5+1 furcsa termék, amit a járvány óta felvásárol a világ

5+1 furcsa termék, amit a járvány óta felvásárol a világ

Címlap / Kikapcsolódás / 5+1 furcsa termék, amit a járvány óta felvásárol a világ

Nem, nem a WC-papírról lesz szó. A világjárvány alapjaiban rengette meg vásárlási szokásainkat és most nem csak arra gondolok, hogy mindenki online szerzi be, amit csak tud. A félelem és az unalom olyan dolgok felvásárlását eredményezte, amire senki nem számított.

Görkorcsolya

Az köztudott, hogy a kerékpárokat elkapkodták az emberek, de kinek jutna eszébe görkorizni a járvány közepén? Nos, annak a rengeteg embernek, akik már megőrültek otthon az unalomtól és nem szeretnek futni. Májusban az Egyesült Államokban ugrásszerűen megugrott a görkorcsolya-vásárlások száma, olyannyira, hogy a cégek nem is tudtak lépést tartani az igényekkel. A Moxi Skates 12-szeres forgalomnövekedésről számolt be és emiatt a brutális kereslet miatt egy új gyárat is nyitott!

Fegyverek

A fegyverekre a világon mindenhol megnőtt az érdeklődés a pandémia alatt, de természetesen az Egyesült Államok volt az, ahol ez leginkább megmutatkozott. Az USA – számunkra elképesztően laza – törvényeinek következtében nagyon könnyű fegyverhez jutni. Március elején csaknem négymillió új kérelem érkezett be az FBI-hoz. Érdekes módon Amerikában általában akkor is megugrik a fegyvervásárlási kedv, mikor közelednek a választások, így duplán „felfegyverkezett” az ország. Sőt, azóta elkezdődtek a Black Lives Matter tüntesések is, úgyhogy a megnőtt kereslet különösebben azóta sem csappant.

Bidé

A bidé remek dolog, de elsőre nem egyértelmű, miért rohant mindenki beszerezni a fürdőjébe a karantén alatt, pedig a válasz egyszerű: a WC-papír hiány! A „bidé” szóra ugrásszerűen többen kerestek rá a neten és – csakúgy, mint a görkorcsolya gyártó cégek – a bidékereskedők is alig győzték a vásárlók rohamát. A legnagyobb bidégyártó cégek – csak áprilisban – tízszer több terméket adtak el, mint tavaly ilyenkor.

welcomia/istockphoto.com

Mackónadrág

Emlékszünk azokra a vicces ausztrál hölgyekre, akik estélyi ruhába öltözve vitték ki a szemetet csak azért, hogy végre legyen valami alkalom, amire szépen felöltözhetnek? Nem meglepő, hiszen például az USA-ban 80 százalékkal kevesebb ruhát adtak el áprilisban. Egyrészt bezárt minden üzlet, másrészt ki akar öltözködni, ha úgysem mehet sehova? Volt azonban egy ruhadarab, aminek a kereslete kiemelkedően megnőtt.

Ez – nem meglepő módon – a mackónadrág volt, amiből 80 százalékkal többet adtak el, mint amennyit az évnek ebben az időszakában szoktak. Az emberek úgy voltak vele, hogyha úgyis otthon kell tespedniük, akkor azt lehetőleg kényelmes öltözetben tegyék. A legtöbb Zoom meeting is úgy zajlott, hogy a férfiak felül öltönyben, a nők blúzban voltak, deréktól lefelé pedig mindenki macinaciban és papucsban. 

Illatgyertyák

Ez is egy meglepő sláger volt, pedig van mögötte logika. Ha heteket, hónapokat töltünk otthon, egy idő után érthető, hogy elvárjuk, hogy jó illat legyen a helyiségekben. De nemcsak az illatos, a sima gyertyák is mind elkeltek, hiszen egy kis hangulatra szükség volt esténként, mikor már régóta nézte egymást a pár vagy az egész család. A gyártók a szokásos mennyiség többszörösét értékesítették a karantén időszakában. 

Élesztő

A kötelező otthonülés mindenkiből kihozta a benne rejtőző péket és mindenki elkezdett kenyeret sütni (és uborkát kovászolni). Az üzletek statisztikája szerint az élesztő iránti kereslet csaknem 700 százalékkal nőtt márciusban és a közösségi média oldalak tele voltak az újdonsült „pékek” büszke cipó-posztjaival. Az élesztővásárlási láz azóta szerencsére lecsökkent, de ami jó hír, hogy aki saját kovász készítésbe vágott, az a mai napig készít időközönként házi kenyeret!

VIDEO Így tedd fel helyesen a kontúrt, bronzosítót és pirosítót

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!