Hírek / Kikapcsolódás / Tech és kütyük

Ennek az egy dolognak jót tett a világjárvány

Ennek az egy dolognak jót tett a világjárvány

Mi várható a jövőben?

Országosan tekintve, a közlekedési módszerek közül még mindig az autó a legnépszerűbb, de a felnőtt lakosság 60%-a nem közlekedik napi szinten ezzel a gépjárművel. 56% inkább a fenntartható közlekedési módszerek mellett voksol, tehát pl. gyalogol, vagy kerékpározik.

Úgy tűnik, akik másodlagos közlekedési eszközként az autót jelölték meg, most, a pandémia alatt váltottak. 3%-kal csökkent az autózók száma, miközben a kerékpározóké ugyanennyivel nőtt.

A kerékpáros fellendülés egyébként nem más, mint egyszerű piaci válasz a világjárványra. Ilyen válasz volt a szabadtéri étkeztetés általánossá válása, vagy éppen az otthoni, kovászos kenyérsütés is. A kérdés az, hogy vajon állandóvá válnak-e a beállt változások? Megmaradnak, vagy továbbfejlődnek az újonnan kialakított kerékpárutak, továbbra is várhatunk ösztönzést arra vonatkozóan, hogy többször tekerjük a kétkerekűt?

A szakértők szerint igen, ugyanis a növekedés legnagyobb részét a szabadidős kerékpározásban tapasztalják, amire a közlekedési kerékpározás kiskapujaként tekintenek.

Persze nem mindenki van meggyőződve arról, hogy ez egy új trend kezdete, hiszen az utóbbi időben érezhetően visszaesett a kovász-őrület is. Bár egyértelmű, hogy sokan megmaradtak az újonnan kialakított szokásaik mellett, és továbbra is maguknak sütik a kenyeret. 

Bárhogy is lesz, a „régimódi kerékpározás” egyelőre reneszánszát éli. A kerékpárok lehetőséget kínálnak a szociális távolságtartásra, egészséges alternatívát jelentenek a mozgásszegény életmód ellensúlyozására, nem is beszélve arról, mennyit segítenek a környezetvédelemben.

És hogy miért szeretik a magyarok a kerékpározást?

A Medián felmérése szerint elsősorban azért, mert mozognak és ez jó hatást gyakorol az egészségükre. A második érv, hogy a kerékpár segítségével rugalmasabban és szabadabban tudnak közlekedni. A környezetvédelem, a kedvező ár és a várakozás nélküli közlekedés szintén sokat nyomott a latban.

Ezek után sajnálatos tény, de a budapestiek több mint negyede, 28%-a nem tudja elképzelni magáról, hogy kerékpárra üljön.

Oldalak: 1 2

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást