Életmód / Egészség

Relaxálj az íróasztal mögött

Ülőmunkát végezni nem tünik fárasztónak, de a nehéz szellemi munka, a stressz állandóan jelen van.

A nagy felelősség, szoros határidők, a még elküldésre váró e-mailek, a telefonhívások mind idegesebbé tesznek. A bezárt levegő, a nem mozgás és a stressz előbb utóbb hátfájást, fejfájást okoznak. Mi a megoldás abban az esetben, ha szeretnél megfelelni teljes mértékben a munkahelyi elvárásoknak de mégis szeretnéd megelőzni az ülőmunka mellékhatásait.
Természetesen nem végezhetsz tornagyakorlatokat az irodában a kollégák szeme láttára, de tudunk pár tippet arra, hogyan mozgathatod meg testrészeidet úgy, hogy ne legyen feltűnő.
Pár perc az alábbi gyakorlatokból, és felüdülsz, a munka pedig még jobban fog menni.

Lazítsd el a lábakat
Mi közben a széken ülsz, próbáld kinyújtani a lábakat, feszítsd meg majd lazítsd el őket. Ismételd a gyakorlatot 5-ször. Amikor kinyújtod a lábakat, lélegezz be mélyen, a gyakorlat ritmusában.
Egy másik érdekes és hatásos gyakorlat a következő: támaszkodj kezeiddel az íróasztalra, majd állj 5 másodpercig lábujjhegyen. Ismételd 4-szer.

Hátgyakorlat

Az állandó görnyedt ülőmunka megviseli a hátat, ezért fontos kihúzott háttal dolgozni és ahányszor lehetséges, felegyenesedni és kicsit sétalni.
A következő gyakorlat segít megelőzni a hátfájdalmakat.
Ülés közben hajolj előre egyenes háttal, fogd össze a kezeidet a térd alatt. Feszítsd meg a hasizmodat és maradj egyenes háttal. Tartsd 6 másodpercig, majd ismételd ahányszor szükségét látod. Bármikor görcsben érzed a hátad, végezd ezt a gyakorlatot.

Mozgatsd meg a karokat
Nyújtsd ki a karokat előre és feszítsd meg a karizmokat. Tartsd a kezeket ökölben és forgatsd csuklóból.
Ugyanakkor tedd hátra és fogd össze a kezeket, egyenes háttal. Húzd fel a kezeket, ameddig csak bírod. Ez segít a gerincet és a vállakat kiegyenesíteni.

Tüntetsd el a fájdalmat a vállakból
A következő gyakorlat segít ellazítani a vállakat és a karokat. Ülj le egyenes háttal a székre, nyújtsd ki a karokat az íróasztal alatt, mintha szeretnéd ezt felemelni. Feszítsd meg a hasizmodat és tartsd egyenesen a hátad. Próbáld 6 másodpercen keresztül “megemelni” az íróasztalt, majd lazítsd el magad.
Megpróbálhatod rövid mozdulatokkal emelni majd leengedni a vállakat. Ez a gyakorlat ideális a vállak relaxálásához.
Maradj a széked háttámlájához tapadva és emelgetsd a vállakat mintha nem értenél valamit. Végezz 7×10 emelgetést.

A nyak
Ha relaxálásra vágyunk mindig a masszázs jut eszünkbe először. A nyak és környékének maszírozása képes a leginkább ellazítani.
Minthogy valószínüleg nem nagy az esélye, hogy az irodában valaki átmaszírozzon minket, marad a másik megoldás. Mit szólnál egy jó kis gyakorlathoz?
Tedd összekulcsolva a kezeket a tarkódhoz, és nyomd a fejed hátrafele. A kezek ellenállnak a nyomásnak, viszont te megfeszíted a nyakizmokat. Maradj megfeszülve 6 másodpercig.

Figyelem: Ne végezd a fenti gyakorlatokat, ha egészségügyi problémáid vannak.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást