Agyserkentő étrend-trükkök

Agyserkentő étrend-trükkök

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Agyserkentő étrend-trükkök

Élesebb ész, jobb memória, hihetetlen koncentrálóképesség… Számos ételről, italról és táplálék-kiegészítőről pletykálják, hogy segít a munkában vagy a tanulásban. De mi az igazság? Leleplezzük az „okos fogásokat”!

Koffein

Nincs olyan varázsszer, ami IQ-növekedést eredményezne, ám bizonyos összetevők – úgymint a koffein – igenis képesek átmenetileg több energiával ellátni az agysejtjeidet, növelve ezzel az összpontosítás erősségét.
A kávé, a csokoládé és az energiaital felráz ugyan, de a hatást nagyon rövid ideig élvezheted. A kockázat itt lép be a képbe: túladagolással éppen az ellenkezőjét érheted el…

Cukor

A cukor az agy kedvenc üzemanyaga. Persze, nem a kristálycukorról beszélünk, hanem a glükózról, amit a szervezeted az elfogyasztott szénhidrátból állít elő. Egy pohár édes üdítő tehát néhány percre felturbózza a gondolkodásod.
Ám ha túlzásba viszed, ugyanaz a mennyiség már hatástalan lesz, így könnyen hízás lehet a vége. Az energiaital ezért ütős kombináció: a cukor és a koffein elegye lórúgásszerűen hat, de ne nyúlj hozzá többször, mint heti egy-két alkalommal!

Reggeli

Kihagyod a reggelit? Öreg hiba! A rövidtávú memória és a figyelem kulcsa a megfelelően beállt vércukorszint, amit a nap első étkezésével érhetsz el, ébredés után körülbelül félórával. Kutatások bizonyítják, hogy a diákok jobb eredményre képesek, ha nem üres hassal ülnek a padban.
A tejtermékek, a teljes kiőrlésű pékáruk és a gyümölcsök jelentik a legjobb választást ilyenkor, ám az angol reggeli típusú túlevés könnyen elálmosíthat.

Hal

Fehérje és omega-3 zsírsav – ennél jobbal nem is örvendeztetheted meg az agyad! Állandó, legalább heti 1-2 alkalommal történő fogyasztása csökkenti az időskori elbutulás és a stroke veszélyét, segíti a memória fejlődését és az emésztőrendszerre is kitűnő hatással van.

Csoki és magvak

A magvak E-vitaminban gazdag nassolnivalók, amelyek segítenek szellemi frissességed megőrzésében. Az étcsokoládé pedig a koffeinhez hasonló, ám természetes élénkítőt tartalmaz, így néhány kockányi után újult erővel vetheted bele magad a munkába vagy a tanulásba.
Naponta összesen 30 g csokoládé vagy mag (nem olajos vagy sózott változat!) felturbózhat anélkül, hogy tönkretenné az étrended.

Fekete áfonya

Kísérletek támasztják alá, hogy a karakteres ízű gyümölcs antioxidánsai csökkentik a szabadgyökök okozta kárt, ezáltal lassítják az öregedés folyamatát.
Olyan betegségek megelőzéséhez járulnak hozzá, mint például az Alzheimer-kór. Az is kiderült, hogy akik rendszeresen fogyasztják a fanyar csemegét, sokkal jobb agyi és izomfunkciót mutatnak.

Tabletták

Az üzletek tele vannak agyserkentőként hirdetett termékekkel. Többnyire B-, C- és E-vitamint, illetve béta-karotint és magnéziumot tartalmaznak. Ezek tényleg hasznosak lehetnek, ám csak azok számára, akiknek az étrendje egyébként nélkülözi az említett anyagokat.
A tudósok enyhe optimizmussal közelítenek a ginzeng és a gingko biloba felé, de a legjobb, ha megbeszéled a háziorvosoddal, mielőtt valamilyen pirula mellett döntenél.

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást