Életmód / Táplálkozás

A 4 legfinomabb vitamindús téli turmix

Turmixokat inkább tavasszal és nyáron kíván az ember, hiszen a melegben sokszor nem esik jól a nehéz étel, ráadásul ilyenkor olyan sok az elérhető friss zöldség és gyümölcs is, hogy igazán könnyű belőlük valamit összedobni. Télen sem árt viszont, ha néha iszol egy vitamindús smoothie-t, főleg azért, mert ilyenkor szüksége van a szervezetednek a segítségre, és jól jön egy kis immunerősítő a nagy hidegekben.

A legfinomabb almáspités smoothie

Hozzávalók:
egy alma
fél banán (minél érettebb, annál jobb)
2 evőkanál zabpehely
1/4 teáskanál fahéj és ugyanennyi szerecsendió
egy kávéskanál méz
mandula- vagy zabtej

A fahéj és az alma miatt olyan lesz, mintha almáspitét innál, a zab pedig gondoskodik arról, hogy azért laktató is legyen a turmix. Ugyanez gondoskodik az összetett szénhidrátról, a mandula- vagy zabtej pedig a hozzáadott fehérjéről – utóbbi ráadásul kicsit édesebb is, mint a többi növényi tej, így mindenképpen jó alapanyaga bármilyen édes turmixnak. A méz ráadásul antioxidáns, immunerősítő, öregedésgátló és gyulladáscsökkentő hatású is.

Zöld vitaminturmix az immunrendszerednek

Hozzávalók:
egy banán
egy zöldalma
három kivi
fél lime
két maroknyi spenót (vagy egy kicsit előre főzött, fagyasztott spenótlevél-gombóc)
egy kis víz, amíg folyós nem lesz a turmix

Télen, a napsütés és a meleg hiányában tényleg jól jön az immunrendszerednek, ha kap egy kis segítséget. Az alma, a kivi és a lime tele van jótékony vitaminokkal, amelyek segítenek, hogy a tested természetes védekezőképessége erős maradhasson. Ha esetleg lebetegedsz, akkor is jól jöhet, ha ilyet iszogatsz, ugyanis tele van C-vitaminnal, ami bizonyítottan csökkenti a megfázás időtartamát, és enyhíti a tüneteket is.

A rejtett grapefruitos turmix

Hozzávalók:
egy grapefruit
fél banán
egy kivi
egy alma
egy kis víz, amíg megfelelően folyós nem lesz a turmix

A grapefruit igazi szuperkaja, rengeteg vitamin található benne, és reggelire fogyasztva kifejezetten egészséges. Csakhogy sokan nem szeretik a sajátos, kesernyés ízét – ha te is ilyen vagy, akkor ezt a turmixot imádni fogod. Arra azért figyelj, hogy reggelire ne edd, mivel csak természetes cukrok vannak benne – ahhoz, hogy rögtön ne tornázza fel a vércukrodat, kellene hozzá valamilyen zsírforrás is. Reggeli mellé azonban kitűnő választás lehet.

Édesség helyett mogyoróvajas csoda

Hozzávalók:
egy banán
egy evőkanál mogyoróvaj
valamilyen növényi tejpótló (a zabital a legjobb, de finom kókuszosan és  mandulásan is)
egy kiskanál fekete kakaó
fél teáskanál fahéj
egy teáskanál méz
egy teáskanál chia mag

Ha valamilyen édességet kívánsz, de nem akarsz egészségtelen csokik vagy péksütik után nyúlni, akkor próbáld ki ezt a turmixot! Az egész titka a mogyoróvaj és a chia mag – utóbbit érdemes turmixolás után beletenni, majd várni öt percet, amíg a magok megszívják magukat. Ez ad egy kis textúrát a turmixhoz, és ahhoz is hozzájárul, hogy jobban jól lakj vele, hiszen tele van rosttal. Már-már olyan, mint egy igazi csokis shake – természetesen egészségesebb, és mogyorósabb változatban.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást

    Bien.hu

    FREE
    VIEW