Életmód / Egészség / Táplálkozás

Megvan a napi 5 adag zöldséged? Bevált trükkök, hogy meglegyen

Az alábbi megoldással észrevétlenül csempészheted bele a napodba őket még akkor is, ha egyébként nem tudnál ilyesmire figyelni.

Magyarország az Európai Unió egyik legkövérebb és legegészségtelenebb országa, mégis alig teszünk ellene valamit. Rengeteg embernek a legalapvetőbb egészségügyi előírások is lehetetlennek tűnnek – például az, hogy minden nap legalább öt adagnyi zöldséget fogyasszanak. Akad, aki nem engedheti meg magának, de a legtöbben mégis inkább lusták, vagy nem szeretik a zöldségeket – pedig viszonylag egyszerűen be lehet csempészni az étrendbe ezeket is.

Miért annyira fontos, hogy sok zöldséget fogyassz?

Az, hogy megfelelő mennyiségű zöldséget egyél, elengedhetetlen: ezek az egészséges alapanyagok segítenek az olyan nagyon fontos folyamatokban, mint az emésztés, a vérnyomás szabályozása, és számos betegség megelőzése. A legtöbb zöldségben van egy rakás kálium, C- és A-vitamin, valamint antioxidánsok, amelyekre a testnek szüksége van az egészség megőrzéséhez. 

Smoothie formájában

Bár általában itt nem ajánljuk a smoothie-kat, azért a zöldségbevitel megnöveléséhez jól jönnek: a rendes, szénhidrátokban, fehérjékben és zsírokban gazdag reggeli mellé egészen nyugodtan készíthetsz olyat, aminek az alapja legalább kétféle zöldség. A spenót, a káposzta vagy az uborka nagyon jól megy a banánalapú smoothie-khoz, de arra azért figyelj, hogy a rost is benne maradjon az itókában, különben nem hasznosul olyan jól, mint tehetné. Ha nagyon nem bírod a zöldségek ízét, akkor legyenek a gyümölcsök a meghatározó alapanyagok, és úgy csempéssz melléjük néhány fajta, kisebb adagú zöldséget.

AleksandarNakic/istockphoto.com

Hagyományos ételekben

Valójában a legegyszerűbb megoldás a több zöldségfogyasztásra nem az, ha átvariálod az összes ételedet, hanem az, ha a hagyományos étrendedhez adod hozzá a zöldségeket. Tegyük fel, éppen mexikói estére készülsz – tegyél egy kis paprikát vagy extra salátát az ételbe, és meg is vagy. Ha húst ennél valamilyen extra körettel, főzz vagy süss egy kis zöldséget, és keverd bele a köretbe! Ha levest csinálsz, gondolkodj el a zöldségalapú levesekről, vagy a már meglévőkhöz adj hozzá néhány fajta zöldséget is. A húslevesben soha ne hagyd benne a répát, és a krémlevesek is inkább legyenek zöldségesek, mint krémesek.

istockphoto

Levesként

A zöldséglevesek egyébként is nagyon egyszerű módját mutatják az extra zöldségfelhasználásnak: a cukkinikrémleves például a világ legegyszerűbben elkészíthető levese, de szinte minden hasonló zöldségből lehet krémlevest varázsolni. Vasárnap készíts nagyobb adagot, úgy, hogy szinte minden napra jusson egy kicsi!

istockphoto

Minden főétkezéshez

Szakértők szerint nagyon fontos, hogy ne csak egy étkezésnél akarjuk megpakolni a tányért zöldségekkel – ügyeljünk arra, hogy minden egyes főétkezésnél legyen valami olyan a tányéron, ami zöldség, vagy abból készült. Így nem kell egyetlen fogás mellé sok zöldséget enni, ami főleg akkor lehet praktikus, ha nem szereted őket. Az is jó ötlet lehet, ha a bevásárlás után rögtön összevágsz néhány zöldséget, és úgy rakod el a hűtőbe. Így könnyebb hozzájutni is, és előbb eszedbe fog jutni fogyasztani, mintha még meg kellene csinálnod előtte.

istockphoto

Forrás

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW