Kikapcsolódás / Szórakozás / Otthon

Koronavírus: 8 dolog, amit minden nap meg kell tenni karantén idején

Mostanra remélhetőleg mindenki tudja, hogy a legjobb és legegészségesebb dolog, amit tehetünk az az, hogy mindannyian otthon maradunk. Érdemes azonban arról is beszélni, hogy hogyan viselkedjünk karantén idején, hiszen a bezártság meg a mentális egészségre lehet rossz hatással. Ha van rutinod, ha odafigyelsz kicsit magadra és a szeretteidre, akkor ezt is kivédheted.

Hívj fel egy barátot!

A személyes kapcsolatok fenntartása komolyan segít abban, hogy kevésbé érezzük elszigetelve magunkat.

Ilyenkor még fontosabb, hogy ne csak szöveges üzenetekre hagyatkozz – bár ezek is sokat segítenek – de legalább egy hozzád közel állót hívj fel telefonon is, hogy halld a hangját, hogy egy kicsit tényleg csak a beszélgetésre figyeljetek.

Már néhány perc is sokat jelent, arról nem beszélve, hogy nem csak te érzed majd jobban magad, de az is, akti felhívtál.

 

Végezz valamilyen testmozgást!

Az interneten se szeri, se száma az otthon is végezhető edzéseket bemutató videóknak.

Keress egyet, ami megfelel az erőnlétednek és amihez van otthon elég hely.

Lehet egy alaposan átmozgató aerobic videó de akár egy pár perces könnyedebb jóga is, sőt akár néhány felülés vagy fekvőtámasz is segít, hogy elkerüljön a szorongás.

Olvastad már?  Európai luxusvillák, ahol kibírtuk volna a karantént

 

Olvass!

Nincs nagyszerűbb módja, hogy „elhagyd” a lakásod falait járvány idején, mint hogy belemerülsz egy könyvbe.

Olvasás közben ráadásul lelassul a szívverésed, megnyugszanak a gondolataid, sokkal jobban tudsz aludni is, ha egy könyvvel fejezed be a napot.

 

Nézz meg egy részt egy sorozatból!

Itt az ideje, hogy felvedd ismét a fonalat a kedvenc sorozatoddal, vagy elkezd nézni, amiről a barátaid annyit beszélnek!

Online már egészen kedvező áron fizethetsz elő szolgáltatóknál, és sorozatok egész tárházához fogsz hozzáférni.

Azért arra vigyázz, hogy ne szippantson be a dolog, ha az egész napot a tévé előtt töltöd, az könnyen beszürkíti a kedvedet.

 

Csinálj valami kreatívat!

Írj egy verset, egy novellát, fess egy képet vagy rendezd át a nappalit!

Bármi is az, amivel szívesen töltöd az idődet, amit egyébként is a hobbidnak tekintesz, amiből fel tudsz töltekezni, arra most mindenképpen szakíts időt.

Ez segít, hogy megtartsd a jó kedvedet és az optimizmusodat.

 

Ha teheted, sétálj

Amíg nincs kijárási tilalom, a megfelelő óvintézkedéseket betartva, a másokkal való találkozást elkerülve érdemes lehet egy rövid egészségügyi sétát tenni a napon.

Még jobb, ha ezt összekötöd valamivel, amit egyébként is el kell végezned, így tényleg minimumra csökkentheted a kint töltött időt.

Ha boltba vagy gyógyszertárba mész, de szállj tömegközlekedésre, inkább sétálj! Ez nem csak járványügyi szempontból biztonságosabb, de a kedélyállapotodnak is jobbat tesz.

Olvastad már?  Pizsamában nyomod a home office-t? Az 5 legnagyobb hiba, amit otthoni munka alatt elkövetünk

 

Főzz!

Egy frissen elkészített fogás nem csak jobban fog esni, de az alkotás örömet is ad, így jó kedvvel ülhet majd asztalhoz a család.

Most van itt az ideje, hogy kipróbáld azt a bonyolult és hosszadalmas receptet, amit mindig is akartál!

 

Nézz rá a hírekre – egyszer!

Egy világjárvány idején fontos, hogy kövesd az eseményeket és képben legyél az aktuális hatósági utasításokkal, de nagyon könnyű belecsúszni abba a hibába, hogy egész nap a telefonodat nyomkodod, egyre mélyebbre süllyedsz az aggasztó hírekben, amikre ráadásul nincs is semmi hatásod.

Jobb, ha eldöntöd, hogy naponta egyszer – maximum kétszer – nézed meg, hogy mik a fejlemények, például az aktuális napi sajtótájékoztató után, vagy a nap végén.

A többi időt pedig próbáld hasznosabban és vidámabban tölteni!