Ugye te is álmodoztál már sok követőről a közösségi médiában? Ma már elengedhetetlen kelléke a sikernek egy jól kialakított social media platform. A siker kulcsa, hogy folyamatosan jelen legyél, és megszólítsd az embereket, de hogyan kezdj bele és mikre kell figyelned? Íme néhány tipp, amivel könnyen új követőkre tehetsz szert.
Számos nagy közösségi oldal létezik, ezek pedig más-más algoritmussal rendelkeznek. A következő tippeket minden esetben fel tudod használni ahhoz, hogy sikeresebb lehess, bármelyik felületet is választod.
VIDEO A legerősebb csillagjegy párosok, akik tökéletes házastársak lesznek
1/11 Építsd fel az oldalad témáját
Fontos, hogy sokan már úgy tekintenek a közösségi médiában található profilodra, mint egy portfólió, ezért egyértelmű képet kell festenie arról, hogy mivel foglalkozol egész pontosan. Célszerű kiválasztani, hogy milyen kategóriába tartozol, pl. művészet, oktatás, vállalkozás stb., hiszen így sokkal könnyebben rádtalálhatnak az emberek.
Minél egyedibb vagy, annál sikeresebb. Nem érdemes más oldalakat másolni, és mindig ajánlott megemlíteni ha másoktól inspirálódsz. Általánosságban az is elmondható, ha tudják a követők, hogy ki áll az oldal mögött, akkor sokkal nagyobb bizalommal lesznek feléd, ezért érdemes bemutatni magad pár szóban. Van, aki a humorát, más pedig a professzionális tudását osztja meg az emberekkel.
Függetlenül a témától szólítsd meg a közönséged a saját hangodon, mutasd meg, hogy mivel tudsz többet, mint a konkurencia. Mérd fel, hogy melyik oldalon kik követnek téged, nem feltétlenül elég, ha minden oldalra ugyanazt a tartalmat teszed ki. Figyeld meg, hogy mi az igénye a követőidnek.
A „hashtag” szó az angol hash (rács) és tag (címke) szavakból tevődik össze, jelölése: #. Így alkalmazd őket: #ősz, #november és így tovább. A hashtagek segítségével lehet kategorizálni az érdeklődési köröket, illetve megkönnyítik a kulcsszavak szerinti keresést. Ezeket minden bejegyzésed során javasolt használni az adott témához kapcsolódó legnépszerűbb kulcsszavakkal. Számos oldal van már a segítségedre, hogy mik a legnépszerűbbek, ezeket érdemes használni.
4/11 Említsd meg azokat, akik jelen vannak a tartalmadban
Szinte minden tartalomban ki lehet emelni egy márkát, vagy egy másik felhasználót, aki kapcsolódik a videódhoz és szeretnéd, hogy eljusson hozzá a tartalmad. Pl. vegyünk alapul egy sminkest, aki megmutatja, milyen lépésekben készít el egy sminktrendet. Ebben az esetben célszerű megjelölni a “@“ jelöléssel a sminkmárkát, vagy olyan inspirációs oldalakat, ahol később szívesen látná az alkotó a tartalmát.
Gyakori, hogy ilyen megjelölések által jut el valakihez a tartalmad, ha tetszik neki, esetleg továbbosztja a bejegyzésed, még nagyobb nézettséget generálhatsz magadnak.
A tartalmaidat érdemes feliratozni, illetve hangulatban hozzá illő zenét választani, ezek mind segítenek abban, hogy az algoritmus előrébb soroljon téged. Egy hosszabb videót természetesen óriási munka kézzel feliratozni, ennek megkönnyítésére már vannak olyan oldalak, vagy applikációk, amik automatikusan feliratozzák a videókat.
Ha rákattintasz egy közösségi oldalon található profilra, egyből vizuális képet kapsz, ezért fontos, hogy ha jó minőségű a képi és videós tartalma egy oldalnak, akkor sokkal profibbnak fog tűnni. Érdemes természetes fényben, vagy jól megvilágított környezetben fotózni, vagy videózni.
Ügyelj arra, hogy melyik felület milyen méretű képeket vagy videókat preferál. Ha ezt figyelembe veszed, már előre úgy tudod elkészíteni a tartalmad, így utólag nem lesz szükséged igazításra. Fontos, hogy állíts be figyelemfelkeltő borítóképet, ez is arra ösztönzi a nézőt, hogy biztosan rá akarjon kattintani a tartalmadra. (pl. CapCut, Happysrcibe.com )
Ez minden felhasználónál más és más, függ attól, hogy a követőid többsége hol él a világban. Ezeket a saját profilodra vonatkozó analitikában követheted nyomon, ahol külön megmutatja neked a felület, hogy melyik napon hány órakor voltak a legaktívabbak a követőid, milyen korúak és neműek, illetve hány másodpercig nézték átlagban a videódat. Ez alapján könnyen kiolvashatod, hogy pontosan hány órakor érdemes közzétenned egy bejegyzést, és azt is, hogy milyen korosztályt szólítottál meg vele a leginkább.
Lehetőséged van összekötni a különböző social media oldalaidat egymással. Egy adott bejegyzést egyetlen kattintással a másik oldaladon is közzétehetsz, nem kell külön külön megírnod ugyanazt minden különböző felületen. Ezzel rengeteg időt megspórolhatsz. Ha több oldalon is jelen vagy, a biódban jelöld meg a másik platformon lévő profilod nevét is, így egyből megtalálnak téged a másik profilodon is.
Ha teheted, akkor posztolj minél gyakrabban. Ez elsőre nagyon nehéznek tűnhet, de hoztunk neked néhány tippet, ami segíthet.
Minél több munkádat érdemes megosztani, sokszor a leggyorsabb egy fotó elkészítése, de mindig ügyelj rá, hogy a mennyiség ne menjen a minőség rovására. Ne feledkezz meg a követőidről, ha felveszik veled a kapcsolatot, akár egy kedves kommentet írnak, akár egy privát üzenetet, igyekezz nekik a lehető leghamarabb válaszolni.
Kérjük meg nézőinket, hogy osszák meg a véleményüket, értékeljék a szolgáltatásunkat, esetleg jelöljenek meg minket egy hozzánk köthető bejegyzésben, így ezeket is meg tudjuk osztani. Ha éppen nincs időd tartalomgyártásra, akkor ezek is jó tartalomként szolgálhatnak számodra.
Alakíts ki kommunikációt a videód és képeid alatt a követőiddel, pl. kérdezd meg, mit szeretnétek látni tőled legközelebb, vagy melyik a kedvencük a 3 közül, stb… Ezek a kérdések kommenteket generálhatnak nekünk, ráadásul így már egy közvetlenebb viszonyt is kialakíthatunk a nézőinkkel. Használd a sztori opciót, ami 24 órán keresztül látható, ez akár egy lazább hangvételű tartalom is lehet, pl. mutasd meg, mivel telik a napod.
Hasznos funkció, ha az előre időzített posztot választod. A felület ezt automatikusan közzéteszi egy kiválasztott napon és időben, így nem kell aggódnod, ha éppen nincs rá időd, akkor is kikerülhet egy bejegyzés.
Természetesen már van olyan opció, hogy fizetett hirdetéseket használhatsz, amik még több elérést biztosítanak számodra. Ez is egy bevált módszer lehet arra, hogy többen megtalálják az oldalad. Itt érdemes kicsiben kezdeni, inkább kísérletezz az elején, hogy milyen kulcsszavak találják meg a valódi közönségedet.
Ezek segítségével már biztosan el tudod kezdeni a saját követő bázisodat kialakítani. Sok idő, energia és türelem szükséges hozzá, de nagy segítségedre lesz abban, hogy szélesebb körben megismerjenek és népszerűbb legyen az, amit képviselsz.