Heti 2 kiló mínusz a Balaton-diétával

Heti 2 kiló mínusz a Balaton-diétával

Címlap / Életmód / Táplálkozás / Heti 2 kiló mínusz a Balaton-diétával

A Balatonról többnyire nem a fogyókúrás ételek szoktak eszünkbe jutni, pedig nem a lángos az egyetlen étel, amit a strandon kapni lehet. Igaz persze, hogy a  Balaton-diéta elnevezés egy kissé becsapós, mert bár a diéta valóban a tájegység két jellemző finomságára, a szőlőre és a halakra épül, az étrend inkább tengeri halakat tartalmaz.

Mutatjuk a részleteket!

Hogyan fogyaszt a Balaton-diéta?

A Balaton-diéta két jellemzően fogyókúrás és az anyagcserét elősegítő ételt, a szőlőt és a halat kombinálja össze egy étrendbe.
Míg a tengeri halak zsírtartalma alacsony, fehérjetartalmuk magas, így hozzájárulnak diéta közben az izmok megvédéséhez és az ideális zsíranyagcseréhez, vagyis biztosítják, hogy az alacsonyabb kalóriabevitel hatására ne izmot, hanem zsírt veszíts, továbbá biztosítják az edzésekhez szükséges energiát is.
A szőlő elsősorban a héjának és magjainak köszönhetően könnyíti meg a bélműködést, de pektintartalma a vér koleszterinszintjét is szabályozza. Mivel a szőlőnek vízhajtó hatása is van, ezért segít kimosni a méreganyagokat és elősegíti a vesék kiválasztó munkáját is.

Mire figyelj a diéta alatt?

A Balaton-diéta, mint minden fogyókúrás étrend, önmagában nem képes csodát tenni, viszont tökéletes kiegészítője a rendszeres testmozgásnak, mivel fedezi a szükséges fehérje és gyümölcscukor bevitelét.
Amikor szőlőt vásárolsz, mindenképpen savanykásabb fajtát válassz, mert az édeseknek magasabb lehet a cukortartalma.
Mivel a szőlőnek vízhajtó hatása van, és mert a diéta mellett rendszeresen mozogni is fogsz, fordíts különösen nagy figyelmet a folyadékpótlásra, igyál sok friss zöldség- és gyümölcslevet, ásványvizet, vagy cukrozatlan gyógyteát.
Ha hosszabb távon is szeretnéd követni a diétát, vagy nagyobb súlyfeleslegtől szabadulnál meg, akkor természetesen mindenképpen konzultálj a megfelelő diétáról és edzéstervről az orvosoddal is.

Mintaétrend az első napra

Reggeli: zabkása zsírszegény tejjel, szőlővel és egy csipet fahéjjal, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy kis poharas joghurt szőlővel.
Ebéd: grillezett hal száraz fehérboros szőlőmártással.
Uzsonna: két korpás keksz.
Vacsora: egy adag cézár saláta.

Mintaétrend a második napra

Reggeli: egy szelet teljes kiőrlésű pirítós vékonyan megvajazva, egy szelet füstölt lazac, egy salátalevél, paradicsomszeletek, egy gerezd citrom, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy fürt szőlő.
Ebéd: grillezett hal csőben sült brokkolival.
Uzsonna: egy fürt szőlő.
Vacsora: wokban párolt zöldségek tenger gyümölcsével.

Mintaétrend a harmadik napra

Reggeli: három evőkanál teljes kiőrlésű zabpehely, három evőkanál teljes kiőrlésű gabonapehely, egy marék szőlő, egy marék eper, egy kis poharas joghurt, egy bögre zöld tea.
Tízórai: egy körte.
Ebéd: tenger gyümölcsei durum tésztával.
Uzsonna: zsírszegény sajt szőlőszemekkel.
Vacsora: édesítővel készült tejberizs néhány szem friss szőlővel.

Még nem szólt hozzá senki. Legyél te az első!

    Írj egy hozzászólást