Életmód / Egészség / Lélek

Szólítsd meg az érzéseid! – Egy érdekes módszer a harmonikusabb életért

Néha nem tudjuk elmondani, hogy mit érzünk. Nem vagyunk képesek megfogalmazni a bennünk zajló lelki folyamatokat. Ha azonban megpróbáljuk megszólítani, nevükön nevezni az érzéseinket, könnyebben elfogadhatjuk őket. Beszélj magadról és magadhoz szeretetteljesen, és az életminőségeden is érezni fogod a pozitív változást. Ez az érdekes módszer új megvilágításba helyezheti a problémakezelésedet.

Adj nevet az érzésnek

Amikor elgyötörtnek, kimerültnek, csalódottnak érzed magad, nem mindig tudatosul benned, hogy ez már valaminek, talán egy hosszabb folyamatnak az eredménye. Néha csak azt tudod, hogy düh van benned vagy kétségbeesés.Próbáld meg a téged gyötrő érzést pontosan körbejárni, megnevezni.

Nagyon nem mindegy például, hogy félelem vagy harag az, amit érzel.

Azzal, hogy megnevezted az érzést, kiderítheted, mikor és hogyan költözött beléd és hogyan tudnád megszelídíteni.

 

Fogadd el a létezésüket

Szeresd és tiszteld magad annyira, hogy nem haragszol és bántod magad egy-egy érzés felbukkanása miatt. Ne szapuld magad azért, mert kétségbeestél, féltékeny vagy, esetleg megijedtél egy kihívástól. Minden érzésednek létjogosultsága van. Ne kérdőjelezd meg a létezésüket!

Az elnyomott érzések egy idő után úgyis felszínre törnek.

Azzal, hogy nem veszel róluk tudomást, még ott munkálkodnak benned és befolyásolják a hangulatodat és a döntéseidet. Magad előtt ne hallgasd el a legfurcsább vagy legfelkavaróbb érzéseidet se!

 

Szia kedves Aggodalmam!

Mutatok egy ötletet arra, hogyan tedd elfogadhatóvá például az aggodalmadat. Szólítsd meg!

Kedves Aggodalmam! Köszönöm, hogy vagy, mert felkészítesz a nagy kihívásokra és erőt adsz ahhoz, hogy elfogadjam, nem minden alakul úgy, ahogy szeretném, Jó, hogy vagy, mert fel tudom építeni magamban azt, hogy a megoldás felé haladjak. Ha te nem lennél, nem venném észre, hogy baj van.

Biztos érzékeled, hogy egy ilyen mantra után sokkal elfogadhatóbb és érthetőbb az aggódásod. Találj kis saját szöveget, hangold magadra, én csak inspirálni próbáltalak a fenti mondatokkal. Nekem ez nagyon bevált.

 

Kerüld el az ártó kifejezéseket

Az a beszédmód, szóhasználat, stílus, ahogyan magadról megnyilvánulsz, beleivódik a tudatalattidba. Ha magadat sokszor nevezed vesztesnek, szerencsétlennek, ügyetlennek, szánalmasnak, akkor ezek a negatív jelzők a tudatalattidban munkálkodni fognak.

Kerüld el ezt a rossz szokást! Se másoknak, se magadnak ne szapuld az érzéseidet, a döntéseidet, a tulajdonságaidat! A belső beszédeddel támogathatod magadat.Kizárólag rajtad múlik, hogy hogyan gondolkodsz és beszélsz a gondjairól, a hangulatodról, érzéseidről. 

Javaslom, hogy tedd a belső beszédedet szeretetteljesebbé.

Meglátod, hogy az életminőségedre is pozitív hatással lesz, ha meg tudod szólítani például az aggodalmadat, kétségbeesésedet, szomorúságodat, és megértő módon viszonyulsz a benned lezajló belső folyamatokra.

Olvastad már?  Puffad a hasad? Természetes haslapító módszerek következnek

 

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást