Így segít a kínai szervóra a gyógyulásban

Így segít a kínai szervóra a gyógyulásban

Címlap / Életmód / Egészség / Így segít a kínai szervóra a gyógyulásban

Ha megismered a szervezeted órájának működését, tudni fogod, melyik napszak melyik órája alkalmas arra, hogy egyél, aludj, sportolj, pihenj vagy orvoshoz menj.

Kétórás szakaszok

Energiapályánkon folyamatos az energiaáramlás. 12 fő szervünk 2 órás váltakozásban végzi a feladatát. Minden szervnek van egy párja.
Például a reggel 8 órakor fokozott működésbe lépő gyomornak a szívburok a párja, amelyre a gyomorban zajló folyamatok ellentétesen hatnak. Ilyenkor a reggelizés fontosabb, mert ez az emésztőszervek ideje, a szív számára terhet jelentene az aktív testmozgás.

A csí áramlása

A kínai gyógyítás alapja, hogy testünkben energiapályák vannak, és azokban áramlik az életenergia, a csí. Ez az energia tart minket életben. Ha ismered a szervórát, akkor tudatosan szabályozhatod a csí áramlását.
Az áramlás szabálytalanná válásakor energiablokkok keletkeznek a testben, ami rossz közérzetet és betegségeket okoz. Az érzelmek és a bevitt táplálék minősége és mennyisége szintén hozzájárul a zavartalan áramláshoz.

Szervóra

A szervóra működése hasonlít a bioritmushoz. Arra figyelmeztet, hogy vannak bizonyos szabályok, amelyek a napszakokkal függnek össze. A csí áramlása közben óráról órára más fontos szervet ér el.
Amikor egy szerv fokozottan aktív, akkor ajánlatos táplálkozással, pihenéssel vagy mozgással stimulálni, viszont kerülni kell a stimulációt, amikor a szerv passzív, mert különben rossz közérzet alakul ki (pl. fejfájás, álmatlanság). Betegségek esetén a tünetek az adott időszakokban felerősödhetnek. A testedben zajló áramlást befolyásolhatod, ha például este időben aludni mész, és felkelés után nem hagyod ki a reggelit. A szervóra mozgásáról szóló részleteket a következő oldalakon találod. 

Éjféltől délig

Éjjel 1-3 óra között a máj méregtelenít. Ez a pihentető alvás időszaka, agyunk oxigénellátása ebben az időszakban a leggyengébb. Akinek epeproblémája van, ilyenkor ébred. 
3-5 órakor a tüdő felkészül a munkára. A légúti betegségben szenvedők és a dohányosok ekkor ébrednek. A félelem és a szorongás is ekkor uralkodik el rajtunk. 
5-7 óra között a vastagbél méregtelenít. Kiürül a széklet és a méreganyagok. Igyál sok folyadékot és őrizd meg a nyugalmadat, hogy ezt a folyamatot segítsd. 
7-9 órakor érdemes reggelizni, mert a gyomor ilyenkor a legjobban terhelhető.
9-11 órakor a legjobb a szellemi teljesítőképességünk. A testhőmérsékletünk is optimális. A lép és a hasnyálmirigy beindul. Kerüld az alkoholt.
Egyél sok édességet, mézet és gyümölcsöt. Fizikailag ne erőltesd túl magad. 
11-13 óra között van a szív időszaka. Ekkor fokozódik a gyomorsav és az epe termelődése is. Ilyenkor érdemes sportolni, majd ebédelni. Az agyban csökken az oxigénellátás. Ha elálmosodsz, sétálj vagy aludj egy kicsit.

Déltől éjfélig

13-15 órakor a vérkeringés lelassul, a fizikai aktivitás fokozódik. A vékonybelek intenzíven dolgoznak. Csökken a fájdalomérzet.
15-17 órakor aktívan működik a húgyhólyag, ürülnek a méreganyagok. Fogyassz sok folyadékot. Ebben a periódusban a legnagyobb a fizikai aktivitás. Ekkor tudsz a leghatékonyabban sportolni és dolgozni.
17-19 óra között a vese tisztítást végez. Ne terheld mérgekkel, sóval, zsírral és cukorral. A vérnyomás csökken, a szívműködés lassul. Ismét jót tesz a pihenés. 
19-21 órakor van a szívburok és a vér időszaka. Amit ekkor eszel, azt a szervezeted már nem dolgozza fel, hanem elraktározza. Az érzékek kifinomulnak. Ilyenkor ajánlatos olvasni, zenét hallgatni, színházba menni. A szervezeted felkészül az éjszakai pihenésre.
21-23 óra között testünknek már nyugalomra, pihenésre van szüksége. Ilyenkor a legpihentetőbb az alvás. Ekkor már lehetőleg ne egyél és ne dohányozz. 
23-1 órakor dolgozik az epehólyag. Aki epegörcsre hajlamos, ilyenkor felébred a fájdalomra.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást