidrátban és a fehérjében grammonként 4 kalória, a zsírban viszont 9 kalória található. Ez azt jelenti, hogy alaphangon a dupláját eheted meg a szénhidrátból, mint a zsírból, ami nem mellékes tény akkor, ha éhezés nélkül szeretnél fogyni.

3 ok, amiért egyre több szakértő javasolja a magasabb szénhidrátbevitelt

Sajnálatos ferdítés az is, hogy összemosták az emberek fejében a gyors és lassú felszívódású szénhidrátok fogalmát, egy kalap alá vették őket, pedig hatalmas a különbség köztük. Nyilvánvalónak kellene lennie, hogy a finomított szénhidrátokból készült ételek tényleg rosszak és ingadozásra késztetik a vércukorszintet (ráadásul többségükben nagyon magas a zsírtartalmuk is), de a lassú felszívódású szénhidrátok (amik a teljes kiőrlésű gabonákban, zöldségekben, gyümölcsökben találhatóak) rendkívül hasznosak. Ezek telítenek el hosszan, ezeknek a rosttartalma védi és serkenti az emésztést.

Oldalak: 1 2 3

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást