Manapság egyre nagyobb hangsúlyt kap a vendéglátási szektor. Az emberek folyamatosan keresik az újdonságokat, van, aki az egészséges ételeket részesíti előnyben. Természetesen a különböző fogások mellett a vásárlói, fogyasztói élményre is nagy figyelmet kell fordítania a vendéglátóipari egységnek. (x)
VIDEO Nagy éves horoszkóp 2025: így alakul az éved személyes és munkahelyi fronton
A digitális világ a meghatározó
A Rillgo Éttermi Rendszer étterem weboldal elkészítésében is tud segíteni. Ez ma már sokszor egyszerűen elengedhetetlen ahhoz, hogy a vásárlók rátaláljanak az étteremre vagy egy új helyiségre. Az online rendelési kultúra is rohamos tempóban fejlődik, ami alapjaiban alakítja át az éttermi iparágat. A vállalatoknak új üzleti modelleket kell keresni ahhoz, hogy a változó gazdasági és fogyasztói körülmények között is megfelelően tudjanak teljesíteni. A virtuális konyhák egyike ezeknek az újító megoldásoknak.
Forradalmasítják az ételkészítés és kiszállítás módját. A különlegességük, hogy kizárólag ételkiszállításra specializálódnak, nincs helyszíni vendéglátásuk. A ghost kitchen egy profi, kereskedelmi célú konyha, ami kizárólag online rendeléseket és kiszállításokat szolgál ki anélkül, hogy helyszíni étkezési lehetőség biztosítva lenne a vendégek számára.
Általában több különböző éttermi koncepciót valósítanak meg egy helyen, így költséghatékonyan tudnak működni és maximálisan ki tudják használni a kapacitásukat. Az ételkészítés teljes folyamata a konyhában zajlik, a rendeléseket online platformokon keresztül veszik fel, majd szállítják ki azokat.
Az említett felületek közé tartozik a Foodora vagy a Wolt, amelyek összegyűjtik a rendeléseket és továbbítják azokat a ghost kitchen felé. Elkészítik az ételt, a futárok pedig kiszállítják azt a “vendégeknek”. A működési modell is nagyon egyszerű, mindössze három lépésből áll az egész. A rendelésfelvétel az első, ami online platformon vagy az étterem saját weboldalán történik. Ezt követi az étel elkészítése, majd a kiszállítás.

Több előnye van az új modellnek
A legnagyobb pozitívum a költséghatékonyság, mivel nincs szükség helyszíni étkezési lehetőség biztosítására. Az ingatlan bérleti díját, a berendezések, bútorok költségeit meg lehet spórolni. A megtakarított pénzt lehet marketingre, minőségi, egészséges alapanyagokra vagy más fejlesztésekre fordítani. Egy ilyen modell sokkal gyorsabban tud reagálni a változó fogyasztói igényekre, a legújabb trendekre. Természetesen ehhez szükség van egy megfelelő háttérrendszerre.
Nagyobb piacot lehet elérni, akár a város szélén lévő területeket is, amivel bővíteni lehet az ügyfélkört és növelni lehet a bevételeket.
Ígéretes jövő áll előttünk
A különböző technológiai fejlesztéseknek hála az utóbbi években a ghost kitchenek hatékonysága és rugalmassága csak tovább növekedett. A virtuális konyhák révén az éttermek anélkül is nyithatnak új helyszíneket, hogy jelentős befektetéseket kellene tenni az infrastruktúrába.