Ezt edd, ha száraz a hajad és a bőröd

Ezt edd, ha száraz a hajad és a bőröd

Címlap / Stílus / Arc / Ezt edd, ha száraz a hajad és a bőröd

A legdrágább kozmetikumok sem hatnak, mert a hajad és a bőröd mindig száraz? A szépség ebben az esetben szó szerint belülről fakad, hiszen megfelelő táplálkozás nélkül esélyed sincs a probléma megoldására. A következőkből megtudhatod, mit kell enned és innod a cél érdekében!

Víz

Amilyen egyszerű a dolog, olyan könnyű figyelmen kívül hagyni. Naponta legalább 1,5-2 liter vizet meg kell innod ahhoz, hogy garantáld a bőröd és a hajad (sz)épségét.
A szűrt csapvíz vagy a szénsavmentes ásványvíz a tested többi részére is jó hatással van: gyorsítja az anyagcserét és javítja a közérzetet.

Zeller és uborka

Mindkét zöldség szilikátokat tartalmaz. Ezek a vegyületek növelik a hámsejtek rugalmasságát.
Érdemes nyersen fogyasztanod őket: kockára vágva, zsírszegény joghurtból készült szószba mártogatva őket sokkal kellemesebb gasztronómiai élményben lehet részed, mintha chips-et ropogtatnál a tévé előtt ülve.

Lazac

A lazac mennyei manna a hajadnak, mivel tele van fehérjével, omega-3 zsírsavakkal és szelénnel. Ezek hozzájárulnak a tincsek állagának javulásához, a szálak növekedéséhez, valamint a fejbőr vérkeringésének serkentéséhez.
A szelén egyébként a méreganyagok eltávolításában is segít a szervezetednek.

Tojás

Rengeteg B5- és B12-vitamint találsz bennük, ami serkenti a hajnövekedést. A biotin pedig vastagítja, erősíti a hajszálakat, védve őket a töredezéstől.
Egy tojás mindössze 70-80 kalóriát tartalmaz, ami elenyésző a fantasztikus tápanyagokért cserébe.

Egészséges szív- és érrendszer esetén mindennap nyugodtan ehetsz belőle.

Lenmag

A bőröd természetes védőkorlátként szolgál a testednek, és épségének megtartásához nélkülözhetetlen az omega-3 zsírsavak bevitele. A lenmag ezen kívül valóságos B-vitamin bomba.
Bónusz hatása, hogy rendszeres fogyasztás esetén bizonyítottan csökkenti a koleszterinszintet, valamint fokozza az agyműködést.

Dió

Készülj fel, mert hosszú lesz a lista: a dió tele van A-, B1-, B6, C-vitaminnal, emellett pedig rengeteg káliumot, kalciumot és foszfort is rejt.
Telítetlen zsírsavainak hála, kitűnően táplálja a bőrt és a hajat, valamint a megfázásos időszakban immunerősítő hatását is élvezheted. Mindennap érdemes megenned belőle egy kis mennyiséget.

Quinoa

A gabonafélék gluténmentes rokona hazánkban még újdonságnak számít, de biztosan hamar meghódítja a reform táplálkozás rajongóinak szívét. Az egyik legegészségesebb fehérjeforrás, ami gyorsan segít a száraz bőrön és hajon, illetve optimalizálja az emésztési folyamatokat. Sovány hús mellé, köretnek célszerű fogyasztanod.
Amennyiben úgy érzed, hogy a megfelelő táplálkozás és folyadékfogyasztás ellenére sem javul a hajad és a bőröd állapota, érdemes elmenned az orvoshoz egy teljes kivizsgálásra, mert akár betegség is állhat a tünetek hátterében.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást