Életmód / Táplálkozás

3 napos málnadiéta a kirobbanó formáért

Nyár van és forróság, strandszezon meg szabadságolások, nem csoda, ha sokan szeretnének gyorsan megszabadulni néhány kilótól, vagy plusz centitől a pocakon meg a csípőn. A három napos kalóriaszegény, vízhajtó málnadiéta remek választás, ha gyorsan szeretnéd formába hozni magadat, ráadásul a piros bogyós gyümölcs még különösen finom is.

Így fogyaszt a málna

A málna az egyik legegészségesebb gyümölcs, hiszen kalóriát csak alig tartalmaz, vitaminokban és ásványi anyagokban azonban gazdag.

Kellemes, édes íze képes elcsapni az éhség érzetedet és az édesség utáni vágyadat, miközben alig juttat plusz energiához.

Mindezek mellett a málna vértisztító, méregtelenítő hatásáról is ismert, a megkönnyebbült anyagcsere pedig a zsírokat is könnyebben bontja le.

A málna jótékony hatásai

Amellett, hogy a málna jó hatással van a vércukorszintre, a benne található savak és cserzőanyagok méregtelenítik az emésztőrendszert, rostjai pedig finoman átmossák a beleket, így megszabadulsz a lerakódott salakanyagtól is.

A málna egyébként gazdag kalciumban, vasban, káliumban és magnéziumban, valamint B-vitaminokban is.

Ezek mindegyike elengedhetetlen az egészséges testsúly és a megfelelő anyagcsere fenntartásához, valamint a zsírbontó folyamatok működéséhez.

Így kövesd a málnadiétát!

A diéta alatt kalória- zsír- és szénhidrátszegény étrendet kövess. Napi legalább két étkezés tartalmazzon friss vagy fagyasztott málnát, és ha napközben megéhezel, akkor is nyugodtan nassolhatsz a kalóriaszegény gyümölcsből.

Olvastad már?  Isteni banános édességek - 10 perc alatt elkészülnek

Az alkohol, a fekete tea és a kávé fogyasztását kerüld el, mert ezek rossz hatással vannak az anyagcserédre. Igyál elég folyadékot, mert a málnának enyhe vízhajtó hatása is van, és a méregtelenítő folyamatok sem tudnak a vízpótlás nélkül végbemenni.

A málnát magában is eheted, de próbáld ki főétkezésekhez is, húsok mellé, salátaként is nagyon izgalmas. A friss málnát tartsd hűtőben, így két-három napig őrzi meg a frissességét, de nyugodtan le is fagyaszthatod, hiszen sem élvezeti értékéből, sem értékes hatóanyagaiból és zsírégető tulajdonságaiból nem veszít a kiengedés után.

Mintaétrend az első napra:

Reggeli: 10 dkg túró egy marék málnával, egy szelet teljes kiőrlésű kenyér, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy kis poharas natúr joghurt málnával.

Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt brokkolival.

Uzsonna: egy marék dió.

Vacsora: Cézár-saláta.

Mintaétrend a második napra:

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű kenyér vékonyan megvajazva, egy szelet pulykamell sonka, egy paprika, egy bögre zöld tea.

Tízórai: egy kis poharas natúr joghurt málnával.

Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell málnás-mentás salátával.

Olvastad már?  Mi az a barlanglakó diéta, és jó-e neked?

Uzsonna: két szelet puffasztott rizs.

Vacsora: egy bögre hideg málnaleves.

Mintaétrend a harmadik napra:

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, egy marék málna, egy pohár tej.

Tízórai: egy narancs.

Ebéd: 15 dkg grillezett csirkemell párolt spárgával.

Uzsonna: három keksz egy marék málnával.

Vacsora: turmix egy pohár tejből, egy banánból és egy marék málnából, egy csipet fahéjjal.