Így nyűgözd le a vevőidet néhány apró kedvességgel

Így nyűgözd le a vevőidet néhány apró kedvességgel

Címlap / Életmód / Pénz és hivatás / Így nyűgözd le a vevőidet néhány apró kedvességgel

Tiszta marketingcélok (X)

A cégalapítás ugyan ma már kevesebb befektetéssel jár, mint annak idején, ez korántsem jelenti azt, hogy nem kell megvívnunk a magunk harcait, különösen akkor, ha a vevők kegyeiről van szó! A versenytársak száma már-már követhetetlen, hiszen az internetnek köszönhetően akár külföldi cégeket is megtalálhatnak potenciális vevőink, így sokat kell tennünk érte, hogy magunk mellett tudjuk őket.

Cégként ugyan a legfontosabb célunk a profit termelése, nem csak és kizárólag ez az elsődleges, ugyanis a profithoz számos aprónak tűnő, ám igen fontos lépés vezet. Ilyen többek között a vásárlók elégedettsége, hiszen a boldog vásárló nemcsak vissza fog járni hozzánk, hanem ismerőseinek is ajánl. Az új ügyfelek azonban nemcsak már meglévő vásárlókon keresztül jöhetnek, hanem reklámokon keresztül is.

Nem érdemes hát a reklámozáson spórolni, legyen szó egy kisvárosi autószerelő-műhelyről vagy egy budapesti cukrászdáról. A reklám során a legfontosabb, hogy ne a vevők odacsalása legyen a cél úgy, hogy végül csalódottan távozzanak: tegyünk róla, hogy úgy menjenek el, hogy egy életre megjegyezzék a helyet!

Így nyűgözd le vevőidet egyszerűen!

Az igényes termék és kifogástalan szolgáltatás lehet a garancia arra, hogy a vevő elégedett lesz velünk. Ugyanakkor nem feltétlenül mi vagyunk az egyetlen cég, akivel kapcsolatban a vásárló így érezhet, ezért meg kell próbálnunk többet tenni, mint mások.

Kiváló lehet erre egy gyűjtőfüzet, ami arra motiválja a vásárlót, hogy minél többet gyűjtsön a pontokból vagy pecsétekből. Minden bizonyos összeg feletti vásárlás esetén adhatunk jutalmat, amiből ha összegyűlik tíz, a következő vásárlásból az ügyfél kaphat 20% kedvezményt. Kisebb értékű áruk forgalmazása esetén akár ingyen is adhatunk valamit, ha megvan a tíz pecsét, így kávét, szendvicset vagy akár bögrét. Az is megoldás lehet, hogy egy bizonyos, nagyobb összeg vásárlásra esetén egyből kedveskedünk valamilyen kedvezménnyel vagy ajándékkal, ám ami ennél is célravezetőbb lehet, az a reklámajándék!

A reklámajándék számos formában megjelenhet: lehet toll, hűtőmágnes, esernyő, bögre vagy akár vászontáska is. Az ajándék formájának és üzenetének csak a képzeletünk – és persze büdzsénk – szab határt. A fontos az, hogy jól válasszuk meg a reklámajándékot, és hogy legyen valami köze az üzletünkhöz. Ha sportszer- vagy bicikliboltunk van, egy, a logónkkal ellátott kulacs kiváló választás lehet, hiszen hasznos lesz a megajándékozottnak, ahogy kávézó esetén egy bögre lehet profilba vágó ajándék.

Ha nincs ötletünk, érdemes olyan reklámajándékot választani, amiből sosem elég: toll, kulcstartó, vonalzó vagy jegyzettömb mindig kell, akár akkor is, ha az egy időre a fiókba kerül. Ilyen esetben ugyan várathat magára a megcélzott ügyfél, a tárgy csendben lapul, míg el nem jön a pillanat, hogy szükség legyen rá. Ekképp az ajándék hosszabb távú befektetés is lehet, mert korántsem garantált, hogy pár héten belül felhív a megajándékozott.

Azokat az ügyfeleket sem érdemes elhanyagolni, akik gyakran igénybe veszik termékeinket vagy szolgáltatásainkat. Megbecsülésünket jelezhetjük úgy, hogy számon tartjuk születésnapját, és küldünk számára egy kupont e jeles nap alkalmából, de karácsonyi ajándékként is küldhetünk személyre szóló ajándékokat. Az év végéhez közeledve remek meglepetés a naptár is, amit akár irodánk, boltunk vagy szervizünk művészi fotóival is elláthatunk, de akár az adott ügyfél nevét is megjeleníthetjük.

Legyünk jobbak, mint mások!

Ne legyünk restek vásárlóként betérni a konkurens boltokba, és megfigyelni, hogy mit csinálnak másképp, vagy jobban, mint mi! Ne a másolás legyen a cél, hanem az, hogy valami mást, újat mutassunk a vevőközönségnek, így csalva őket át saját üzletünkbe. Ha egy pontot találunk, amiben mi vagyunk a jobbak és piacvezetők, nincs más dolgunk, mint arra összpontosítani, és azzal bevonzani a vevőket.

A reklámajándékok piaca hatalmas, így nehéz a választás. Ha jól kiválasztjuk az ajándékot és személyre is szabjuk, biztosak lehetünk afelől, hogy ügyfelünk vagy potenciális vásárlónk a maga, vásárlói módján meghálálja kedvességünket.

VIDEO Közvetlen járat Budapestről: ezekkel a látnivalókkal csábít Tirana

Kövesd a Bien.hu cikkeit a Google Hírek-ben is!